Opel își închide fabrica de cutii de viteze din Austria, din cauza cererii scăzute

de Gabriel Nica, Foto: Wikicommons
Sambata, 01.07.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cererea scăzută pentru mașinile manuale precum și planurile Opel de a deveni un brand 100% electric din 2028 încep să își arate efectele.

Construită în 1982, fabrica din Aspern, în apropiere de Viena, a fost specializată în construcția de cutii de viteze manuale, pentru modelele Opel. Aceasta a fost dezvoltată din inițiativa austriac pentru susținerea industriei auto, în colaborare cu General Motors, care deținea brandul german la acel moment.

Din cauza modificărilor prin care trece industria auto în acest moment, Stellantis (grupul care deține Opel în acest moment) a anunțat că fabrica va fi închisă după mai bine de 40 de ani de la deschidere. Conform legii din Austria, această decizie vine după ce sindicatele și autoritățile locale au fost informate și cu privire la faptul că vor fi concediate aproximativ 300 de persoane.

Conform grupului Stellantis, decizia nu a fost ușor de luat dar cererea tot mai scăzută pentru acest tip de cutie de viteze precum și planurile de a migra la un portofoliu 100% electric din 2028 au fost factori care au contribuit.

Tot compania a precizat că nu s-a stabilit o dată clară pentru închiderea definitivă dar că procesul a început.

Astfel, cei care își vor pierde locurile de muncă actuale vor fi susținuți prin intermediul unor cursuri de reconversie profesională, inclusiv în cadrul grupului. Cei care nu doresc acest lucru vor intra într-un program de protecție odată cu oprirea activității.

Acesta este încă un pas dintr-un proces continuu pornit de Stellantis anul acesta care are scopul de a reduce costurile. Acest plan include închiderea de fabrici dar și reducerea de costuri cu personalul.

Comentarii (16)

  • După mine, Austria să rămână doar cu prietenii lor ruși, spioni în principal, de mână cu vecinul din fostul imperiu, Ungaria, care visează doar hărți cu "Ungaria Mare " . Off topic, scuzati, inexo poate lua legătura, totuși :).
    21 4
  • Maşina termică e pe ducă...

    drumu spre groapă.
    7 22
  • De mult s-a impus centura, ABS-ul etc… nu văd de ce mai exista cutii manuale pe zona de volum, in afara prețului… cutiile automate au devenit suficient de eficiente, fiabile pentru a se evita in special la condusul prin oraș gimnastica schimbării vitezelor, plus ca pentru unii încă rămâne o știință de nepătruns ;)
    Sunt tari mult mai “necăjite” fata de cele din Europa si de mulți ani găsești foarte rar cutii manuale.
    PS CVT- urile tot nașpa’s!!!
    11 4
  • nedumerit
    @dan_grc, chiar m-ai facut curios, de ce sunt austriecii prietenii rusilor? De cand si pana cand?
    Ca ungurii au luat-o pe ulei odata cu orban, e clar. Ca o freaca cu ochii deschisi la secolele trecute, e clar. Dar austriecii?
    Intrebarea e pe bune, fara misto, pentru cultura mea generala. Merci.
    2 8
  • Pentru ca Viena colcăie de spioni ruși, din celelalte capitale i-au mai trimis acasă, pentru ca refuzul Austriei de a primi România în Schengen are legătură cu Moscova, argumentul oficial este nu amuzant, ci inexistent, Austria este " neutră " cică. Iar Orban al Ungariei este mai fidel Moscovei decat mulți oficiali ruși, asta o vede toată lumea .
    15 0
  • NicaIubitorDeManual
    „Cererea scăzută pentru mașinile manuale...”
    Bravo, Găbiță, ești bun!
    Te pricepi la jurnalismul auto cum mă pricep eu la construit avioane.
    Hai, du-te acasă!
    8 0
  • nedumerit
    @dan_grc merci!
    Eu stiam ca Austria are interdictie de la fosta urss sa intre in orice fel de alianta. Se pare ca de asta nu sunt in NATO. A fost una din conditiile ca armata rosie sa se retraga din Austria.
    Dar de aici si pana a deveni cuib de spioni rusi, mi se pare un pic cam mult. Dar e doar opinia mea.
    Tinand cont ca rusii se sterg la c-r cu absolut orice pact facut vreodata, austriecii ar trebui sa-si redobandeasca coloana vertebrala si sa faca exact la fel cu bolsevicii. Suedia si Finlanda s-au desteptat in ceasul al 12-lea si au facut pasul. Ar fi cazul ca si Austria sa-si revina in simtiri. Cat despre Ungaria si Turcia, ar trebui validata o clauza pentru conditiile in care un stat sa fie dat afara din NATO. Iar ungurii pot sa-si ia catrafusele si sa se mute in siberia, langa mongoli daca nu le convine Europa.
    7 2
  • Seriff
    ''Cererea scazuta pentru masinile manuale''
    Si in topul vanzarilor in Europa sunt doar masini cu o cutie de viteze manuala:)))
    Genial:))
    5 2
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Fiind călare pe un delfin am uitat cum se face acordul subiectului cu predicatul.
    2 5
  • Banditos
    genialule...nu confunda un top cu tipologia clientului unui anumite marci

    sa-ti explic: toyota a renuntat la diesel (in europa) cand inca acest tip de tehnologie se bucura de succes (in europa)

    ramai la berea cu baietii...
    1 5
  • Seriff
    @Banditos Toyota a renuntat la diesel din cauza normelor de poluare, nu ca au vrut, au fost fortati, majoritatea au renuntat la diesel din cauza asta, era prea bun, autonomie mare si pret decent, pe sistemul tot ce e bun trebuie sa dispara, de-aia ne si baga pe gat masinute cu baterii, sa le tii maxim 6 ani si sa le vinzi de frica sa nu iti pice bateriile, penibil.
    5 5
  • @sheriff
    toyota a renuntat la dizal fiindca japonezii nu pot gaza oamenii precum germanii.
    2 5
  • Seriff
    @19:17 esti foarte inteligent, uite ca nu te-a gazat nimeni din moment ce debitezi prostii pe aici.
    3 2
  • Banditos
    "sa-ti explic: toyota a renuntat la diesel (in europa) cand INCA (!!!!) acest tip de tehnologie se bucura de succes (in europa)"

    nu pot sa fiu mai clar de atat.

    Toyota respecta normele de poluare doar din hibrizi, dieselul fiind absolut marginal in total motorizari

    PS. Io zic sa nu mai pierzi vremea pe aici , se incalzeste berea aia si e pacat.
    1 3
  • N-ai tu treaba ca acordurile… te macină oricine si orice… de ce? pentru ca esti doar un ratat.
    Faptul ca citești ce spun arată clar cât ești de penibil.
    2 1
  • Seriff
    @Banditos, masinile noi diesel euro 6 au emisii mai mici decat cele pe benzina, mai lasa-ma cu vrajeala asta cu poluarea, uita-te la noxe daca nu ma crezi, o masina hibrid cu motor de 2.5 de la Toyota cand nu merge full electric, de exemplu la 130 pe autostrada polueaza mai mult decat un 1.5 diesel la aceeasi viteza, dar ce sa intelegi tu, esti doar un spalat pe creier speriat ca vei muri de la poluare, covid, ciuma bubonica, razboiul din Ucraina si alte aberatii pe care ti le-au spus niste smecheri la TV si tu ca un fraier le-ai crezut fara sa cercetezi absolut deloc.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru