Feedback

Noua generație Mercedes-Benz GLA: SUV-ul compact are motor de 1.33 litri și 163 CP și versiune AMG de peste 300 CP

Publicat Miercuri, 11.12.2019
de Daniel Popescu, Foto: Mercedes-Benz
Comenteaza 21
Mercedes-Benz a prezentat noua generație a SUV-ului compact GLA, care primește un motor pe benzină de 1.33 litri și 163 CP și o versiune AMG 35 4Matic de 306 CP.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a completat în această săptămână gama de 8 modele compacte prin prezentarea noii generații a SUV-ului GLA. Chiar dacă aparent modificările estetice sunt minore, constructorul german a operat o serie de îmbunătățiri care vor fi vizibile în special la interior.

Noul GLA are o lungime de 4.424 mm și este cu 14 mm mai scurt comparativ cu vechea generație, însă în același timp ampatamentul este cu 30 mm mai lung (2.699 mm), iar lățimea a crescut tot cu 30 mm la 1.804 mm. Cea mai mare schimbare este însă la înălțime, acolo unde GLA a crescut cu 104 mm și ajunge la 1.507 mm.

Așa cum era de așteptat, aceste modificări de dimensiuni au un impact major asupra confortului pentru pasageri, întrucât spațiul pentru picioarele pasagerilor din spate a crescut cu 116 mm, în detrimentul spațiului pentru picioarele șoferului și ale pasagerului față, care au scăzut cu 18 mm.

Nu în ultimul rând, capacitatea portbagajului a crescut cu 14 litri, de la 421 la 435 litri. Între timp, garda la sol a crescut cu 9 mm, la 143 mm.

Din punct de vedere al designului exterior, Mercedes-Benz a operat o serie de modificări prin care GLA are suprafețe mai "curate", dar în același timp și o serie de detalii mai "agresive" comparativ cu cele întâlnite la alte modele compacte ale germanilor, care menționează că noul GLA poate fi echipat cu jante între 17 inch și 20 inch.

Interiorul este similar cu cel disponibil pe cele mai recente modele Mercedes-Benz, astfel că aici nu avem parte de nicio surpriză. Prin urmare, panoul de instrumente include standard două ecrane cu diagonala de 7 inch pentru instrumentarul de bord și sistemul de infotainment, însă opțional clienții pot alege două ecrane cu diagonala de 10.3 inch.

Nu lipsește nici sistemul multimedia MBUX cu comenzi vocale, iar un Head-up Display color este de asemenea disponibil.

Pentru moment, Mercedes-Benz a anunțat doar două motorizări pentru noua generație GLA. Versiunea de bază este GLA 200 și utilizează un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1.33 litri care generează 163 de cai putere și un cuplu maxim de 250 Nm. Această unitate este dezvoltată în parteneriat cu Alianța Renault-Nissan și este disponibilă pe o largă varietate de modele.

Motorul asigură o accelerație de la 0 la 100 km/h în 8.7 secunde, în timp ce viteza maximă este de 210 km/h. Opțional, clienții pot alege și sistemul de tracțiune integral 4Matic.

În plus, Mercedes-Benz a confirmat deja și o versiune AMG 35 4Matic echipată cu un motor de pe benzină de 2.0 litri și 306 cai putere, care asigura un cuplu maxim de 400 Nm și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 5.1 secunde.

Germanii menționează în plus că versiunea AMG vine standard cu pachetul Off-Road Engineering Package.

Cel mai probabil, noul GLA va fi disponibil ulterior și cu motoare diesel și o versiune plug-in hybrid, așa cum se întâmplă, de exemplu, și în cazul noii generații Clasa A.

Una dintre funcțiile inedite pe care le primește noul GLA este "car wash", care a fost implementată în premieră pe noul GLS. Cu o singură comandă, oglinzile exterioare se pliază, iar geamurile se închid, în timp ce ștergătoarele sunt dezactivate, iar acest proces asigură o utilizare mai rapidă înainte de intrarea într-o spălătorie auto.

Nu lipsesc nici cele mai recente sisteme de asistentă, care au fost integrate în cadrul pachetului opțional Driving Assistance Package.

Mercedes-Benz GLA va fi produs la uzinele din Rastatt (Germania) și Hambach (Franța), dar și în China pentru piața locală. În Europa, noul GLA va fi disponibil din primăvara anului viitor.

Via Mercedes-Benz


Comentarii (21)

  • Claudiu
    Motor in 3 cilindri?
    1 14
  • olteanu
    Este cu 4 cilindri 1.33
    17 0
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Anteriorul avea un design mai frapant, cu o identitate muuuult mai puternica. De altfel, uitandu-ma la el, cred ca va ramane un model oarecum unic in lineup-ul Mercedes si sunt convins ca are o ceata serioasa de fani peste tot in lume.

    Noul model are un design mult mai sters pana la confundare cu modelul actual A Klasse. Dar in rest, ramane acelasi Mercedes cu standarde de calitate la care unii ca Audi pot doar visa. E parerea mea... ma grabesc sa adaug inainte sa ma injurati pentru ea. :)
    12 10
  • ecosportivu
    da fad ca o sapuniera si oricum la fel ca toate suvurile merc. confundat garantat, in oglinzi tot un drac - gla glb glc gle gls
    imagine.. dar nu de john lennon. de marca.
    mod. de baza 2wd va costa de la 35k cam cheloo fiindca statul calare pe statut costa dar nu va fi mai prost ca un kadjar 1.33
    25 9
  • Daca are tabla usii la vedere pe interior si unele plastice ieftine, ca la clasa A, atunci cei cu Audi n-au de ce sa fie invidiosi.

    Fostul GLA din spate mi s-a parut cel mai urat de la Mercedes, stopuri mari, roti inguste nealiniate cu aripa, bratele la vedere, urat.
    17 10
  • someone
    in plus vine si cu sistemul hybrid de 218 cai, format din motorul de 1.3 si 163 cai plus un electric si o baterie de 15.6 kw , care va asigura cca 60 km pur electrici. intersanta alternativa, nu?
    stiu ca sigur este cineva aici care va intreba de garda la sol, prin urmare aceasta e de 145 mm.
    mie mi se pare un model reusit, acoperin perfect spatiul dintre A si GLB. dar sant si unele aspecte ce ridica sprancene, cum ar fi pachetul off-road pe versiunea amg ( prin definitie sportiv, alergatoare de sosele )
    10 5
  • ACE - Craiova
    @someone
    Asa este - o varianta PHEV, cu autonomie de cca. 60 km WLTP, nu ar fi deloc rea....Portbagajul unei asemenea variante ar avea insa destul de mult de suferit (probabil ar pierde cca. 30-40-50 litri).
    Garda la sol este insa una destul de modesta pentru un crossover veritabil.
    Sunt sigur ca isi va gasi si asa destui clienti - dornici sa conduca acest model.
    Eu unul, daca as vrea sa cheltui cca. 35-40.000 Euro pe o masina electrificata si m-ai pune sa aleg, as prefera un FORD Puma PHEV cu autonomie pur electrica de 60-80-100 km WLTP....Mai trebuie sa asteptam probabil 1,5-2 ani pana atunci pentru felina olteneasca....
    Pana atunci, vom vedea si rezultatele la testele EURONCAP....
    14 4
  • Pai s-o luam pe rand.

    1. Tabla interioara neexpusa. Check
    2. Rotile din spate aliniate (necracanate). Check
    3. Bratele la rotile spate, ascunse. Check
    4. Unele plastice ieftine. Hmmm don't know yet. Question mark

    Per total, ar trebui sa-i placa lui @dan_grc, deci implicit BMW n-are nimic impotriva, iar Audi nu stiu, o fi invidios, macar asa putin? :):):)

    Mai departe:

    5. Bara din spate curbata stanga jos si dreapta sus, verificat, nu lipseste nici o linie. Check
    6. Jantele nu sunt de 24". Check
    7. Cauciucurile nu lipsesc. Check
    8. Banda Moebius lipsa -> Design-ul are sens. Check
    9. Schita nu prea ok, dar masina in realitate, proportionata, intreaga, si simetrica. Check

    OK! Pai ar trebui ca si @ecosportivu + nepotul lui sa fie multumiti. Frate, o gramada de alarme false pana in prezent. Sa vedem carcotreala dupa ce apare masina la vanzare, pe strada, etc. Sunt convins ca si acolo o sa fie recolta bogata, nu doar la teasing-urile oficiale.

    Pana atunci, ne vedem cu bine si "have a great day".
    13 10
  • PS. Inca o masina care imi place din poze. Cred ca Benz au nimerit-o bine si de data asta :) Formatul asta electric ar fi absolut ideal pentru nevasta-mea. De azi incep sa pun bani deoparte.
    11 9
  • Vanzarile n-au legatura, primul GLA s-a vandut, cu toate ca nu avea aproape nimic in comun cu renumele Mercedes.

    Suspensia spate ai verificat-o ? Este independenta la versiunile mai puternice si semi la cele mai slabute ? :).

    Pentru mine, Mercedes ramane rege la clasa S, la celelalte, cu cat te duci in segmentele inferioare, cu atat gasesti mai multe lucruri nepotrivite, desigur, nu doar la Mercedes, dar am pretentii de la o marca luxoasa prin definitie, istoria o obliga.
    13 4
  • Zici ca-i un B-class All-Terrain. Cel putin din fata si lateral-fata.
    8 2
  • Pai @dane, doar nu vrei sa se diferentieze modelele numai prin dimensiuni :) Cu cat te duci mai jos, cu atat mai tai niste optionale, mai schimbi un material, o solutie tehnica mai simpluta/ieftinuta. Degeaba ai pretentii, ca nu sunt fezabile :)
    9 5
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • someone
    @ dan: suspensia spate e independenta ( parerea mea ) pentru ca vine cu motorizarea de 163 ca baza, ceea ce e mult mai mult decat 115 cai de baza diesel la A-ul normal. plus ca baza la gla poate primi si 4wd.
    @ ace: ai dreptate cu garda la sol, dar totusi e crossover. vrei garda mai mare: raspunsul e glb
    8 4
  • @dan: de ce spui ca nu avea nimic cu rennumele Mercedes GLA-ul precedent? Mie mi se pare o masina extrem de reusita si sincer imi place mai mult decat noua generatie. Ca avea plastic tare? Sau ce?
    6 6
  • Atat Mercedes Benz GLA cat si Ford Puma au aceasi garda la sol: 14,3 cm.

    Puma are insa:
    - portbagajul un pic mai mare 456 litri / 435 litri in cazul GLA.
    - pretul la aproape jumatate, fata de masina nemteasca.
    10 3
  • GLA are 4,42 metri, Puma are 4,19 metri, nu prea sunt comparabile.
    4 5
  • @verde
    nu sunt comparabile sub nicio privinta, Mercedes cu Ford, caviarul cu cartoful. aaaa, ca ambele au cate 4 roti, mda, singurul lucru comun
    3 10
  • @ PMC

    Era inghesuita, iar confortul suspensiei chiar nu avea legatura cu Mercedes, dar asa se intampla cand un producator premium se intinde pe jde mii de clase, valabil pentru majoritatea.
    8 4
  • Adrian
    Pai fac concesii ca sa le ramana cat mai multi bani. Nu-ti inchipui ca pentru a produce un S-class au costuri de productie proportionale cu diferenta de pret la vanzare. Asadar profitul e mult mai mare la un S. La un A / GLA pretul de vanzare trebuie sa fie mult mai mic pentru a se incadra in gama, asadar baga plastice si suspensii pe foi ca sa le ramana mai mult cascaval.
    8 8
  • mergedes
    si-a luat patronu meu dupa ce mi-a scazut iar leafa unu din asta nu identic da seamana
    arata super si se misca brici mbuxu daca urli la el
    iar 7-8 pixeli arsi nici nu se observa pe tableta de un hectar
    nici nu a fost scump la 55 de mii full fara piele
    amr sau agm ii zice cu jenti pe 19 si tzacane fain ca are dizal economic de reno
    22 5
  • Judecatorul
    ''Frumos modelul Mercedes Benz GLA Mk2 suv compact '' din cate observ eu aici farurile din Fata si Spate sunt sigur ca sunt Copy-Paste A sedanului de generatia Noua Mercedes Benz CLA Mk3 sedan si nu ma insel ! la hatchback-ul Mercedes Benz A-Klass Mk4 Hatchback ii lipseste o Actualizare noua [schimbari pe la farurile din fata ca sa fie redesenate farurile din fata si inspirate dupa svu-ul compact Mercedes Benz GLA Mk2 suv ! :)
    1 10

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru