Planurile lui Sergio Marchionne pentru o alianță cu General Motors scârțâie, dar există și o soluție de avarie: Peugeot-Citroen

de Bogdan Mirică
Vineri, 12.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sergio Marchionne își dorește o alianță cu un alt gigant din industria auto pentru a reduce costurile de producție ale modelelor sale. General Motors nu se arată interesați de o înțelgere cu italienii, însă există și un plan de rezervă.

Sergio Marchionne a susținut de nenumărate ori că țintește o alianță cu un conglomerat auto de nivel mondial. Șeful FCA (Fiat-Chrysler Alliance) încearcă în prezent o legătură cu General Motors, al treilea producător ca volum la nivel mondial în 2014.

Marchionne se află deja în discuții cu americanii, însă evoluția acestora nu este tocmai satisfăcătoare. MaryBarra, președintele în exercițiu al General Motors, a declarat recent că a primit un email de la Sergio Marchionne, pe care l-a supus analizei consiliului de administrație.

Membrii acestuia au susținut însă că nu sunt interesați de o fuziune cu FCA. O astfel de manevră este considerată ca fiind o distragere de la eforturile companiei de a-și rezolva propriile probleme, cum este planul de reformă pentru Opel. În același timp, Marchionne susține că industria auto are nevoie de alianțe pentru a supraviețui și pentru a reduce costurile de producție.

Urmareste Automarket
Având în vedere lipsa de interes a gigantului american General Motors, dar și cel al Ford, al doilea constructor de pe piața din SUA, Marchionne este tentat să se reorienteze în Europa.
Surse apropiate conducerii FCA susțin că Marchionne are și un plan de rezervă, care presupune abordarea celor de la PSA Peugeot-Citroen, constructorul francez care se confruntă la rândul lui cu unele dificultăți financiare.

Carlos Tavares, instalat în funția de președinte al PSA în toamna anului trecut, a demarat deja un plan de restructurare. Tocmai de aceea Tavares își dorește să continue eforturile planificate deja și abia apoi să se gândească la o alianță, cel mai probabil de anul viitor.

via bloomberg

Comentarii (9)

  • desperados
    10 9
  • @ vianu
    DA ! Motivul disperarii pentru Marchionne il costituie PRABUSIREA pietei auto din Brazilia , piata care in ultimii ani a constituit pilonul principal al ramurii Fiat din FCA ( in Brazilia Fiat vindea mai multe masini decat in Italia si in acelasi timp foarte profitabil fiind in marea lor parte masini de conceptie veche ale caror costuri de dezvoltare au fost amortizate cu multi ani in urma ) . Daca VW Group, GM si Ford ( Ford este al patrulea constructor in Brazilia ) isi permit sa suporte pierderile si scaderile de vanzari din Brazilia, FCA nu isi permite tinand cont de datoria imensa pe care o are . Alta problema majora pentru Marchionne o costituie inlocuirea modelelor care in prezent asigura grosul vanzarilor in SUA, modele care cu exceptia actualului Jeep Cherokee au fost dezvoltate in era Daimler si necesita miliarde $ investiti, bani pe care din nou, FCA nu ii are . Marchionne nu doreste nicio fuziune, ci sa vanda FCA ( acesta este motivul pentru care Ferrari va fi separat de FCA ) , insa datorita problemelor foarte mari ale grupului FCA nu stiu cine s-ar incumeta la o asemenea achizitie .
    12 10
  • In ziua de azi mai toata lumea este in relatii cu toata lumea ca sa aiba in primul rand costuri reduse. Asta isi doreste si Fiat, ca sa faca economii substantiale. Deci nimic nou sub soare.
    12 1
  • @@vianu,merci ...

    ar fi bine ca AutoMarket sa aiba si o sectiune diferita in care sa se faca ceva analize a mediului auto. Ar lamuri o sumedenie de utilizatori si s-ar evita discutii inutile sau partizane
    10 6
  • aleics
    oricum , de ceva timp , si asta este viitorul , masinile sunt struto camile datorita acestor aliante , motoare de la .. cutii de la .. sasiu de la ...
    6 3
  • capitalismul este feroce.......ferari tine fiat.jepp tine chrysler..china tine peugeot.........americanii si europenii ar trebui sa se concentreze pe reduceree influentei industriei coreene de automobile
    2 2
  • Pfiu! Ce ne facem cu insistenţele neroade ale acestui tolomac stereotipic de Sergio Fusione? Şi-a dat seama că s-a vârât singur prin colacul latrinei, antrenând ambele corporaţii după el (măcar de-ar fi nişte firmuliţe de cartier, dar ele sunt ditamai monumentele de istorie), şi, de aceea, vrea să scoată castanele din foc cu mâinile altora. Evident, nu va avea sorţi de izbândă pe la nicio uşă pe la care va mai tot încerca (credeţi cumva că se va potoli?). Penibil omuleţ...Şi total văduvit de idei inspirate, valoroase şi viabile! N-o fi văzând că râde lumea de el şi de sforţările lui inutile?

    Doamne, ce sacrilegiu: să deţii în propria ta curte nişte bijuterii cu nume foarte sonore --- Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Ferrari, ba chiar şi marca de volum, Fiat (care numai volum nu scoate în prezent, comparativ cu secolul trecut) --- şi să nu te ducă deloc ţeasta cum să refaci toată şandramaua, deşi nimeni nu poate contesta faptul că potenţial intelectual şi apetit tehnologic au existat mereu în curtea Grupului Fiat. Adevărul este că nu cunoaştem noi, nişte bieţi automobilişti, ce se întâmplă, de fapt, în intestinele concernului...olandez, dar nici semnale pozitive nu ne parvin. Cine ar fi crezut că puternicul Fiat din urmă cu mulţi ani, cel mai mare producător de automobile din Europa, se va împotmoli în confuzie, haos şi deznădejde? Să fim chiar serioşi: cum te aştepţi să rupi gura târgului "rebranduind" Chrysler 300 drept Lancia Thema? Pe cine s-a amăgit Mascalzone că va îmbrobodi? N-a învăţat chiar nimic din eşecul usturător al alianţei DaimlerChrysler? La urma urmei, s-a complicat achiziţionând o companie cu care italienii nu împărţeau valori comune (incompatibilitatea "factorilor culturali" a decis şi soarta lui DaimlerChrysler), deşi argumentul favorabil spune că Fiat a salvat de la pieire sigură o firmă devalorizată de zece ori faţă de momentul preluării de către nemţi.

    Speculaţia mea personală este că Fiat S.p.A. a vrut să pună gheara doar pe Jeep (poate şi pe SRT, că de! a avea astăzi o "divizie de înaltă performanţă", de genul lui AMG, M sau quattro GmbH, te zugrăveşte în culori distincte în ochii lumii), a cărui cotă de piaţă încă este cea mai ridicată în Europa dintre toate mărcile grupului american (şi pe drept cuvânt: cine n-a auzit de Jeep?). Dar să laşi Lancia să crape şi Alfa să se chinuie ca să-ţi pui nădejdea în ipotetica explozie comercială a unor SUV-uri mi se pare o enormitate şi o impietate, în acelaşi timp. N-aş da o Delta HF Integrale pe o sută de Jeep-uri.

    PS: Fiat a mai întreţinut relaţii cu PSA, la nivel de "joint venture". Dar ha! Sergiulică nu s-ar mulţumi cu atât; el visează să "topească" FCA, cu tot cu problemele ei, în mecanismele tehnice, economice şi financiare ale unui "partener" mai capabil, iar lui să-i revină un post stabil, călduţ şi decent plătit...Numai că Opel Motors i-a "mirosit" intenţiile şi n-a pus botul, aşa cum, neîndoielnic, vor reacţiona şi alţi viitori "acostaţi". Dacă ar fi fost femeie, s-ar fi descurcat mult mai onorabil, aşa însă...email-ul rămâne ultima soluţie, astfel că n-are încotro: va pedala în gol până se va epuiza psihic...
    4 9
  • 1. Este clar ca Marchionne a prins ocazia de a pune mana pe al 3-lea producator american... intentie de inteles
    2. Inca nu sunt clare conditiile si sacrificiile financiare ale acestei afaceri... se pare ca sunt niste miliarde datorii acum
    3. Nu m-am dumirit daca Marchionne vrea o fuziune au o alianta...
    4. O alianta in care Fiat/ Opel sau Fiat/ Peugeot/ Citroen sa imparta platforme si motoare pt reducerea costurilor nu vad de ce nu s-ar face (desi afecteaza cultura marcilor implicate... dar cultura este mereu sacrificata de finaciar)...
    5. O alianta poate fi rivita si prin prizma unei strategii pe termen lung, in sensulin care un at concern se gandese la: reducem din costuri aliindu-ne cu FCA sau nu ne bagm si poate aia dau faliment (scapam de un concurent... cam ce a patit si Saab...)
    6. Daca situatia este asa ”albastra” (financiar) cum se banuieste FCA va avea de ales intre mai multe alterative... :
    - faliment
    - rupera de partea americana (dar se pare ca de acolo vin multi bani... cel putin de a Jeep)
    - vanzarea Alfa Romeo (Audi/ VAG de abia asteapta)
    - in situatii disperate se pate ajunge si la vanzarea pachetului majoritar din Ferrari (desi probabil se separa de FCA tocmai in ideea de a fi protejata de o astfel de piatra de moara legata de gat)
    0 4
  • Sa inteleg ca Sergio si-a facut rubrica de editorial pe Automarket?
    Ca in fiecare saptamana vad cate un articol in care el vomita intr-una despre aliante, fuziuni, dracu' stie.
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru