Noul Audi Q8 facelift: faruri cu LED laser și preț de pornire de 86.700 de euro

de Tiberiu Safta
Marti, 05.09.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a prezentat oficial noile Q8 și SQ8 facelift. Noile modele primesc un design revizuit al părții frontale, cu faruri LED cu laser și un design nou al stopurilor. Totodată, Audi a anunțat și prețurile noului model, care pornește de la 86.700 de euro în Germania.

În cadrul Salonului Auto de la Munchen, Audi a dezvăluit oficial noile Q8 și SQ8 facelift. Cele mai importante noutăți aduse de această actualizare sunt reprezentate de o parte frontală ușor redesenată și tehnologie nouă atât pentru faruri, cât și pentru stopuri.

Față de actuala versiune, noul Q8 facelift primește acum o grilă mai mare cu forme octogonale și cu ramă neagră în jurul acesteia. De asemenea, în bara din față sunt sculptate și prize de aer mai mari, înconjurate tot de ornamente decorative negre în cazul lui Q8. Versiunea SQ8 va putea fi distinsă datorită accentelor argintii în jurul acestor elemente, iar această nuanță este vizibilă și la ramele geamurilor laterale și la oglinzi.

FARURI LED MATRIX CU LASER

O altă noutate adusă de Audi Q8 facelift este reprezentată de farurile cu o semnătură luminoasă nouă. În standard, Q8 facelift primește faruri LED simple. Ca opțiune, pot fi bifate faruri LED Matrix HD, care integrează și lumini cu laser pentru faza lungă. Aceasta din urmă este activată automat în întuneric la viteze de peste 70 de km/h. De asemenea, farurile opționale pot fi personalizate cu 4 semnături luminoase diferite, selectabile din sistemul multimedia al mașinii.

Părțile laterale rămân neschimbate la nivel vizual, însă în partea din spate, noul Q8 facelift primește acum stopuri cu tehnologie OLED.

Aceste stopuri încorporează lumini de semnalizare dinamice și funcțiile Coming Home și Leaving Home. De asemenea, aceleași stopuri OLED luminează mai puternic chiar și în mers atunci când o altă mașină este la o distanță mai mică de 2 metri în spate.

Pentru exterior, noul Audi Q8 facelift aduce o paletă de culori îmbogățită cu 3 nuanțe noi: roșu Chilli, albastru Ascari și auriu Sakhir. Noul model este disponibil cu jante cu dimensiuni cuprinse între 20 și 23 de inch.

La interior avem instrumentarul digital Audi Virtual Cockpit și un ecran central pentru sistemul multimedia. În zona consolei centrale mai este montat și un al treilea display pentru reglarea unor funcții de bază ale mașinii, precum temperatura habitaclului și scaunele încălzite. Tot aici mai avem și ornamente decorative din aluminiu, iar modelul vine dotat în standard cu o cameră de marșarier, un asistent pentru parcare și un nou tip de cheie.

TREI MOTORIZĂRI V6 CU TEHNOLOGIE MILD-HYBRID

În cazul lui Audi Q8, sub capota acestuia pot exista trei motorizări V6. Versiunea de bază Q8 45 TDI quattro primește un motor diesel de 3.0 litri care dezvoltă 231 de cai putere și un cuplu de 500 Nm. Urmează versiunea Q8 50 TDI quattro cu același motor, dar care livrează acum 286 de cai putere și 600 Nm.

Bineînțeles, avem și o versiune cu motor pe benzină, Q8 55 TFSI.

Vorbim aici de un motor de 3.0 litri cu 6 cilindri care dezvoltă 340 de cai putere și 500 Nm. Cu acest motor, Audi Q8 facelift are nevoie de 5.6 secunde pentru a atinge 100 de km/h, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h.

Toate aceste motoare primesc tehnologie mild-hybrid de 48 de volți și sunt cuplate la o cutie automată cu 8 trepte și la sistemul de tracțiune integrală quattro.

MOTOR V8 PENTRU SQ8

Versiunea mai puternică SQ8 primește un motor V8 pe benzină, de 4.0 litri și care dezvoltă 507 cai putere și 770 Nm. Și acest motor este cuplat la o cutie cu 8 trepte și la sistemul quattro. Astfel, Audi SQ8 facelift accelerează de la 0 la 100 de km/h în 4.1 secunde și atinge o viteză maximă de 250 de km/h, evident fiind limitată electronic.

Mai mult, motorul lui SQ8 poate dezactiva un banc de cilindri în mers pentru un consum redus de combustibil, astfel încât rămân în funcțiune doar 4 din cei 8 cilindri. Versiunea mai performantă primește o cutie de viteze mai rapidă și etriere vopsite în negru sau roșu și cu sigla S.

Noile Audi Q8 și SQ8 facelift vor fi disponibile în Europa mai târziu în această lună. Pe piața din Germania, Audi Q8 pornește de la 86.700 de euro, în timp ce versiunea SQ8 pleacă de la 119.500 de euro.

via Audi

Comentarii (7)

  • Octavian
    Am avut o Săptămână un Q8 pe mănă . Masina este genială dar are o problemă care mi-e nu prea mi se pare ok adc , nu are capitonaj la buzunare .
    1 3
  • Banditos
    pentru asta exista aliexpres...sa mananca si gura lu' chinezu' ceva!
    3 3
  • carcotasu
    69 poze...nice
    3 0
  • Alta cu V6 de 3 litri și cu mild-hybrid. Ca să ce? Ipocrizia constructorilor...
    0 2
  • ca sa se mire prostii vroiam sa scriu, dar nu pot fi atat de agresiv. Raspunsul e: ca se ne mai bucuram si noi de un motor in V pana cand nu se trezeste vreun tembel de pe la Bruxelles sa dea o ordonanta ca motoarele astea sunt cah, ca se pun scame pe plamanasii bebelusilor, si de aia sunt confuzi la varsta pubertatii si nu stiu ce sa faca cu jucaria din dotare. pam pam
    6 0
  • Seriff
    @Ds ca sa se mire unul ca tine
    1 0
  • @ seriff & ^^^^^

    Întrebarea era de ce mild-hybrid, care este o glumă, la un motor V6 de 3 litri. Ați priceput isteților? Nu am nimic împotriva unu V6, din contră, chiar îmi place cum sună. Dar voi nu puteți pricepe un text simplu.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru