Nissan: Până în 2026, mașinile electrificate și mașinile convenționale vor avea același cost

de Bogdan Mirică, Contributor: Tiberiu Safta
Joi, 09.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul japonez și-a propus ca modelele sale cu motoare hibride și convenționale să aibă costuri egale până în 2026. Pentru asta, Nissan va adopta un nou mod de dezvoltare a propulsoarelor hibride și electrice, care va duce la scăderea costurilor de producție.

La sfârșitul lunii februarie, Nissan și-a revizuit planul său de electrificare a gamei de modele până în 2030. Ca parte din noul plan, constructorul japonez va lansa 27 de modele electrificate noi, dintre care 19 vor fi electrice. E o decizie care se aliniază planurilor de reducere a emisiilor și consumului pe care le demarează majoritatea constructorilor de pe piață. Nissan își dorește, însă, ceva mai mult de atât, țintind o eficiență maximă în dezvoltarea acestor modele hibride și electrice.

În cadrul unei conferințe de presă online, susținută astăzi, oficialii japonezi au oferit mai multe informații. Contrar trendului actual, care presupune eliminarea completă a motoarelor convenționale din gamă, Nissan are planuri să le mai păstreze alături de noi.

Mai exact, până la începutul deceniului viitor (2030), Nissan va păstra în gamă și modelele cu motoare termice. Totuși, gama se va transforma, principalii piloni fiind tipul de motorizare:

- complet electrică (Nissan Leaf, Nissan Ariya)
- e-power

Pentru cei care nu știu, e-power este sistemul oferit deja pe Qashqai și X-Trail în Europa, care presupune folosirea exclusivă a unui motor electric pentru propulsie, în vreme ce motorul convențional încarcă bateria.

Am detaliat mai bine sistemul e-power în testul nostru cu Nissan X-Trail

O NOUĂ GENERAȚIE E-POWER

Akihiro Shibuya, directorul departamentului de inginerie a motoarelor în cadrul Alianței Renault-Nissan, a detaliat modificările pe care le va suferi sistemul e-force.

Acesta, ajuns deja la a doua generație, va trece într-o nouă fază. Cea a modularității. Asta înseamnă că 5 componente esențiale vor fi transplantate pe toate modelele e-power din grup. De unde și numele 5-in-1.

Mai mult, viitoarea generație e-power va avea o baterie cu o densitate mai bună, va avea cu 20% mai puține componente și va ocupa cu 30% mai puțin spațiu sub capotă. Dimensiunea semiconductorilor va scădea și ea cu 40%.

O NOUĂ GENERAȚIE DE MOTOARE ELECTRICE

Nissan a anunțat și o nouă generație de propulsoare electrice, construite după același principiu al modularității. Doar că, de această dată vorbim despre transplantarea a 3 componente esențiale. De unde și denumirea 3-in-1. Motorul va livra puterea mult mai liniar. Inginerii Nissan au testat livrarea puterii pe zăpadă și nisip, observând o rulare mult mai fluidă, fără vibrații verticale.

De asemenea, vibrațiile la pornirea mașinii au fost estompate, iar ridicarea și apăsarea pedalei de accelerație se face mult mai fluid. Sistemul e-Pedal va ajuta și el în continuare la această rulare fluidă, fără apăsarea frânei. Nu în ultimul rând, deși se continuă dezvoltarea bateriilor existente, Nissan plănuiește trecerea la acumulatori de tip Solid State Battery în viitor și face demersurile necesare.

COSTURI EGALE PENTRU MAȘINILE ELECTRICE ȘI HIBRID

Constructorul nipon tocmai a stabilit o nouă țintă foarte importantă pentru mașinile sale cu motoare termice și hibride.

Mai exact, Nissan vrea costuri de producție egale pentru aceste mașini, iar această țintă trebuie să fie atinsă până în 2026. Bineînțeles, pentru asta e nevoie de modularitate. O astfel de abordare ar reduce costurile de producție cu până la 30%, în anul 2026, comparativ cu nivelul înregistrat în 2019.

Modularitatea presupune nu doar folosirea motoarelor electrice și hibride pe cât mai multe modele din gamă. În viziunea Nissan, modularitatea va însemna și existența unor componente comune pe mașinile cu zero emisii și pe cele hibrid. De exemplu, un invertor de pe un Nissan Note e-Power este folosit și pe Nissan Leaf.

Noul sistem le va permite celor de la Nissan să producă aceste componente pe aceeași linie de producție. Datorită noului proces, propulsoarele vor cântări mai puțin, vor emite mai puțin zgomot, iar vibrațiile vor fi reduse. La final, motoarele electrice vor conține metale rare în proporție de numai 1%.

via Nissan

Comentarii (7)

  • Ce nu ne zic nenorocitii este ca vor fi toate scumpe. Uite cum cresc preturile la masinile non EV cu fiecare clipa si alea EV nu se ieftinesc deloc, desi normal ar fi trebuit sa vedem cel putin 15-20% reducere pt modelele existente (avand in vedere 1) reducerea costului mediu cu cat creste productia valabil la orice produs si 2) tehnologia EV se ieftineste la cost de productie si se imbunatateste in acelasi timp)
    15 4
  • Normele de mediu și de siguranță le fac din ce în ce mai scumpe, precum și prețul materialelor, energiei și al forței de muncă.

    "nenorocitii" - poate te poți informa înainte sa dai cu parul.

    In plus, masina e un lux. Exista și transport în comun.
    7 16
  • Tesla poate reduce de mâine preţurile la maşini cu 10% - 15% - 20% şi face încă profit.

    Nu prea există concurenţă serioasă pentru că restul au dormit în izmene, în frunte cu Toyota.

    Dovada:

    https://youtu.be/Svm52kAF_kw

    În 2-3 ani Tesla va scoate model 2 la 25.000€ şi cu:
    1) viteză mare de încărcare !!
    2) range mare !! bateria mare 80 kwh - 100 kwh şi maşina foarte eficientă.

    Tesla a ajuns la 4 milioane maşini produse.
    Toate full electrice şi toate maşini electrice serioase.
    7 11
  • Tare "dovada". Un clip pe TikTok nu ai?

    Cât despre modelul ala nou... Îl vor lansa 5 ani după ce îl anunță. Așa funcționează Tesla.
    7 4
  • @Mike
    Off Topic
    Tesla are meritul ca a pus presiune pe ceilalți constructori. Nu știu sa-ti spun cat de buna sau rea este mașina! Eu nu sunt de acord, nici cu propaganda CO2 pusa doar pe spinarea automobilului! Ca ordin de mărime este decât(precizez ca am pus voluntar „decât” in loc de „doar’’) pe locul 3! Noi am cumpărat ce s-a oferit, problema exista de 50 ani, de ce n-au decis atunci motor de maxim 1l!
    Noi (Europa) nu suntem pregătiți mental si tehnic sa trecem la electrice in 2035. Povestea începutului automobilului se repeta. La sfârșitul secolului XIX cand a apărut automobilul, care costa cat 30 cai, nu avea autonomie si stații de carburant, nimeni n-a crezut ca in 70 de ani, lumea va fi plina de ele.
    6 0
  • @ mike adica edikke
    draga mike emike, edikke stii ca noi stim ca tu esti. Ca sa ti taiem e-lanul e-lectric daca masinile clasice se vor scumpi atat de mult ca sa ajunga "la acelasi" pret cu una electrica asta e o veste buna pentru producatori nu pentru consumatori.
    2 1
  • Mircea Badea
    pana in 2035 mai este o eternintate. si o gramada de tehnologii mult mai bune pot si vor aparea in acest timp. asta daca nu dam cu niste atomice pana atunci.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru