Constructorul american de mașini electrice tocmai a lansat o nouă versiune pentru Model 3. Noua versiune este disponibilă doar pe piața din China și promite o autonomie de până la 830 de kilometri în regim CLTC.
Modelul Tesla cu cea mai mare autonomie din gamă are acum un propulsor care dezvoltă 306 cai putere. Cu acest motor, Tesla Model 3 Long Range pentru China accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.2 secunde. Bateria este produsă de LG și are o capacitate de 78.4 kWh.
Pe piața chineză, noua Tesla Model 3 Long Range are un preț de pornire echivalent cu 32.150 euro.
via Carscoops
Ciclul CLTC este foarte diferit de WLTP, fiindca urmeaza specificul traficului urban din China, unde este foarte mult stop-go, viteze mici, fara prea mult timp pe autostrada. Din acest motiv, ciclurile CLTC sunt cu 15-20% mai optimiste decat WLTP, dar asta deoarece urmeaza altfel de parcurs. WLTP pune foarte mult accent pe zona extraurbana (autostrazi, drumuri nationale), pe cand CLTL este focalizat mai mult pe zona interurbana.
Real, consumul mediu raportat de utilizatori pe cunoscutul site german pentru acest model e peste 18 kWh.
În condițiile în care abaterea de la declarația chinezilor e 100% (!), n-ar fi normal să considerăm titlul articolului ca fiind clickbait, iar autonomia clamată mincinoasă de-a dreptul?
În condițiile în care consumul real al unei trotinete ca DongFeng Spring e peste 14 kWh, tot eu sunt tendențios dacă nu cred consumuri de o cifră pentru o mașină ca Tesla 3?
Model 3 avea deja 5.08 mi/kWh, care înseamă 12 kWh/100km. In ciclul European. În CLTC e mai puțin.
Ăsta not înțeleg că e și mai eficient.
Evident in realitate depinde de multi factori, inclusiv de piciorul drept al celui care raportează.
Uneori poți obține o eficienta mai buna decât cea oficiala, cum e în cazul testului cu Polestar 3. De cele mai multe ori nu.
Nu te duce capul doar ca sa pricepi ca restul brandurilor sunt proaste sau tendentioase anti EV si nu stiu cum sa impinga consumatorii sa nu cumpere EV.
Ce ofera tesla este standardul normal