Feedback

Nissan prezintă planul de restructurare: închiderea fabricii din Barcelona, producție redusă cu 20%, mai puține modele și versiuni

de Paul Cosma
Joi, 28.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan a dezvăluit planul său de restructurare pe următorii 4 ani, ce presupune închiderea fabricii din Barcelona și reducerea producției totale cu 20%, la 5.4 milioane de unități. Japonezii vor să reducă și numărul de modele și versiuni, astfel încât costurile anuale fixe să scadă cu circa 2.5 miliarde de euro.

După ce Alianța a lansat un “nou model de cooperare în afaceri”, cu care speră să obțină produse mai eficiente și o mai mare competitivitate de piață, Nissan a publicat planul său pentru reorganizarea companiei.

În următorii 4 ani, constructorul nipon vrea să închidă fabrica din Barcelona și să reducă producția totală cu 20%, la 5.4 milioane de unități.

Nissan dorește o rată de utilizare a fabricilor mai mare de 80%, pentru ca “operațiunile să fie mai profitabile.

La nivel global, numărul de modele și versiuni va fi redus cu 20%, de la 69 la mai puțin de 55. Astfel, costurile anuale fixe ar urma să scadă cu 2.5 miliarde de euro. 

Nissan se va concentra pe piețele din Japonia, China și America de Nord. În următorul an și jumătate, constructorul va avea 12 lansări de modele noi sau actualizări ale modelelor din gamă. 

În anul fiscal 2019, producătorul a avut o pierdere netă de circa 5 miliarde de euro, iar vânzările au scăzut cu 10%, la nivelul de 4.93 de milioane de exemplare.

Via Nissan

Comentarii (6)

  • netam-nissan
    asa deci sa mai zica cineva ca sint scumpe cind la fiecare superbitate de masina vinduta nissan-san pierde o mie de euroi..
    iar la cit de necunoscatori si nerecunoscatori sint europenii sa nu va mirati de ce se concentreaza doar pe japonia china america poate si pe planeta marte numai pe europa nu.
    20 4
  • hazard
    asa se intampla daca faci masini de doi lei, la un moment dat ti-o iei peste bot.
    11 11
  • Menţin fabrica din UK dar o închid cea din Barcelona


    Ce prostie !!!

    Nu ştiu cine mai cumpără Nissan.... să le cumpere UK acolo
    8 8
  • Carlos
    După o pierdere de 5 miliarde în 2019 + încă vreo 5 miliarde (sau, poate, mai mult) pierdere în 2020, Nissan are probleme financiare uriașe.

    Prosteala aia cu „leader-follower” este modul în care Renault le-au zis japonezilor „Vă credeți pe cai mari? Da? Ia să vedem cum veți gestiona voi atât această pierdere uriașă, cât și cheltuielile cu cu dezvoltarea noilor modele!?”(pentru piețele din S.U.A., Japonia și China unde concurența pe piața auto e uriașă).
    „Dacă veți reuși să aveți succes - va fi bine, fiindcă noi avem aproape jumătate din acțiunile Nissan. Dacă veți falimenta, iarăși va fi bine, fiindcă vă vom cumpăra pachetul majoritar de acțiuni și în noua companie „Le Nissan” toată lumea va vorbi franțuzește!”.
    Pam-pam!
    17 5
  • ACE - Craiova
    Pe scurt:

    1. Mentin fabrica din Anglia (pentru productia modelelor Qashqai & Leaf).
    2. Inchid fabrica modelului Juke (care nu va mai concura fabrica spaniola pentru RENAULT Juke).

    Miscari asemanatoare sunt de asteptat si prin ograzile grupului VW (PORSCHE-AUDI-VW-SEAT-SKODA) sau PSA (PEUGEOT-CITROEN-OPEL-f. posibil FIAT)...

    Nu m-ar mira ca, in continuare, sa creasca vanzarile MERCEDES BENZ si BMW-MINI....
    9 6
  • inexorabil
    Mă rog, am înţeles particularitatea cauzei: orice fel de “restructurare” trebuie să ţină cont, în momentul de faţă, de “contextul pandemiei de SARS-CoV-2”. Dar dacă n-ar fi apărut absolut nimic de acest gen? N-am fi auzit tot despre “măsuri de austeritate” (care să afecteze orice şi pe oricine, numai aparatul de conducere nu, évidemment!) ? În numele “sacrosanct” al “reducerii costurilor”, nu s-ar fi închis fabrici, nu s-ar fi concediat personal, nu s-ar fi eliminat motoare şi nu s-ar fi “sugrumat” modele (unele de tradiţie) ? Aaa, şi întreb şi eu ca nebunul scăpat din ospiciu (şi care smulge, pe datorie, o oră la net-club) : însă producătorii eco-mesianici cum de nu-şi bat capul cu asemenea probleme? Dimpotrivă, parcă străluceşte tot mai tare soarele pe strada lor…
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru