Norvegia continuă să dea tonul pe piața electricelor: cota de piață a ajuns la 60%, anul trecut

de Tiberiu Safta, Foto:Depositphotos.com
Marti, 04.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În Norvegia, vânzările de mașini electrice au crescut cu 48% în 2021. Astfel, mașinile electrice au ajuns să dețină, în prezent, o cotă de piață de 60% în țara scandinavă.

Piața auto din Norvegia este una dintre cele mai importante și mai mari pentru mașinile electrice. În 2021, au fost comercializate cu 48% mai multe astfel de mașini, față de 2020. Astfel, numărul total de mașini electrice vândute anul trecut în această țară a ajuns la 170.000 de unități.

În prezent, mașinile electrice dețin o cotă de piață semnificativă, de 60%. Datorită numărului mare de vânzări înregistrat, piața de automobile din Norvegia a crescut cu 20% în ultimul an. Printre cele mai vândute mărci se numără Tesla, Volkswagen, Audi și Nissan. Constructorul american deține primul loc în acest clasament, având o cotă de piață de 11.5%.

Datele din noiembrie 2021 arată că cea mai bine vândută mașină electrică din Norvegia a fost Tesla Model Y, cu 1013 exemplare comercializate. Următorul clasat este Tesla Model 3, cu 771 de unități înmatriculate.

În acest clasament, Volkswagen se plasează pe locul al treilea cu modelul ID.4, care a fost vândut în 725 de exemplare.

Clasamentul este completat de către Audi Q4 e-Tron (661 de unități) și de Nissan Leaf (655 de mașini).

Din 2007, Norvegia își încurajează cetățenii să facă tranziția către mașini electrice sau cu zero emisii. Existența unei infrastructuri cu stații de încărcare electrice, precum și subvențiile și scutirile de taxe au contribuit la creșterea vânzărilor în această țară. Astfel, datorită schemelor guvernamentale implementate, mașinile electrice sunt cu circa 10-15.000 de euro mai ieftine decât prețul de listă. În plus, cei care dețin mașini electrice beneficiază și de gratuități la parcările din orașe, la intrările în tuneluri și feriboturi, precum și dreptul de a circula pe benzile de autobuz.

Mașinile convenționale, în schimb, sunt taxate foarte aspru, astfel încât multe dintre acestea ajung să fie mai scumpe chiar și cu 20.000 de euro față de alte țări europene. Prin scutirea de taxe și implementarea subvențiilor pentru mașinile electrice, banii economisiți ajung până la 8000 de euro. 

Singurul dezavantaj al mașinilor electrice este autonomia.

La unele mașini mai ieftine, autonomia este de sub 250 de kilometri sau chiar mai puțin în condiții de vreme rece. Astfel, mașinile electrice sunt folosite de norvegieni pentru deplasările în oraș sau la serviciu. Pentru distanțe mai lungi, norvegienii se folosesc în continuare mașini convenționale.

via Profit

Comentarii (14)

  • Seriff
    ''Mașinile convenționale, în schimb, sunt taxate foarte aspru, astfel încât multe dintre acestea ajung să fie mai scumpe chiar și cu 20.000 de euro față de alte țări europene'' Frumos asa, eu ma mir ca nu ii impusca pe aia care au masini termice.
    18 5
  • Seriff
    https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/norvegia-cunoaste-reversul-medaliei-dupa-ce-a-devenit-raiul-masinilor-electrice-1160860

    Asta e doar inceputul, viitorul e clar, le vor taxa usor si usor si pe astea electrice, sa vezi atunci ce se vor vinde din nou cele termice:))
    9 5
  • Norvegia are ceva peste 5 milioane de locuitori… toată țara!!!! Nu are rost sa mai amintim câte mașini se înmatriculează fata de o țara cu 80 sau 150 mil. locuitori.
    Nici nu a început electrificarea și sistemul de altfel foarte bine dezvoltat in Norvegia (inclusiv producție ECO de electricitate), își atinge limitele. Sper ca obsedații de electrificare înțeleg ca este mai mult decât o provocare sa dezvolți infrastructura intr-un oraș cu 5-10 milioane locuitori (nu o țara).
    Niciodată nu sa pus problema ca nu vrem electrice… dar sa nu vezi ca nu-s accesibile ca preț, nu au range, nu ai unde sa le încarci și azi mâine nici cu ce in multe zone… mi se pare mai mult decât obsesie, cam da in limitare cognitivă sa nu zic mai mult. Din punctul meu de vedere electricele încă sunt SF pentru situația actuala.
    16 5
  • Olanda cam cati oameni are si cum sta la infrastructura?
    De ce creste numarul de masini electrice si scade cel al masinilor cu motoare diesel?
    2 8
  • Edikkk
    "Pentru distanțe mai lungi, norvegienii se folosesc în continuare mașini convenționale."

    Cam minciunică...

    Cei care nu au Leaf, folosesc doar electrica la drum lung
    2 13
  • Mircea Badea
    deci nu le-a picat reteaua!

    cum cea mai vanduta doar 1000 de bucati? ati uitat 2 zerouri?
    4 4
  • Alooo, trezirea.... electrica la drum lung!!!!
    Vaslui Tecuci nu e drum lung.
    Defineste ce inseamna drum lung pentru tine.
    6 2
  • Las si eu astea aici ...:
    https://observatornews.ro/economic/romanii-care-ar-putea-fi-deconectati-de-la-energia-electrica-in-cazul-in-care-consuma-prea-mult-curent-ce-aparate-nu-trebuie-tinute-simultan-in-priza-452937.html

    Si ar mai fi si asta:
    https://www.biziday.ro/202079-2/?source=biziday
    6 2
  • Seriff
    @eu, pai normal, China polueaza de rupe, dar si-o ard eco fiindca lanseaza masini electrice, culmea e ca fraierii pun botul, dar ce sa le ceri, cand esti spalat pe creier nu vezi decat ce vrei.
    5 2
  • Nu uitați cei care își iau acum electrice ca și unica mașina când o sa faceți cu mâna la unul care poate sa parcurgă lejer 800 km cu un plin.
    Ca sa răspund la întrebarea cu Olanda. Este normal sa crească acuma Electricele pentru ca sunt subvenționate și peste 80% și le iau ca și Gadget… oare nu știai? Sau ai întrebat din lipsa de ocupație…
    1 1
  • Mai e o treaba cu Olanda... e asa de mica tara aia ca iti ajunge un "plin" sa o strabati de la un capat la altul fara probleme :)
    1 1
  • Edikkk
    Vi se pare că în SUA au avut probleme cu furnizarea energiei electrice???

    Sau că reţeaua super charger Tesla a avut probleme ??

    Sau în Europa, că Tesla şi reţeaua lor au avut probleme??

    NU, nu au avut probleme.

    Căruţa trece...
    2 2
  • Seriff
    https://ziare.com/cluj-napoca/stiri-actualitate/mafie-coruptie-m-am-saturat-de-acest-oras-un-italian-stabilit-la-cluj-e-furios-ca-nu-isi-poate-incarca-autoturismul-electric-tesla-video-8629755
    Como se dice? Edikk ca$$o
    0 1
  • https://youtu.be/RaUbG9acR5Q
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru