Feedback

Nemulțumire: Volkswagen, BMW și Daimler critică UE pentru un plan referitor la redevențele pentru brevete, care ar limita inovațiile

Publicat Vineri, 27.10.2017
de Petre Barac, Foto: Dreamstime
Comenteaza 1
Nemulțumire: Volkswagen, BMW și Daimler critică UE pentru un plan referitor la redevențele pentru brevete, care ar limita inovațiile - Poza 1
Volkswagen, BMW și Daimler au avertizat autoritățile de reglementare din Uniunea Europeană că planul lor de recomandări privind redevențele pentru brevete ar putea afecta consumatorii și ar îngrădi inovația. Aceștia spun că miza o reprezintă vânzări de mii de miliarde de dolari.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul de lobby Fair Standards Alliance (FSA), din care fac parte VW, BMW și Daimler, a transmis o scrisoare către Comisia Europeană (CE) în care se arată nemulțumit de planul autorităților privind sistemul de redevențe pentru brevete.

În opinia producătorilor auto, planul CE favorizează companiile Qualcomm și Ericsson și ar putea afecta consumatorii și îngrădi inovația.

Mai exact, Comisia Europeană analizează dacă un producător de frigidere, de exemplu, ar trebui să plătească o redevență pentru brevete diferită față de un producător auto, sau dacă o redevență fixă ar fi mai potrivită.

Potrivit unor surse citate de Reuters, proiectul Comisiei favorizează modelul de redevențe folosit de cel mai important designer de cipuri pentru smartphone-uri din lume, Qualcomm, și producătorul de rețele Ericsson. Sistemul diferă de cel folosit de Apple, Google și alte companii din Silicon Valley, care preferă redevențele fixe.

“Comisia Europeană riscă să pună în pericol potențialul Europei de a fi lider mondial în domeniul Internet of Things, prin susținerea unui sistem de licențiere a brevetelor care recompensează câteva companii deținătoare de brevete, în detrimentul unor companii inovatoare și, în ultima instanță, în detrimentul consumatorilor”, susține FSA în scrisoarea obținută de Reuters.

VW, BMW și Daimler afirmă că problema reprezintă în mod special un motiv de îngrijorare pentru industria auto, în care automobilele seamănă din ce în ce mai mult cu dispozitivele digitale, datorită utilizării tehnologiilor wireless.

Între membrii FSA se mai află Google, Intel, Dell, Deutsche Telekom, Hyundai, Tesla și Cisco.

Via Reuters

 


Comentarii (1)

  • pe BMW si Merc ii inteleg da' pe alalalt, al primulea din lista, nope! cine s-a gasit sa moara de grija clientului.

    si ca tot veni vorba, softurile nu se breveteaza.....
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru