Noul BMW Seria 5 Touring este aici: start de la 63.300 de euro

de Tiberiu Safta
Miercuri, 07.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a lansat oficial noua Seria 5 Touring, varianta break a modelului de clasă executive. Noul model este disponibil în versiuni cu motoare diesel și electrice, iar prețul de pornire în România este de 63.300 de euro.

Așteptarea pentru noua variantă break a lui BMW Seria 5 a luat sfârșit. Constructorul bavarez a dezvăluit oficial noul model, care este cel mai mare break construit până acum de acesta. Noul BMW Seria 5 Touring va fi disponibil pe piață începând din luna mai, iar prețurile pentru piața din România au fost deja dezvăluite.

VERSIUNE CU MOTOR DIESEL MILD-HYBRID

Pentru început, noul BMW Seria 5 Touring va fi disponibil în versiuni cu motoare diesel și cu propulsoare electrice. Cea mai accesibilă versiune se numește 520d și primește un motor diesel de 2.0 litri, care dezvoltă 197 de cai putere și un cuplu de 400 Nm. Motorul este cuplat și la un sistem mild-hybrid de 48 de volți, care dezvoltă, de unul singur, 11 cai putere și un cuplu de 25 Nm.

În configurația de bază, BMW 520d Touring accelerează de la 0 la 100 de km/h în 7.5 secunde și atinge o viteză maximă de 220 de km/h. Motorul este cuplat exclusiv la cutia automată Steptronic cu 8 trepte. Consumul mixt în regim WLTP este de 5.3 l/100 km. Prețul de pornire pentru această versiune este de 63.308 euro cu TVA pe piața noastră.

Noul BMW 520d Touring este disponibil și în versiunea cu tracțiune integrală xDrive. Puterea motorului rămâne aceeași, însă viteza maximă este puțin mai mică, de 218 km/h. Consumul mixt este mai mare, de 5.7 l/100 km. La fel și prețul de pornire, de 65.867 de euro.

VERSIUNE ELECTRICĂ I5 TOURING

La fel ca varianta berlină, noua Seria 5 Touring primește și versiuni electrice i5 Touring. În cazul propulsoarelor electrice, avem două versiuni. Prima este i5 eDrive40 și primește un singur motor electric care livrează 340 de cai putere și un cuplu de 430 Nm. Repriza de accelerație de la 0 la 100 de km/h este gata în 6.1 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 193 de km/h.

Propulsorul este alimentat de o baterie de 81.2 kWh, iar modelul se bazează pe o arhitectură de 400 de volți. Autonomia este de 560 de kilometri în regim WLTP, iar bateria poate fi încărcată de la 10 la 80% în 30 de minute la un curent de maxim 205 kW. Prețul de pornire al acestei versiuni este de 72.174 de euro în România.

Cea de-a doua versiune, care este și vârful gamei pentru moment, se numește i5 M60 xDrive. Aceasta este propulsată de două motoare electrice, unul pentru fiecare punte, de unde rezultă tracțiune integrală. Cea mai puternică versiune a lui i5 Touring dezvoltă 601 cai putere și un cuplu de 820 Nm.

Implicit, accelerația de la 0 la 100 de km/h durează mai puțin, mai exact, 3.9 secunde. Viteza maximă este mai mare, limitată electronic la 230 de km/h.

În schimb, și această versiune este alimentată de aceeași baterie de 81.2 kWh, iar mai multă putere înseamnă o autonomie ceva mai scăzută. Nu cu foarte mult, deoarece i5 M60 xDrive Touring poate parcurge 506 kilometri cu o singură încărcare. Prețul de pornire, însă, este simțitor mai mare. Cea mai puternică versiune a Seriei 5 Touring pleacă de la 101.626 de euro.

CEL MAI MARE BREAK DIN ISTORIA MODELULUI

Noul BMW Seria 5 Touring este cel mai mare dintre toate generațiile produse până acum. Față de iterația anterioară, noul model este mai lung cu 97 de milimetri (5060 mm), mai lat cu 32 de milimetri (1900 mm) și mai înalt cu 17 milimetri (1515 mm). Inclusiv ampatamentul a fost lungit cu 20 de milimetri, până la 2995 de milimetri. BMW spune că acesta este cel mai lung ampatament din clasă.

Datorită dimensiunilor mai mari, spațiul pentru pasagerii din spate este îmbunătățit, iar portbagajul noului model are o capacitate de 570 de litri în configurația obișnuită. Odată rabatată bancheta, capacitatea portbagajului crește până la 1700 de litri. Suprafața de încărcare ascunde și câteva compartimente de depozitare suplimentare.

TREI PACHETE M

La nivel vizual, noul BMW Seria 5 Touring propune o siluetă mai dinamică față de modelul anterior. În partea din față avem faruri LED și o grilă iluminată, disponibilă opțional. În spate avem stopuri LED separate de către o bară cromată.

În standard, noul model primește jante de 18 inch, în cazul versiunii diesel, respectiv de 19 inch pentru cele electrice. Opțional, clienții pot alege jante mai mari, până la 21 de inch. De asemenea, BMW oferă și 3 pachete vizuale distincte: M Sport Package, M Sport Package Pro și M Carbon Exterior Package.

INTERIOR VEGAN

Bineînțeles, interiorul noului BMW Seria 5 Touring este identic cu cel al variantei berline. În standard, noul model primește tapițerie ecologică și scaune sport, precum și ecranul curbat BMW Curved Display de 12.3 inch pentru instrumentar și de 14.9 inch pentru sistemul multimedia. Acesta din urmă integrează sistemul de operare BMW OS 8.5.

Opțional, vei putea să alegi tapițerie Veganza sau piele Merino vopsite în două tonuri. Tot pe lista de opționale este inclus și un sistem audio Bowers & Wilkins cu 18 incinte.

Tot opțional, vei putea bifa sistemul BMW Live Cockpit Professional care include un Heads-up Display și vizualizare augmentată pentru ecranul central sau instrumentar.

SUSPENSIE PNEUMATICĂ ȘI ȘASIU ADAPTIV

Versiunile cu motoare diesel ale lui BMW Seria 5 Touring primesc o configurație cu brațe duble în față și multilink în spate. În cazul versiunilor electrice, acestea primesc suspensie pneumatică pentru puntea din spate, care include și funcție de autonivelare.

Opțional pentru 3 din cele 4 versiuni este disponibilă suspensia M Sport, precum și un sistem de frânare M și șasiul adaptiv Adaptive Chassis Professional. Acesta din urmă include amortizoare controlate electronic, direcție integrală activă și un sistem de control al dinamicii laterale. Toate aceste dotări sunt standard în cazul versiunii i5 M60.

Iar pentru că tot am menționat vârful gamei, mai adăugăm un șasiu adaptiv Adaptive Chassis M Professional cu stabilizare activă a ruliului și cu Active Roll Comfort incluse. Această dotare este exclusivă pentru i5 M60 și este opțională.

SISTEM AUTONOM HIGHWAY ASSISTANT

Noul BMW Seria 5 Touring primește o serie de sisteme de asistență, printre care amintim de: pachetul Driving Assistant Professional, care include un asistent de control al direcției și al benzii, dar și un sistem de control al distanței cu funcție Stop & Go. De asemenea, avem și un asistent de parcare cu cameră de marșarier și un sistem de asistență pentru remorci.

Opțional, este disponibil sistemul de parcare automată, care poate fi activat de la 200 de metri distanță cu ajutorul unui smartphone.

Însă, cel mai important sistem de asistență este cel de conducere autonomă, Highway Assistant. Cu ajutorul acestui sistem, mașina se va putea conduce singură până la o viteză maximă de 130 de km/h. Sistemul include și un asistent activ pentru schimbarea benzilor, care este activat prin mișcarea ochilor către banda dorită. Pentru moment, sistemul Highway Assistant este disponibil doar în Germania, SUA și Canada.

VERSIUNE CU MOTOR DIESEL CU 6 CILINDRI

Noul BMW Seria 5 Touring va fi disponibil în viitor și în două versiuni cu motoare hibride cu încărcare la priză, precum și într-o versiune cu motor diesel cu 6 cilindri. Detalii despre aceste versiuni nu au fost dezvăluite.

Noul model va fi construit la uzina de la Dingolfing din Germania, iar lansarea pe piață va avea loc în luna mai.

via BMW

Comentarii (7)

  • prea ciudat, vazut pe strada
    daca nu esti fan televizoare in bord, modelul precedent e mai frumos/elegant si considerabil mai ieftin (lichidari de stoc)
    2 1
  • Catalin
    Ați folosit de 2 ori expresia consum total. Ceva nou in limbajul auto?
    3 0
  • In Marea Britanie sunt disponibile doar versiunile plug in hibrid și full EV. Diesel și benzina nu exista în oferta.
    Echipa de marketing a ajuns la concluzia ca pe britanici nu ii fraieresti cu 2.0d la 65k.
    Dar merge în România :))
    4 3
  • Ce prostii vorbeste creatura dinaintea mea... Auzi, cica echipa de marketing a ajuns la concluzia ca nu e bun un diesel de 65k, trebuie electrica de 75k, ca numa aia e buna. As vrea sa cunosc si eu echipa aia. :)
    Masina e frumoasa, dar la preturile alea... sincer...
    5 5
  • Pai dă-le un email, poate te lămuresc ei.
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-bmw-5-series-touring-revealed-phev-and-ev-only-uk
    5 3
  • Bună tare găselnița cu mild hibrid, un 2.0 mild hibrid costă la impozit 80 lei, in loc de 250-270 la 2.0 normal, iar un 3.0 mild hibrid 550-600 lei, în loc de 3000 lei la unul fără acest sistem, aveam o bănuială, dar acum am și confirmarea, mild hibrid intra la HIBRID, un prieten si-a luat un A6 C8 2020 2.0 Tdi mild hibrid și a fost dezamăgit ca nu știa, adică mai bine își lua 3.0 :) .
    4 1
  • Tare do tot… pe langa “echipele de cercetători” din UK acuma avem și departamente de marketing faimoase.
    Poate mai relevant de menționat… dieselul este menținut de echipele de marketing din BMW, deșii BMW a investit foarte mult in BEV-uri, dar dacă piața nu vrea ce dreq să facă, nici benzină nu oferă.
    Se pare ca lumea educată din vest cumpără 2.0 diesel (197 CP mai mult decât suficient pentru a conduce relaxat și safe cu 130 km/h pe autostradă) ca se le poată ulterior vinde în România.
    Lăsând clasicele șicane la o parte, prețul este unul condimentat bine de tot…
    Am așa o presimțire că unii nu știu cum să bage din nou dieselul în ofertă… vom vedea.
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru