Piaţa auto europeană se contractă cu 8.2%. Vânzările Dacia scad cu 4.9%

de Bogdan Mirică
Miercuri, 16.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piaţa auto europeană a consemnat o scădere 8.2% în 2012. România a fost a cincea piaţă cu cea mai mare scădere de pe continent. Dacia a consemnat şi ea o scădere importantă, de 4.9%.

Anul acesta a fost unul de grea încercare pentru piaţa auto europeană. Principalii constructori auto au înregistrat un declin îngrijorător pe fondul instabilităţii unor pieţe auto extrem de importante, cum sunt cele din Italia, Germania, Olanda, Portugalia, Belgia şi Spania.

Potrivit ultimelor statistici pe 2012, publicate chiar astăzi, înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 8.2 procente anul trecut. Asta a făcut ca pe Bătrânul Continent să se vândă doar 12.053.904 de maşini, un nivel similar celui înregistrat în anul 1995.

Primele cinci pieţe auto din Europa au fost grav afectate de situaţia economică şi au înregistrat scăderi importante, cu o singură excepţie, Marea Britanie. Dintre acestea, Italia a fost cea mai afectată, cu o scădere de 19.9%. Asta înseamnă că în Peninsulă s-au vândut doar 1.402.089 maşini. Şi piaţa din Franţa a scăzut cu 13.9%, atingând un număr de 1.898.760 de unităţi noi înmatriculate. Nici Spania nu se poate lăuda cu o evoluţie pozitivă: vânzările au scăzut cu 13.4% ajungând la 699.589 de maşini.

Cea mai mare piaţă auto de pe Bătrânul Continent, Germania, s-a contractat cu 2.9%, ajungând la 3.082.504 unităţi.

Singura piaţă din top 5 care nu a suferit o scădere a fost Marea Britanie, unde s-au vândut 2.044.609 unităţi, cu 5.3% mai multe decât în 2012.

Piaţa auto din România, printre cel mai mari scăderi din Europa

Piaţa auto din România a avut o evoluţie dezamăgitoare, fiind una dintre zonele cu cea mai slabă prestaţie raportată la numărul de locuitori. În ţara noastră, înmatriculările au scăzut cu 18.7%. Dacă în 2011 în intervalul ianaurie-decembrie se vindeau 81.709 maşini, în 2012, în acelaşi interval, s-au vândut doar 66.436 de unităţi.

Esential 81.709 maşini noi s-au vândut în România în 2011.
66.436 de maşini noi s-au vândut în România în 2012.
246.442 de maşini vindea Dacia în Europa în 2011.
234.349 de unităţi a vândut Dacia în 2012.
1.9 procente este cota de piaţă Dacia în Europa, aceeaşi ca în 2011.
O scădere îngrijorătoare s-a înregistrat şi în luna decembrie, înmatriculările fiind mai mici cu 37.5%, adică doar 4828 de unităţi.

Dacă ne uităm în Europa, piaţa auto din România a înregistrat una dintre cele mai mari scăderi, alături de Grecia (-40.1%), Portugalia (-37.9%), Cipru (-24.6%) şi Italia (-19.9%)

Vânzările Dacia au scăzut în Europa

Nici Dacia nu a avut o evoluţie ascendentă în 2012.

Vânzările au scăzut cu 4.9%, coborând de la 246.442 de maşini în 2011 la doar 234.349 de unităţi în 2012. Din fericire, contractrea pieţei auto din Europa a făcut ca Dacia să îşi păstreze cota de piaţă de 1.9 procente.

Luna decembrie a fost una de bun augur pentru Dacia însă nu a mai putut îndrepta situaţia anuală. În ultima lună a anului s-au înmatriculat cu 4.2% mai multe Dacii, de la 18.578 de maşini în 2011 la 19.352 de maşini în 2012.

Comentarii (6)

  • antonny
    de ce ati pus o poza cu modele chevrolet ????
    7 11
  • la ce scoruri sunt la masinile noi....cred si eu.
    nu prea gasesti clasa compacta/medie sub 15-16000 eur cu dotari decente si un motor cat de cat ok (putere,consum etc).
    oamenii prefera probabil sa mai traga de masina inca 1 - 2 ani...pana sa`si ia alta noua
    5 6
  • inexorabil
    Se contracta......ACUM este momentul prielnic pentru GM sa ia cu asalt batranul continent, insa mizand pe gama americana, nu pe glumele de-a care se joaca prin Asia. Poate ca europenii s-au cam saturat de aceleasi figurine obosite care au inundat strazile (si pe care le creeaza si GM extra-US, exceptand oarecum Cruze), deci de ce nu s-ar incumeta sa incerce si altceva? Numai sa vrea si sa ceara, iar daca s-ar intampla miracolul si GM n-ar fi pe faza, ar ignora evidentele sau ar crede ca o retea atat de vasta de dealeri i-ar mitralia finantele investitionale (da' bine ca arunca cu milioanele pe ordinaria aia de touchscreen pe geamuri), atunci chiar ca ar arata ca niste trufasi vaduviti de materie cenusie.
    Deci, daca este sa fie globalizare (a pietei), atunci......sa imbratisam atitudini noi ;)
    4 14
  • Romanii asteapta noile modele de skoda si dacia, din acest motiv au scazut vanzarile la noi, ar fi luat ei si renault dar s-au convins care e treaba cu ele, iar bmw-urile si passaturile noi sunt foarte scumpe, iar de alte marci inca nu au auzit, insa e timp, anul doar ce a inceput.
    6 6
  • @inexorabil
    GM e varza....vise taica. Opelul ce e mai rasarit asa....in rest tot felul de aliante esuate.
    8 5
  • @inexorabil GM produce global. La Chevrolet gasim multe modele si in America si in Europa: Spark, Sonic=Aveo, Cruze, Malibu si Camaro. Difera motorizarile pentru ca la ei dupa cum stim cu totii benzina e foarte ieftina in comparatie cu Europa, asta fiind motivul pentru care nu o sa gasesti la reprezentantele autorizate Chevy din Europa modele gen Suburban, Avalanche sau Silverado (si din pacate probabil ca pe viitor nici noul Impala care arata intr-un mare fel); Buick=Opel iar Cadillac si GMC produc variante luxoase bazate in mare masura pe platforme Chevy.
    Il intreb pe ultimul comentator dinaintea mea: de ce e GM varza? E exact genul de axioma emisa de cineva care se caracterizeaza prin habar-n-am-ism si care nu are de-a face cu un produs ca sa-l poata compara cu altele cu care e obisnuit si cu care a avut de-a face. Tipic 15 ani made in Romania, generatia post-dupa blocuri si post-peste de sticla pe televizor!
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru