Noul CEO Volkswagen a ieşit în faţa angajaţilor VW: "Trebuie să economisim masiv pentru a face faţă consecinţelor acestei crize"

de Mircea Meșter
Marti, 06.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Matthias Muller, noul CEO al Grupului Volkswagen, s-a întâlnit cu angajaţii Volkswagen din Wolfsburg. Înaltul oficial al Grupului a anunţat că unele investiţii vor fi "amânate sau anulate".

Criza Volkswagen: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate

Noul şef al Grupului Volkswagen, Matthias Muller, a anunţat oficial că toate investiţiile plănuite de consorţiul german au intrat sub reevaluare după izbucnirea scandalului în care Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA Volkswagen a dovedit că modelele diesel Euro 5 ale nemţilor trişau la testele de emisii cu ajutorul unui soft instalat pe maşini. 

În prima întâlnire pe care Muller a avut-o cu cei 20.000 de angajaţi de la uzina din Wolfsburg în Hala 11 a fabricii, noul CEO al companiei a declarat că "tot ceea ce nu este neapărat necesar în termeni de investiţii va fi amânat sau anulat". Muller confirmă astfel informaţiile din presa germană conform cărora Volkswagen va avea nevoie de reglări financiare serioase pentru a-şi permite plata viitoarelor amenzi şi compensaţii financiare cauzate de scandalul Dieselgate.

"Voi fi cât se poate de sincer: aceste lucruri nu vor trece fără să ne doară", a încheiat Muller, care a fost instalat în poziţia de CEO al Grupului Volkswagen venind dinspre Porsche, acolo unde a condus destinele mărcii sportive a Grupului german. 

Aceste lucruri nu vor trece fără să ne doară

Matthias Muller
CEO Volkswagen Group
Sindicatele asigură angajaţii: "Nu vor fi tăieri de posturi"

După declaraţiile vagi ale directorului companiei, unul dintre liderii de sindicat ai muncitorilor Volkswagen s-a grăbit să-i anunţe pe aceştia că posturile lor nu se află în pericol.

"Vestea bună din acest moment este că nu există consecinţe legate de locurile de muncă. Vom face totul pentru a ne asigura că angajaţii sunt protejaţi", a declarat Bernd Osteloh în întâlnirea care a avut loc astăzi la Wolfsburg.

Alte declaraţii ale lui Matthias Muller în faţa celor 20.000 de angajaţi ai uzinei din Wolfsburg

"Putem şi vom depăşi această criză, pentru că Volkswagen este un grup cu fundaţii puternice. Peste toate, pentru că avem cea mai bună echipă pe care şi-ar dori-o cineva."

"Pe lângă pierderile financiare pe care nu le putem cuantifica încă astăzi, această criză este în primul rând una a încrederii. Asta pentru că este vorba de nucleul companiei şi al indetităţii noastre: maşinile pe care le producem."

"Cea mai importantă provocare este de a recâştiga încrederea pe care am pierdut-o. A clienţilor, a partenerilor, a investitorilor şi a publicului în general."

"Credeţi-mă: la fel ca şi dumneavoastră, sunt nerăbdător. Dar în această situaţie, în care avem de-a face cu patru branduri şi cu multe versiuni ale multor modele, atenţia e mult mai importantă decât viteza cu care rezolvăm lucrurile."

"În multe cazuri, un update software va fi suficient. Unele maşini vor avea însă nevoie de modificări ale pieselor.

Îi vom ţine la curent pe clienţii noştri în legătură cu aceste măsuri şi vom aranja vizite la service."

"Siguranţa clienţilor noştri nu a fost în niciun moment compromisă. Dar, mai ales, toate motoarele noastre Euro 6 se ridică la nivelul specificaţiilor legale şi a regulilor de mediu. Pentru Wolfsburg, acest lucru înseamnă că munca poate continua."

"La Salonul Auto de la Frankfurt am demonstrat că Grupul Volkswagen este poziţionat bine când vine vorba de tehnologiile viitorului. Nu ne permitem să punem în pericol aceasă poziţie puternică. Trebuie să economisim masiv pentru a face faţă consecinţelor acestei crize. În acelaşi timp, totuşi, nu ne permitem să economisim viitorul nostru."

"Volkswagen trebuie să reînsemne integritate. Nu doar pe hârtie, ci oricând, oriunde. Sunt hotărât să demonstrez că valorile noastre ne ghidează în continuare. Şi că Volkswagen, la fel ca oricare dintre noi, merită încrederea oamenilor de pretudineni".

via Reuters

Comentarii (16)

  • Experienta imi spune ca atunci cand un manager spune ca nu sunt probleme legate de locurile de munca situatia e exact pe dos, mai ales pe termen mediu si lung.

    In maxim un an vor constata ca nu pot suporta costurile cu atata forta de munca (au in jur de 600.000 de angajati parca), in conditiile in care fac pariu cu cine vrea ca vor sa mentina preturile mari pe care le au momentan, iar vanzarile vor scadea in 2016...fie ca vorbim de TDI sau TSI (care au si ele problemele lor cu distributia - cele de 1.2 si 1.4).
    21 8
  • si mai adaug

    - programe de plecare voluntara
    - trimiterea stifturilor interzise in europa catre china
    - eliminarea din oferta a modeleleor de vitrina care mancau bani dar erau bune pentru imaginea grupului
    - reducerea preturilor la optionale si foarte posibil a modelelor
    - amanarea introducerii de tehnologie scumpa (electrica si hibrda)

    zic eu
    12 5
  • A spus exact ce trebuia si cat trebuia. Restul vor fi faptele. Sunt foarte curios ce masuri vor lua.
    Este foarte important ca motoarele Euro 6 nu sunt afectate. Anul trecut, cand EPA i-a tras de maneca erau oricum spre sfarsitul ciclului de viata, si probabil si-au spus c-o pot carpi cu cateva linii de cod. Ma bucur ca nu le-a tinut. Asta o sa-i invete minte si pe ei si pe altii sa nu mai incerce asa ceva.

    Pentru gandacii care topaie fericit de raul lor, doar atat. In US pe septembrie, VW a mai avut o crestere de 0.56% in virtutea vanzarilor de pana in 18 Septembrie. Pe urma efectele sistarii vanzarilor s-a simtit din plin. Audi in schimb a crescut cu 13%, in ton cu cresterile celorlalti. Oricum, au pierdut o buna parte din Septembrie, care e cea mai buna luna la vanzari, inclusiv long week end-ul de Labour Day (Ziua Muncii).
    O alta cifra interesanta este ca pe fondul acestui scandal, VW a fost depasit de Mercedes pentru prima data in 15 ani la vanzari in japonica. 15 ani consecutiv VW a fost cel mai mare importator in tara soarelui rasare, asta pentru informatia lingailor de japo si haterii VW.

    Eu inca sper ca odata trecut socul initial, raul sa nu fie de fapt atat de mare. De curiozitate am citit cateva opinii ale clientilor VW din SUA si spre mirarea mea, sunt enorm de multi care le iau apararea, incepand cu restrictiile EPA si terminand cu ignoranta majoritatii legata de acest scandal. Conform unui dealer VW, cam 10% din clienti au fost scandalizati, 10% au cerut compensatii iar restul de 80% asteapta sa vada ce masuri se vor lua.

    Cei care vad falimentul VW sau dau din coada extaziati, le recomand sa traga in piept niste fumuri de TDI. Vor constata ca si inainte si dupa "fum" gandirea nu li s-a schimbat deloc. Toata tevatura asta pentru ei n-a fost decat un motiv sa-si expire putermic frustrarile fata de o concurenta care ani de zile le-a dat peste nas fara drept de apel.
    13 22
  • INTREBAREA ZILEI:

    Oare mai ofera VW bonus 7200e celor 100.000 angajati ? :))))))))))
    18 7
  • Florin
    Inseamna investitii mai putine in tehnologie si inovatie, plastice mai ieftine...si acelasi pret pentru client. Marketingul sa traiasca !
    27 10
  • Solutia : 3 facelift-uri minore la golf 7 pana in 2030.
    Asta ca sa fraiereasca masele ca e model nou si asa sunt banii economisiti.
    Oricum ei sunt experti in asta asa ca nu ii plangeti.
    15 12
  • Ma gandeam cat mai debiteaza unii prostii , motorul 1.2TSI a avut probleme cand avea distributie pe lant , s-a schimbat de ceva timp iar acum este pe curea si nu mai are probleme.
    La 1.4 TSI toate au fost revizuite iar unele variante de putere au disparut (ghici care) iar unele au fost ajustate , de exemplu de la 160CP la 150CP.

    Ori esti prost informat ori ignorant. Incearca sa fii mai informat si mai obiectiv.
    Sincer de la tine aveam asteptari mai mari.
    9 10
  • @zarnescu
    Cel mai bun comentariu de aici este al tau , cu tot cu analiza.

    Restul posteaza comentarii puerile doar sa nu adoarma.
    8 10
  • Zarnescu , te-ai inspirat putin si dintr-un comentariu de-al meu de la alt topic , nu pot decat sa ma bucur.
    4 5
  • @zarnescu & @Mda,

    Merci :) M-am inspirat din Globe and Mail si din Bloomberg :) Ma bucur ca mai ai cu cine schimba o vorba normala pe-aici, nu doar limbaje de lemn de la frustrati constipati.

    Stati sa vedeti ca acum s-au apucat ecologistii sa purice si motoarele pe benzina. Se pare ca motoarele "moderne" cu injectie directa produc microparticule la fel de daunatoare ca si NOx-urile. Treaba devine tot mai interesanta :) Pai eu nici nu ma mai mir cate cazuri de cancer si alergii care mai de care au aparut in ultimii ani. Daca si aerul pe care il respiram e infestat la greu orice devine posibil. De mancare nu mai deschidem discutia ca mai trec 2 saptamani ca vantul.
    7 9
  • Am uitat sa zic. Se pare ca si astia care folosesc AdBlue trag in piept sistemul. In timpul testelor consumul de AdBlue este enorm pentru a filtra la maximum particulele de NOx. In regim de mers normal, debitul de AdBlue este redus pentru ca (din motive de marketing bineinteles !!! ) clientilor li s-a spus ca rezervorul de uree trebuie umplut doar odata pe an.

    In ralitate, pentru a filtra corect trebuie ceva de genul 2 litri la 100km. O sa verific mai tarziu ca n-am telefonul la mine si nu mai stiu pe ce site am intrat. Deci solutia va fi o alimentare mai frecventa cu AdBlue sau rezervoare mai mari :) Viitorul suna bine :):) Hai Tesla cu ceva mai accesibil si-i bag undeva pe toti astia cu combustibilii lor fosili cu tot.
    10 10
  • @zarnesteanu
    Ai inceput sa-ti raspunzi singur sub alt nume? Baiatule fa-ti rost de o viata
    6 4
  • hazard
    Noul CEO Volkswagen ar trebui sa citeasca mai sus pentru un faliment garantat. Plus ca ar mai invata de la romani cum si sa fure si sa nu fie descoperit, sau eventual sa nu recunoasca, sa faca pe prostul. Avem un mincinos ca prim ministru, dovada ca "avem cu ce".
    2 4
  • dupa toate reducerile de costuri banui ca si garantia la vw va scadea la 1 an
    Cred ca sunt pe drumul cel bun! :))
    4 4
  • @Zarnesteanu, +1 si de la mine la tot ce ai scris. Nu sunt de acord cu o chestie pe care o afirmi: "Daca si aerul pe care il respiram e infestat la greu orice devine posibil. De mancare nu mai deschidem discutia ca mai trec 2 saptamani ca vantul."
    Te rog sa te informezi, da? Mancarea Japoneza este foarte sanatoasa. Ai mancat vreodata un sushi, taiat cu un cutit din otel Japonez ? efectiv vezi cu ochii cum intineresti. Daca vorbim de mancare nesanatoasa, atunci vorbim doar de cea produsa in Germania, da... inclusiv berea! Atentie, Carnatii Wurst sau Schnitzelul este si el foarte daunator, chiar daca este preparat in Japonia ! Asta pentru cunoscatori si pentru cei cu cultura gastronomica. In rest, numa bine.

    N-ai bani de Tesla ? Toyota Mirai este aici sa raspunda nevoilor tale ! Iti pot recomanda si un consultant vanzari si inginer distins in acelasi timp, care te poate ghid catre cel mai apropiat dealer Toyota din Republica Moldova.
    6 2
  • Hahaha +1 Mowgli pentru ultima parte cu Mirai.
    Vezi ca dealearul acela este clonat are multe pseudonimuri, daca vezi ca nu posteaza sa fii sigur ca este cu un alt nick.
    In curand vine frigul , il poti prinde la un pahar de Cola, daca raceste o rezolva cu o vata in nas.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru