(P) Anvelopele de vară Continental, pe primul loc în testul ADAC

de Mircea Meşter
Miercuri, 23.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
ContiSportContact 5 primește calificative de top pe carosabil ud și uscat în testul comun ADAC, ÖAMTC și TCS. ContiPremiumContact 5primește de asemenea calificativul maxim: “bine/foarte recomandat”

ContiSportContact 5 în dimensiune 225/45 R 17 a fost cel mai bun din testul din clasa sa.

Continental

Într-un test comun organizat de cluburile automobilistice din Germania, Austria si Elvetia, ADAC, ÖAMTC și TCS, anvelopele de vară premium Continental au primit califictive de top.

ContiSportContact 5 în dimensiune 225/45 R 17 a fost cel mai bun din testul din clasa sa, în timp ce ContiPremiumContact 5 în dimensiune 185/65 R15 a primit, de asemenea, calificativul "bine" - cel mai mare calificativ acordat de ADAC. In total, cele trei cluburi auto au testat 32 de anvelope diferite de la producătorii asiatici, europeni și americani, examinând performanțele lor pe drumuri ude și uscate, precum și în ceea ce privește confortul, economia de combustibil și randamentul kilometric.

În general, în categoria de 17 inch, doar patru anvelope au primit cel mai mare calificativ, în timp ce unsprezece au fost clasificate ca fiind satisfăcătoare, "deoarece ele pun în evidență deficiențe ușoare într-unul sau mai multe dintre criteriile evaluate," așa cum au explicat experții.

Din cauza performanțelor foarte scăzute pe carosabil ud, un produs a fost evaluat cu calificativul "adecvat", iar testerii nu au avut o altă opțiune și au evaluat o anvelopă cu preț redus din Asia ca "inadecvat". Ca și în anii trecuți, motivul a fost o performanță foarte slabă în condiții de carosabil ud, acolo unde anvelopa arată deficiențe semnificative.

Dimensiunea 185/65 R 15 e ideală pentru autoturisme compacte și mici, cum ar fi Citroën C3, Hyundai i20, Opel Adam sau Renault Clio. Dimensiunea 225/45 R 17 se potrivește pe modele de gama medie, cum ar fi Audi A4, VW Golf, BMW Seria 3, Ford Mondeo sau Toyota Avensis.

Comentarii (19)

  • BVO lor !
    4 5
  • Am cauciucuri Continental de iarna si in viraje luate cu ambitie :), se comporta cel putin la fel de bine ca Nokian-urile de vara. Vorbesc de asflat uscat, la temperaturi de peste 10 grade. Nu fluiera pe serpentine, nu au zgomot la rulare si te poti infige bine in pedala de acceleratie, chiar si in sensuri giratorii.
    Sa nu mai spun ca iarna, cu tractiune spate, urc lejer rampe inzapezite sau chiar acoperite cu gheata. Si nu, nu am saci de nisip sau cadavre in portbagaj.
    Nu ca n-ar fi bune Nokian-urile, sunt foarte bune, dar pentru un cauciuc de iarna, sa-mi dea aceeasi incredere ca unul de vara, eu unul sunt impresionat.
    7 10
  • Continental fac intr-adevar cauciucuri foarte bune. Am avut ContiSportContact 2 pe a mea, cauciucuri cu care era echipata din fabrica la dimensiunea 205/55/R16. Foarte bune chiar si la viteze gen 150-170 pe clasa mica (am mers cu atat in Germania pe unde s-a putut, intr-o vacanta de acum trei ani). Singurul defect al envelopelor Continental e zgomotul mai pronuntat decat in cazul altor producatori.

    Vara asta le schimb si voi alege intre GoodYear EfficientGrip Performance, Dunlop Sport Bluresponse (ambele cu rezultate foarte bune in teste, inclusiv la capitolul silentiozitate) sau Nokian iLine (astept teste pentru ca au aparut abia anul asta).

    Oricum, ca o recomandare, daca puteti, incercati sa nu tineti anvelopele mai mult de 5 ani si/sau 35.000 km. Isi pierd proprietatile, mai ales in cazul in care mergeti mult la ridicate in extraurban. 4 incaltari la dimensiunea mentionata de mine costa in jur de 1200 lei si chiar merita. Personal nu consider ca 1200 de lei e o suma mare la 5 ani, mai ales ca vorbim de producatori premium nu Tigar, Debica, Kormoran si alte low-cost-uri care sunt in cel mai bun caz anvelope de oras.
    5 5
  • nu imi mai iau niciodata Continental. Toate au facut galme si unu a explodat in mers. bine ca era la viteza mica. e numai reclama de ei.
    8 6
  • galma fac toate, si eu am facut la goodyear tot din astea scumpe, si la alea de vara si iarna in 3 veri si 2 ierni. pe 17.
    3 4
  • - Nokian, cica, nu fac casa buna cu...vara. E doar un zvon si trebuie luat ca atare.

    - Michelin..zgomotoase, HP3 in speta + deformari dar nu vizibile care au dus la un zgomot ca de bataie. Renuntat la ele.

    - Dunlop BlueResponse...silentioase dar parca n-ar fi atat de responsive in viraje ca Michelin. Vor fi testate pentru o parere finala.

    - De iarna m-am incaltat cu Barum. E ok, cum iarna nu ma dau pe viraje ca vara sunt absolut rezonabile. Dar, ca fapt divers, pe o sosea umeda si cu pietris si micile gauri aferente, in viraj dreapta fara vizibilitate , in coloana fiind si mult prea aproape de cel din fata care intalnise o caruta. Omul a franat barbateste si tras usor stanga (din sens opus veneau altii). Am franat, ABS-ul si-a facut treaba doar ca "pupatura" era inevitabila. Relaxat frana, tras de volan dreapta (unde era un sant bentonat) am revenit la o traiectorie paralela cu cel din fata si pus frana din nou (ati uitat de caruta? :) ). M-am oprit cu roata din fata unde se termina celalalt. Cel din spate "m-a inlocuit" ajungand si el in dreptul portbagajului meu.

    concluzie:
    - cauciucurile si-ai facut treaba de nota 10
    - masina s-a comportat exemplar, ca pe sine
    - trebuie mentinuta distanta.

    cu cateva luni inainte in aceeasi zona dar cu cateva sute de metri mai amonte, caruta, Passat venit tare din spate franat la limita dar mult prea aproape (se vede). Cel din spatele lui, un Crafter, n-a mai avut timp, lovit spate si trimis Passatul cu botul in caruta.

    -debica am avut pe vechea masina. La prima utilizare (pe sosea perfect uscata) anvelopele astea aveau obiceiul sa forteze masina si sa o tina pe o trasa numai de ele stiuta. Dupa mai putin de 100km s-au linistit. Iarna au fost o incantare iar pe viraje parca eram cu crampoane.
    2 4
  • la mine vad Vredestein pe primul loc, dar intr-adevar SportContact este foarte bun. Am avut insa si EcoContact si aveam impresia ca merge pe gheata la viteze de peste 120 cateodata ...

    https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2016_Sommerreifen_Test_185_65_R15.aspx
    0 0
  • michelin
    ADAC...din ciclul Logan se rastoarna la 60 km/h in curba, iar Volkswagen Passat e cea "verde" masina din Europa

    http://www.automarket.ro/stiri/adac-a-masluit-rezultatele-lui-vw-golf-la-titlul-masina-anului-in-54891.html
    6 6
  • @michelin

    o dovada ca cel mai ok este sa iti intrebi prietenii sau, la achizitie, sa vezi punctajele date de utilizatori

    http://www.tyrereviews.co.uk de exemplu
    1 1
  • Eu prefer Continental sau Michelin. Bridgstone, Pirelli sau Dunlop mi se pare mai mult reclama de ei, cauciucurile sunt mediocre...
    3 4
  • Vredestein, de vara si de iarna. Nu cumpar numele, cumpar pur si simplu anvelopa, adica singurul contact cu suprafata de rulare.
    Se pot scrie la sfarsitul articolului sursele?
    1 1
  • auto_fan
    Ati vazut topul celor de ADAC? Conti a luat locul 1 in contextul in care principalii concurenti Dunlop si GoodYear au lipsit cu desavarsire, iar de la Michelin a fost testat modelul vechi PS3.
    Nu ca ar fi anvelope slabe, departe de mine gandul asta, dar hai sa punem totusi in context!
    7 0
  • @auto-fan...nu au lipsit cu desavarsire

    foarte recomandat:

    185/65 R15 88H
    - Vredstein Sporttrac 5
    - Continental ContiSportContact 5
    - Dunlop BlueResponse
    - Goodyear EfficientGrip Performance
    - Hankook, Nokian, Kumo,

    225/45 R 17 94Y
    - Continental ContiSportContact 5
    - ESA-Tecar Spirit 5UHP ????
    - Pirelli PZero
    - Vredstein Ultrac Vorti


    https://www.youtube.com/watch?v=Z4F54eusiJo


    astept rezultatele pe 16
    0 0
  • arogantul
    @CM
    confirm si eu pt Pirelli, cauciucuri mediocre
    2 0
  • cam cat tin aceste anvelope super performante? un an doi?
    2 0
  • auto_fan
    @vianu: Dunlop si GY cel putin nu ofera anvelope HP la dimensiunile 185/X/Y, modelele BlueResponse si EfficientGrip Performance nu sunt concurentul SC5, ci al PremiumContact 5.
    0 0
  • ai urmarit filmuletul?
    0 0
  • auto_fan
    Da, am urmarit filmuletul. Sunt aceleasi rezultate ca si cele de pe site si cele postate de tine.

    Poate nu m-am facut inteles cum trebuie, la categoria High Performance concurenta consacrata a lipsit cu desavarsire: Conti SC5 se bate in gama respectiva cu GY F1 Asymmetric 3, Dunlop Sportmaxx GT si Michelin PS4 - niuna din aceste anvelope nu a fost prezenta in test!

    La categoria middle-end intr-adevar Conti PC 5 a castigat in fata concurentei de la Dunlop, GY si Michelin. Si nu pot decat sa ma bucur pentru ca le am chiar pe dimensiunea asta pe una din masini.
    0 0
  • Andrei
    Or fi ele cele mai bune, Continental, dar au o uzura data naibii de proasta ce e.

    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/Sport-Contact-5.htm

    Nu vad atat de multi oameni multumiti de ele. Doar 60% le-ar alege din nou. Asta spune ceva. Eu am ales

    http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/EfficientGrip-Performance.htm

    si sunt foarte multumit de ele. Continental imi da de gandit in unele privinte, cum ar fi uzura si relevanta testelor. Prea ies cu + in toate testele, dar in realitate nu multa lume e multumita de ele. Cred ca urmatoarea alegere va fi: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vredestein/Sportrac-5.htm

    Pare o solutie foarte buna.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru