Peugeot 208 este Mașina Anului 2020 în Europa: modelul de clasă mică a învins modele precum Porsche Taycan sau Ford Puma

de Cornel Șocariciu
Luni, 02.03.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Juriul European Car of the Year a acordat titlul Mașina Anului 2020 în Europa noii generații Peugeot 208. Podiumul a fost completat de Tesla Model 3 și Porsche Taycan.

Peugeot 208 a primit titlul Mașina Anului 2020 în Europa. Modelul de segment B este disponibil atât în versiuni cu motoare convenționale, cât și într-o variantă electrică, iar acesta a fost unul dintre atuurile francezului.

Peugeot 208 a primit în total 281 de puncte în urma votului reprezentanților media. Pe locul secund s-a aflat Tesla Model 3, în timp ce ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Porsche Taycan.

Singurul SUV prezent în ediția din acest an a concursului european a fost Ford Puma, SUV-ul produs la Craiova. În urma votării, Puma a încheiat competiția pe locul al cincilea, cu un total de 209 puncte.

Anul acesta, juriul care a acordat Mașina Anului în Europa a fost format din 60 de jurnaliști din 23 de țări.

Loc Model Punctaj
1 Peugeot 208 281
2 Tesla Model 3 242
3 Porsche Taycan 222
4 Renault Clio 211
5 Ford Puma 209
6 Toyota Corolla 152
7 BMW Seria 1 133

Noul Peugeot 208 a fost prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2019.

Pe piața din România, modelul de segment B are un preț de pornire de 13.800 de euro pentru versiunea echipată cu motorul pe benzină de 75 de cai putere. Gama de motoare mai include un motor pe benzină de 100 CP și un motor diesel de 1.5 litri tot cu 100 CP. În plus, modelul de segment B poate fi comandat și într-o variantă electrică cu motor de 136 de cai putere și autonomie de 340 de kilometri. Prețul lui Peugeot e-208 pe piața din România pornește de la 29.990 de euro cu TVA.

Istoria câștigătorilor Car of the Year

Cei 7 finaliști au fost selectați dintr-o listă inițială de 35 de modele lansate anul trecut și considerate reprezentative pentru piața europeană. Pentru a fi eligibil în competiţia Car of the Year 2020, un model trebuie să fie disponibil pe piaţă înainte de finalul anului 2019, iar estimarea de vânzări trebuie să depăşească 5.000 de unităţi pe an. După primele faze ale competiţiei au rămas doar şapte modele care au candidat pentru titlul de Maşina Anului în Europa.

CÂŞTIGĂTORII PRECEDENŢI

Ediţie COTY Marcă şi model
2020 Peugeot 208
2019 Jaguar I-Pace
2018 Volvo XC40
2017 Peugeot 3008
2016 Opel Astra
2015 Volkswagen Passat
2014 Peugeot 308
2013 Volkswagen Golf 7
2012 Opel Ampera/Chevrolet Volt
2011 Nissan Leaf
2010 Volkswagen Polo
2009 Opel Insignia
2008 Fiat 500
2007 Ford S-Max
2006 Renault Clio
2005 Toyota Prius
2004 Fiat Panda
2003 Renault Megane
2002 Peugeot 307
2001 Alfa Romeo 147
2000 Toyota Yaris
1999 Ford Focus
1998 Alfa Romeo 156
1997 Renault Megane Scenic
1996 Fiat Bravo/Brava
1995 Fiat Punto
1994 Ford Mondeo
1993 Nissan Micra
1992 Volkswagen Golf
1991 Renault Clio
1990 Citroen XM

Comentarii (20)

  • Adrian
    Bravo Pejo!
    Masinuta asta arata foarte bine, interior-exterior. Nu stiu cum sta la capitolul comportament rutier. Insa noua imagine Pejo, cu 508 si 2008 arata excelent.
    Preturile sunt si ele bune.
    20 8
  • niggapls
    Tocmai am fost in showroom sa o vad. Masina este o bijuterie!!!! (in sensul de scumpa si mica)
    15 7
  • olteanu
    o fi castigat ea insa nu este fiabila, reusita, remarcabila precum skoda :)))))))
    10 23
  • Clique
    De frumoasă este, acum să vedem fiabilitatea în timp
    8 7
  • Fiabilitatea? In media actuala = zero sanse sa mai bata coclaurii prin Africa dupa 50 de ani ca 504-urile etc.
    6 2
  • Adică, mai exact, ce însemnă „mașina anului”?!
    6 5
  • @Pejos
    Se referă mai mult la design, nu la celelalte aspecte, asta e valabil și-n state. Acum recent în state cică Dodge Ram ar fi fost mașina anului, ÎNSĂ ca design, la fiabilitate e varză din spusele deținătorilor de Ram-uri
    3 11
  • Alde cap sec de la departamentul de publicitate de la Dacia au făcut publice imagini teaser cu noua lor mașină electrică azi la ora 19, în loc să le dea de dimineață (sau de ieri, alaltăieri) ca le mestece toată presa...
    https://www.facebook.com/DaciaRomania/videos/519156425403706/?__tn__=kC-R&eid=ARCML7GtoTm5HkNKIrnetmb5mH_jLzQWFNVkffT7mU1IpWoT4Qj7FL9jaE0zKukowsDfvQAlZ_QrUvyK&hc_ref=ARRh9H_VgcnAuaPYjecKf0OdHEdX28UuikRx3Ju0hTA-vomankozROnEn2-AXSHHf-c&fref=nf
    3 1
  • Fara alehas
    @ Clique
    Logo-ul service-ului romanesc :
    ,,Nu va luati frantuzoaice. Noua ne plac alea blonde, mai ales ,,premium,, ;) ,,
    5 3
  • Clique
    N-am zis că franțuzoaicele sunt proaste sau bune..

    Ideea era că, aștept să văd comportamentul motoarelor și cutiilor în timp, fiindcă se știe că începând cu 2009-2010 calitatea motoarelor, indiferent de marcă au scăzut exceptând Toyota și Honda, care încă se mențin la seriozitate, au făcut și ei rabat la calitate, însă în alte locuri..

    N-am deținut până acum nemțoaice premium sau pentru oameni de rând, cu toate că uneori parcă aș mi-aș dori un w204 1.8 kompresor cuplat la o cutie automată.. cred că este singura nemțoaică ce aș dori să dețin..

    Îmi face cu ochiul și un DS4, DS5... dar din păcate sunt diesel majoritatea.

    E drept că mulți mecanici mi-au spus "nu peugeot, renault, citroen sau italience"
    Dar cred că din cauza că au piesele amplasate cam ciudat sub capota, iar ei n-au răbdare..
    7 3
  • Andrei
    Daca avea sigla Skoda erau in extaz comentacii de pe aici.
    8 0
  • Edikkk
    Peugeot a câştigat de 4 ori maşina anului, de tot atâtea ori cât namila cu trucări emisii VW !!

    de ce nu i se retrag premiile acordate VW ???


    Maşinile germane sunt (mai) bune???
    NU CRED !!!

    Topul arată că, înafară de Opel care era o americană pe tărâm german, NICIO altă maşină germană înafară de hoţii VW nu au câştigat maşina anului.

    Mai sunt Renault, Fiat, Toyota, Ford dar NU germane.

    Asta spune multe, corect?
    12 4
  • Alo, unde e ala cu Skoda lui? Cum e posibil ca o asemenea masina sa castige un asemenea titlu si Skoda nu? Cum e posibil ca Skoda, care e cea mai frumoasa si mai buna masina, sa nu castige un asemenea titlu de 30 de ani incoace?
    Ca o paranteza, acum cateva zile critica masinile Kia, care nu s-ar ridica la nivelul Skoda. I-as recomanda sa arunce un ochi la noul model Kia Optima oentru a vedea ceva ce nu se vede la Skoda. Cel putin deocamdata. Kia se bucura de o buna apreciere in toata lumea, inclusiv in SUA, unde nu vezi picior/roata de Skoda.
    10 3
  • Spring
    Ma uitam pe alte meleaguri intr-o emisiune tv de real succes.. doar toyota, suzuki, honda, care pe la noi cel putin pana ieri-alaltaieri erau la capitolul raritati. Abia acum au inceput romanasii sa inteleaga ca exista viata mult mai buna fara nemti.
    Astept articolul cu electrica dacie, frumusica foc, parerea mea.
    7 4
  • fan skoda
    Skoda Superb a castigat acum putin timp premiul pentru design, Red Dot Award ! Skoda a castigat 3 premii la Red dot award si poate ca va castiga si anul asta la design. Mai multe detalii aici:

    skoda.tj/en/experience/why-skoda/articles/red-dot

    Skoda nu vinde in SUA, desi sunt niste masini foarte frumoase si mari. Pentru SUA este VW.

    Peugeot 208 este o masina frumoasa, dar are 4 stele EuroNCAP. Volumul portbagajului este cu doar 19 litiri mai putin decat Fabia(311 l 208 versus 330 l Fabia) care a castigat si ea un premiu de design.

    @Spring

    Nu stiu de electrica dacie cum arata, dar am vazut un videoclip cu noul Dacia (Renault) Logan si arata foarte bine.

    youtube.com/watch?v=yFeTSq886gg
    4 9
  • @Basil
    Fanul Skoda da, e cam fanatic, dar dati-i pace, vad ca tot voi ii provcati.

    Cred ca am mai amintit aici diferenta majora dintre Skoda si Kia si anume soliditatea, robustetea absolut necesara pe drumurile din Romania. Detin cate un exemplar din fiecare, iar Skoda pana acum e ca un tanc, in timp ce Kia se rupe bucata cu bucata la fiecare 6-7 mii km si imi scoate peri albi.
    7 0
  • Eu am avut Peugeot 407 iar acum am Renault Captur si pot sa zic doar ca masinile au mers ireprosabil si nu mi-au facut niciodata probleme. Ca frantuzestile nu sunt fiabile e doar o poveste si un mit fals. Pana la frantuzesti vedeti ca sunt multe altele cu probleme de fiabilitate... vedeti-l pe amaratul asta de mai sus cu Kia, cumnatul meu e terminat cu Fordul lui , la munca am coleg cu un Land Rover destul de nou cu probleme grave la motor si la electronica, deci stati linistiti cu frantuzestile ca nu mai suntem in anii 90, in prezent sunt masini excelente frantuzestile.
    11 1
  • Alin_77xaf
    @hyhy: pffff alt "destept" aici...pai sa zici de Land Rover/Range Rover ca e praf cu fiablilitatea e ca si cum ai zice baba batrana, leu fioros sau foc fierbinte, pleonastme, care nu mai trebuie detailate ca te faci de ras.
    6 1
  • @Alin_77xaf OK stim cu totii ca Land Rover sta prost la fiabilitate, eu doar l-am dat exemplu, ca sa subliniez ca exista marci mult mai proaste la capitolul fiabilitate decat frantuzestile,care in prezent sunt chiar ok. Eu sunt doar un exemplu de om multumit cu frantuzestile, dar mai sunt multi ca mine cu siguranta.

    In rest , vezi daca e ceva in neregula cu cuvintele spuse de tine: "pleonastme" si "detailate". Sigur te prinzi, doar esti destept.
    5 1
  • fan skoda
    @hyhy

    Da, si mai este si Dacia, care este ce mai nefiabila marca.
    2 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru