Noua Tesla Model 3 facelift: faruri noi și autonomie de aproape 680 de kilometri și preț de 42.900 de euro

de Tiberiu Safta
Vineri, 01.09.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a lansat oficial noul Model 3 facelift. Noul model aduce un design revizuit al caroseriei și al farurilor, precum și propulsoare care oferă acum autonomie până la 680 de kilometri.

După o producție de 6 ani și peste 2 milioane de exemplare vândute la nivel mondial, a venit vremea ca Tesla Model 3 să primească un facelift. Constructorul american de mașini electrice tocmai a prezentat oficial noua versiune actualizată, care va fi disponibilă în Europa începând din luna octombrie. Față de versiunea de până acum, noul Model 3 facelift primește o caroserie revizuită ca design, tehnologie nouă la bord și propulsoare mai eficiente și cu autonomie mai mare.

CAROSERIE MAI ASCUȚITĂ, LUMINI CU DESIGN NOU

Primul lucru care iese în evidență este un aspect mai ascuțit și ușor mai agresiv al caroseriei noului Model 3 facelift. Partea frontală conține mai multe muchii ascuțite în special în bara de protecție, iar aici avem și o mică priză de aer în formă de trapez montată în partea inferioară. Caroseria a fost revizuită pentru a îmbunătăți și coeficientul aerodinamic al modelului, un factor extrem de important pentru o mașină electrică.

De asemenea, farurile aduc un design nou, acestea fiind ceva mai subțiri și care integrează o semnătură luminoasă nouă. Părțile laterale rămân neschimbate, însă noutăți avem în partea din spate. La fel ca în față, avem și aici mai multe nervuri și muchii ascuțite, precum și stopuri noi, desenate în forma literei C și care se preling ușor către aripile laterale din spate.

Între cele două blocuri optice din spate este prezentă și o inscripție cu numele mărcii deținute de Elon Musk.

Alături de acestea, noua Tesla Model 3 facelift este mai lungă cu 25 de milimetri, astfel încât modelul electric ajunge să măsoare acum 4720 de milimetri. Înălțimea a fost redusă până la 1441 de milimetri, iar garda la sol este acum de 138 de milimetri, mai joasă cu 2 milimetri față de versiunea anterioară.

În completarea exteriorului apar și jante cu design nou, precum și două nuanțe noi pentru caroserie: roșu Ultra și gri Stealth.

HABITACLU NOU, MAI SIMPLU

Pe lângă noutățile aduse la exterior, noua Tesla Model 3 facelift primește și un interior complet revizuit. Acesta are acum un aspect asemănător unui salon, iar aici putem vedea un bord extrem de minimalist și un ecran central de 15.4 inch. O noutate pentru Model 3 facelift este un ecran de 8 inch pentru pasagerii din spate, care integrează comenzi pentru climă, ventilație și alte comenzi multimedia.

Habitaclul noului model conține acum materiale și ornamente din aluminiu și țesături noi, precum și izolare fonică mai bună, geamuri acustice noi și un sistem nou de iluminare ambientală. De asemenea, marginile ecranului central sunt mai subțiri, astfel încât o suprafață mai mare a ecranului poate fi folosită.

O altă noutate importantă este înlocuirea manetelor din spatele volanului cu butoane noi montate direct pe volan. Asta înseamnă că avem acum o configurație identică cu Tesla Model S și Model X.

Versiunea Long Range mai primește 17 incinte audio, cu 3 mai multe decât anterior, alături de două subwoofere și 2 amplificatoare. Cei care aleg versiunea RWD primesc 9 incinte audio, un subwoofer și un amplificator. La final, Tesla Model 3 facelift aduce și un microfon nou, de calitate superioară pentru apeluri.

AUTONOMIE DE PÂNĂ LA 678 DE KILOMETRI

Noua Tesla Model 3 facelift este disponibilă în două versiuni, menționate mai sus: RWD și LR. În cazul primei versiuni, bateria oferă o autonomie de 554 de kilometri dacă sunt montate jantele de 18 inch, respectiv de 513 kilometri dacă sunt alese jantele de 19 inch.

Cea de-a doua versiune aduce autonomie de 678 de kilometri cu jante de 18 inch, respectiv de 629 de kilometri cu jante de 19 inch. Timpul de accelerație de la 0 la 100 de km/h este de 6.1 secunde pentru versiunea RWD, respectiv de 4.4 secunde pentru LR, care primește tracțiune integrală.

Noua Tesla Model 3 facelift este disponibilă pe piața din România la un preț de pornire de 42.990 de euro.

via Tesla

Comentarii (43)

  • Banditos
    Bord tot nu i-au pus. Poate peste 6 ani....
    18 23
  • dopdecada
    În loc de al doilea ecran mic în spate pentru pasageri mai bine puneau un HUD pentru șofer.

    Iar mutarea semnalizării pe volan, cu butoane, în loc de maneta tradițională (pe care memoria musculară a oricărui șofer o știe și acționează fără să-și ia privirea de la drum) e o cretinătate imensă, în trend cu minimalismul și digitalizarea care iau ochii la imberbi.
    35 4
  • Octavian
    Arata OK la exterior ( nu sunt fan ) la interior puțin schimbat . Dat puteau măcar sa pună semnalizării pe volan și schimbătorul. Pe autonomie este Tesla deci este foarte bună,in rest 80/100 ii dau eu
    15 0
  • o cazatura de masina
    20 16
  • ai vazut tu caruta cu bord
    22 12
  • Mașină fără manete de semnalizare? BMW Fan Edition!
    26 2
  • Seriff
    Ce hidos e bordul ala de Dacie 1300 cu o tableta lipita pe centru asa, oribil, iar faza cu semnalizarile pe volan e apogeul prostiei, dar daca sunt genii care dau banii pe asa caricatura de masina ce sa mai zicem.
    28 12
  • N-au spus nimic de acumulatori. Din ce au crescut autonomia cu 100km?
    20 2
  • Si trendul asta care a inceput cu Tesla. Vad ca si Volvo, MIni au intrat in joc. Fara display in fata soferului? WTF? Pentru fiecare mica informatie trebuie sa ma uit in dreapta? Asta daca nu se trezeste nevasta sa caute muzica sau mai stiu eu ce si s-a dus si mica informatie. Inteleg reducere de costuri... Dar astia au mai pus un ecran pentru pasageri si soferul... noroc ca are volan si pedale. Imediat o sa te certe nevasta de pe scaunul din spate ca ai depasit viteza. Tu nu o sa sti ce viteza ai
    22 4
  • proasta ca un volvo
    18 12
  • @Sak
    Nimic diferit la capacitatea bateriei si aceleasi motoare. Diferenta spuneau ca ar fi din imbunatatirea aerodinamicii si jante noi? Plus alte optimizari. Totusi nu prea vad de unde scoti +10% din atata. Aerodinamica imbunatatita e bine venita mai ales ca electricele consuma mult la viteza dar tot nu vad de unde atata imbunatatire... Probabil in viata reala scoti vreo +5-10 km in plus.

    Sincer ma gandeam la urmatoatea masina sa fie o tesla 3 daca sareau de 700 autonomie teoretica cu ajutorul unei baterii usor mai mari si usor mai ... usoare? :))

    Tot e probabil cam cea mai buna electrica la ora actuala dar simt ca se putea mai bine.

    Ma mai plang si eu ca toata lumea legat de semnalizatoarele de pe volan. Numa Musk putea sa fie atat de tampit incat sa ia decizia asta. Despre lipsa schimbatorului chiar nu ma plang.
    14 2
  • Andrei
    Din punct de vedere tehnic e, mai mult ca oricând, o generație, cel puțin, în fața oricărei alte electrice.

    Acum arată și mai bine.

    Dar, în loc să îmbunătățească ergonomia deficitară, o înrăutățesc. Butoane pentru semnalizare? Schimbătorul de viteze (înainte, înapoi, neutru) pe ecran??
    Nu! Pentru mine, nu. Dezavantajele sunt mult prea mari și singura justificare e că scad costurile de producție.

    In plus, nu mă pot adapta să nu am instrumente de bord în spatele volanului sau măcar un HUD. Am încercat, dar nu pot să mă uit în dreapta și jos ca să văd ce viteza am.

    In plus, la Tesla nu poți folosi unele sisteme de asistenta fără sa folosești tot sistemul autopilot. De exemplu dacă vreau doar lane departure assist, nu pot. Problema e că autopilot nu merge bine pe drumurile europene. Și mă refer la cele vestice, unde locuiesc eu. A, e ok pe autostradă, dar dă ratee mari pe drumurile obișnuite. Mă trezesc că virează brusc ca să corecteze o traiectorie perfect corectă, că i se pare ei că am trecut linia de mijloc sau marginea drumului.

    Atâta timp cât Tesla reduce costurile prin înrăutățirea ergonomiei elementare eu nu voi cumpăra o Tesla, indiferent de câte avantaje tehnice are.
    18 69
  • Se are că avem un nou candidat la titlul de "prostul satului".
    Comentează doar ca să bese invective și comparații ca între puștani fară școală, în spatele blocului.
    11 21
  • Preturi cu 12% mai mari decat anterioara! Naspa cu butoanele si toate functiile de comanda pe ecran,,plus volan.cu ecranul,,,! Daca ai GPS in parbriz ,,iei amenda ca obturezi,dar astea? Bateria li ion sau fosfat?
    12 1
  • autonomie declarata tot umflata din soft este, adica manarita ? parca erau niste procese prin state pe chestia asta.
    Daca dau zece mii de euro pe niste panouri electrice sa incarc masina electrica de patruzeci de mii se cheama ca am cheltuit cincizeci de mii. de banii astia iau vreo 35 de mii de litri de combustibil cu care merg in mod rezonabil vreo 500 de mii de km. Fiindca nu s taximetrist eu fac kilometrii astia in vreo 40 de ani. si banii nu i dau pe toti odata, atentie.
    Deci de ce as lua masina electrica ?
    25 8
  • Banditos
    ti-as da eu un raspuns nu inainte de a'ti corecta premisa de la care ai plecat. Nu ar fi foarte greu sa iti identifici eroarea
    3 19
  • Andrei
    Nu e musai să iti pui panouri. Unii furnizori îți dau electricitate 100% din surse regenerabile, dacă asta vrei. Uneori e și mai ieftină decât la ceilalți (la mine a fost, acum nu mai e, dar piața e încă bulversată de război).
    4 71
  • Cum nu a anuntat preturile?!
    Am intrat pe tesla romania si sunt afisate. 42k si 50k ca si inainte daca nu ma insel.
    7 5
  • @stiti
    Pt ignorantul acesta.
    Acele panouri electrice produc electricitate, prostul satului.
    Acele panouri electrice, isi recupereaza costul lor in vreo 5 ani (daca iti dimensionezi corect instalatia la consum)
    Dupa acei 5 ani, copii copiilor tai vor avea energie gratis.
    Daca tu iti cumperi acum panouri electrice, alea vor functiona in continuare mult dupa ce oasele tale sunt la 3m sub pamant.
    9 42
  • Lucian
    Cum recunosti un sofer de Tesla?
    Cand vorbeste cu tine se uita la umarul tau stang...
    24 5
  • Greșit… mult mai proastă ;))
    21 3
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Apropo de prostie, bate vântul noaptea asta?
    3 30
  • Tesla pro
    In primul rand ca propulsorul asigura putere si NU autonomie.
    In al doilea rand preturile sunt afisate pe site.
    Draga reporter....
    4 0
  • Mircea Badea
    drumul spre perfectiune continua..

    totusi cred ca prinde suta mult mai repede.
    4 39
  • @curca.afumata
    viitorul vine peste tine si e electric! pazea!

    electricele se dezvolta ca fat-frumos, stratosfera e limita..deocamdata.
    4 49
  • @trotinetist prostovan
    Viitorul vine ieftin, subvenționat când consider eu că a atins un nivel de maturitate acceptabilă. :)))))))))))

    Statul abia anul ăsta îmi instalează fotovoltaicele. :))))))))))))))
    28 2
  • @trotinetist prostovan
    Asta e revoluția eco pe care o clamați de pe trotinetele deja interzise în Paris.

    China's EVs: 20 Billion Dollar in Subsidies Gone, False Boom on Scams?

    Agramați, sociopați, alergici la orice argument bazat pe logică.

    P.S. manipularea voturilor are și dezavantaje! :))))))))))))))
    24 5
  • Banditos
    @prostovan

    1. trotinetele electrice au fost banate nu si bicicletele electrice.

    2. politica partidului comunist chinez.... asta da argument bazat pe logica

    3. ai reusit sa intelegi statistica aia cu vanzarile dacia?
    8 20
  • Clique
    Cârligul de tractare cât costă acum, că a venit facelift-ul.. 2.000 euro? Fiindcă până acum costa 1.350 euro.
    1 0
  • Bla, bla-uri cât cuprinde, jigniri, frustrări, nu mai știți unii cum sa va mai faceți remarcați in corul de foci… în fine, Electricele se vând ca naiba încă subvenționate si asta după toată abureala cu ZERO EMISII, care clar v-a spălat definitiv creierele.
    Puteți lătra cât vreți, nici os nu primiți ;)
    Un om complet și mulțumit de el nu trebuie să convingă pe nimeni de nimic… își “doar” trăiește viața, își spune părerea și-l doare undeva de toți pechinezii :))
    PS… Tesla își numără zilele rămase până rămân fără comenzi si la model 3, acest face lift este ZERO!!! Plaid-uri nu mai cumpara nici naiba…
    Unde naiba-i cyber ugly truck-ul??? Nici că putea Tesla sa scoată ceva mai penibil… așa ceva!!!
    7 4
  • Banditos
    in Targul unde locuiesc Rabla+ s-a epuizat in fix....6 minute.
    2 0
  • @inexorabil
    ai de ales intre celula si...celula electrica.
    2 2
  • Banditos
    @19:54

    l-ai starnit...as baga mana'n foc ca dupa comentul asta iarasi apare cu un carnat de cuvinte fara sens. Si dupa 30 de minute isi mai aduce aminte de ceva si o ia de la capat.

    3...2...1...
    0 2
  • Banditos
    QED
    0 2
  • Banditos
    QED ...2
    0 1
  • Seriff
    Ma baieti, in weekend am facut vreo 800 cu o singura alimentare care a durat fix 5 minute, am ramas si cu 400 km autonomie, fara griji si stres, recomand o masina diesel, merita toti banii.
    3 8
  • Chiar nu inteleg de ce sunt atat de multi hateri. Am facut un test drive (cu modelul dinainte de facelift) si masina se conduce excelent - facand comparatie cu o termica, masina este foarte silentioasa atat pe loc cat si in mers - find MULT mai putin obositor sa o conduci - nu exista un motor care sa te zgaltaie. Fata de o termica la acelasi pret este MULT mai puternica si in plus acceleratia la orice viteza ai avea este instanta (nu cupleaza dupa 1-2 secunde dupa apasarea acceleratiei si nu e puturoasa in urmatoarele 1-2-3 secunde dupa cuplare asa cum o fac termicele - imediat ce ai apasat acceleratia a zburat). Avand in vedere aceste avantaje cred ca se poate trece cu vederea lipsa unui display in fata volanului care sa arate viteza , turatia, temperatura apei, presiunea uleiului si alte lucruri nenecesare. Si alte masini au vitezometrul amplasat pe mijlocul bordului si te obisnuiesti instant cu asta... Garantia bateriei si a motorului pt modelul de baza sunt de 8 ani sau 160.000 km - mult peste duratele cunoscute de hateri. Autonomia de 300 km la 130km/ora sau 420 km la 100 km/h cred ca este suficienta pentru 99% din drumurile efectuate anual de majoritatea si avand in vedere ca platesti de 4-5 ori mai putin pe combustibil (daca o incarci acasa) si ca deobicei o vei folosi la drumuri zilnice de 10-20-30km, cred ca poti trece cu vederea. In plus, tehnologia acestor masini evolueaza de la un an la altul, atat performantele bateriilor, a motoarelor, a software-ului cat si preturile in scadere - fata de termice pentru care nu prea mai are ce sa se intample... Legat de infrastructura , e mai usor si mai ieftin sa tragi o priza decat o pompa de benzina/combustibil. Multora le-a fost greu sa treaca de la cal la masina, de la aparate foto pe film la aparate foto digitale, de la registre pe hartie la Excel, de la Nokia la Iphone. La fel e si aceasta trecere, dar probabil nu va dati seama.
    5 4
  • @mihai
    daca dai inferioara ai instant cat de cat si la termica. dar se duce autonomia lui cherryfutzu...
    3 0
  • @@mihai
    Dar pana dai inferioara pierzi vreo 1-2 secunde + inca vreo secunda de cand apesi tu acceleratia- chiar si la automate pe combustie tot exista lag - si te si zguduie in tot procesul - cu electrica e totul lin. La 100% combustie nu e instant poate doar la hibride cu un motor electric care sa-l ajute
    1 0
  • Mihai, este corect in mare ce spui… si nu urăște nimeni Electricele, cel puțin nu eu si chiar folosesc ocazional mai ales când închiriez pentru distanțe scurte.
    Chiar dacă comparăm mașini egale ca si dezvoltare (ICE VS BEV), adică actuale, sunt plusuri pentru BEV-uri insurmontabile de cealaltă parte.
    Totuși am impresia că tu compari un BEV cu o masina cu cutie manuala, dezvoltată acum 10 ani (scuze dacă greșesc) sau chiar de clase inferioare. Dacă luam un C-class benzinar, automat, bine dotat… cred ca lucrurile stau puțin diferit.
    Oricum ideea este că fiecare alege ce vrea, de exemplu am cumpărat recent o masina pentru cineva in familie (55 ani, au si ei dreptul la o mașină), si a optat pentru o clasică (Mazda 3). Test drive-ul cu Tesla (al unui prieten) s-a finalizat in 10 minute… nici nu vrea sa audă, si din nou nu este vorba de ură… doar dreptul de a alege.
    Eu nu am spus nimănui ca sa-și ia sau că ne omoară cu deciziile lui si felul in care își trăiește viața (excepție când am fost acuzat si atacat direct).
    1 0
  • @Dutz, am mai discutat noi despre vanzarile Tesla la alt comentariu. O sa las si aici, Tesla probabil o sa atinga undeva la 1.8 mil de masini vanzari anul acesta. Nu stiu de unde iti iei informatiile cand zici "Tesla își numără zilele rămase până rămân fără comenzi si la model 3, acest face lift este ZERO".

    Acum revenind on-topic.

    Personal imi place noul design al Model 3 si sunt tare curios daca o sa se reflecte in autonomia masinii precum spun ei. Ar fi fost fain sa mai lucreze si la baterie, sa mai creasca usor. Tot timpul este binevenita o baterie putin mai mare. In rest, la fel, sunt binevenite toate celelalte mici schimbari precum scaune ventilate, sistem audio imbunatatit, materiale mai bune.

    Minusul major, il spun si eu precum multi altii, este lipsa manetei de semnalizare. Mare minus.
    2 0
  • Ne pregateste pentru viitor. Urmatorul model va fi cu comenzi vocale "Semnalizeaza dreapta, semnlizeaza stnga, opreste semnalizarea" Pentru hateri care si au dat cu parererea si au folosit cuvinte oribil, pacalici si altele un sfat. Ramaneti la passaturile voastre si bmv tdi cu manete de semnalizare. Peace.
    0 0
  • Dinu Rober
    Am vrut sa mi cumpar Tesla model 3 ,dar intr un final am luat Volvo S60 T8 hibrid si ep0 la fel de rapida ca Tesla! Ce spuneti e ok S60
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru