Poliția italiană trădează industria auto locală: forțele de ordine vor conduce 4000 de exemplare Seat Leon

de Bogdan Mirică
Marti, 07.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Seat a reușit să devină furnizorul flotei auto pentru Polizia di Stato și Carabinieri în Italia. Forțele de ordine vor achiziționa 4000 de unități Seat Leon în următorii trei ani.

Deși ne-am fi așteptat ca poliția italiană să conducă în continuare mașini produse de Alfa Romeo, Fiat sau orice alt producător din Peninsulă, SEAT a reușit să rupă tradiția forțelor de ordine.

Polizia di Stato și Carabinieri, cele două autorități care impun legea în Italia, se vor deplasa cu ajutorul actualului Seat Leon. Constructorul spaniol se pare că a câștigat licitația pentru furnizarea flotei auto și a livrat deja 206 mașini în Peninsulă: 106 pentru Carabinieri și alte 100 pentru Polizia di Stato.

Contractul este însă mult mai generos decât atât: este prevăzută furnizarea a peste 4000 de mașini pentru următorii trei ani. Primul lot include 925 de mașini, livrate anul acesta. Este pentru prima dată când Carabinieri și Polizia di Stato folosesc același producător auto și același model.

Esential 4000 de exemplare Seat Leon vor fi folosite de forțele de ordine italiene.
150 de cai putere dezvoltă versiunile diesel alese de poliția din Italia.
Potrivit comunicatului oficial emis de cele două entități, noul Seat Leon a fost ales pentru consumul redus de carburant, pentru emisiile reduse și pentru costurile minime de întreținere.
Forțele de ordine au optat pentru versiunea diesel 2.0 TDI de 150 de cai putere în varianta de caroserie cu cinci uși.

Toate mașinile livrate de Seat vor avea partea frontală blindată, vor beneficia de anvelope run-flat și vor fi echipate cu instalații de avertizare sonră și luminoasă, precum și cu stații de comunicație. La interior vor exista suporturi pentru armele de foc și o banchetă spate separată cu un geam securizat pentru transportul infractorilor.

Comentarii (26)

  • Politistii italiei nu au fost niciodata prea destepti. Seat nu cumpara nici spaniolii. Nu zic Fiat (pt ca sunt varza) , dar eu zic ca daca ar fi mers pe Alfa Romeo ar fi stat mai bine. Carabinieri de altfel au in dotare multe Alfa 159. Nu se compara la dinamica cu Seat. Le-ar fi stat mult mai bine intr-o Alfa in urmarirea infractorilor decat in Seat.

    Dar hey... e veste buna pentru infractori !
    24 42
  • Si politia italiana e cocalara, vrea TDI. In plus si-au dat si ei seama in sfarsit ca masinile italine sunt praf.
    37 15
  • In mod normal, daca au renuntat la clasa medie pentru cea compacta, in special datorita costurilor, nationalisti cum sunt italienii, puteau alege Alfa Giulietta, sa spunem ca noua Giulia este scumpa, chiar nu ma asteptam la Seat, iar daca tot au renuntat la nationalism, puteau alege o flota fiabila pe viata, nu le-ar fi stat bine in Toyota urmarind infractori? Infractori cu Bmw, bineinteles.
    21 14
  • si cand te gandesti ca spanioli de la Seat sau ridicat(ca marca)pe spinarea Fiat in ani 60'(daca nu ma insel)....e chiar interesanta treaba asta......
    se pare ca italieni prefera mai mult copiile dect originalul:))))destul de trist......e clar ca si ei si-au pierdut speranta in industria auto italiana......
    Ma intreb acuma cam ce gandeste Numero Uno din Italia Dl. Marchionne.....
    20 9
  • militia,stai!
    Puteau la fel de bine sa-si cumpere Logan. Nu-i departe de Seat.
    26 21
  • aici e cu dus intors... pt o astfel de dotare a unei institutii se face un caiet de sarcini (ce se doreste de la masina aia) apoi vin ofertantii si fiind institutie publica e normal sa castige licitatia cel ce vine cu oferta cu cel mai mic pret

    acum nu stim ce a fost in bucataria lor, dar mai este un principiu> pt aceleasi dotari si acelasi pret cumperi de la un producator local (sa stimulezi productia locala, sa oferi locuri de munca etc)

    deci da, asa cred si eu ca era mai nimerit sa cumpere Fiat, lancia sau Alfa Romeo... probabil Alfa Giulietta (care concureaza pe acelasi segment de piata cu Leon, deci au preturi comparabile)
    5 0
  • Ar fi fost frumos sa astepte noua Alfa Giulia 2015 :)
    3 1
  • Tot felul de aiureli. Poate că, în sfârșit, a avut loc o licitație pe bune. Poate că s-au săturat și cetățenii italieni de risipa banilor publici. Credeți că în Dubai vor umbla polițiștii la nesfârșit cu supercaruri?
    19 4
  • inexorabil
    Te dai subtil, Dane? Îţi este dezagreabil Mafia, fireşte, dar parcă "fără război" (sau măcar înţepături) viaţa e pustiu...

    Cine a scris acest articol? A, da, BM, care n-a dovedit obiectivitate: ce rost avea termenul "a trăda" ? N-au trădat nimic autorităţile italiene, doar că se orientează şi ele către "puternicii zilei". Băieţi, aici primează chestiunile de ordin psihologic. Întotdeauna organizaţia care domină pe plan politic sau economic va ajunge să devină raţiunea supremă şi în areal social, inspirând "de la sine" o încredere desăvârşită, oarbă, chiar prostească. În acest sens, sper că aţi citit cu toţii celebrul editorial de anul trecut, de pe 4tuning.ro (site superior vouă, AM, din toate punctele de vedere, îmi pare rău!) : "De ce românul de rând nu vede nimic altceva în afară de Volkswagen?" (celui care ar întreba "Divizia sau Grupul?", i-aş răspunde: da' ce, există vreo deosebire între ele??)

    Nimeni nu poate împiedica expansiunea grotescă a lui VAG (mă rog, VW). Ei au reuşit deja să cucerească "spaţiul vital" al automobilismului mondial, adică sufletele oamenilor...Nici dacă, prin absurd, s-ar alia sau ar fuziona toate "japanele", nu cred că pandemia VW-istă ar putea fi anihilată ("acum pe bune" : cum să le explici nătărăilor super-îndoctrinaţi --- alde "brainwashed" --- că există şi ALTE mărci, modele şi motorizări decât cele "referenţiale" ?).

    La urma urmei, tot de la gaşca Mărioarei mă aştept la o replică viguroasă, pentru că, paradoxal, "noul GM" începe (timid, ce-i drept) să se axeze pe...calitate totală, ca pe vremuri, după "isprava" cu cheia de contact ştiindu-se luat milităreşte şi continuu în vizor de autorităţile americane (nici măcar salvatorul providenţial din 2009, Barack Obama, nu-i mai ţine în braţe, expresia zeflemistă "Government Motors" dispărând, de ceva vreme, din limbajul public), în frunte cu intransigentul şi temutul Congres. Dar nu cu Opel vor putea echilibra balanţa în Europa, pentru a cărei piaţă "specifică" locatarii din RC au conceput prost strategia (tocmai acesta este punctul forte al lui VW pe bătrânul continent: diversitatea!!! --- ca să fac conexiunea cu subiectul dezbătut aici, poliţia italiană putea foarte bine să aleagă VW, Audi sau Skoda, fără eforturi costisitoare, eventual solicitând loturi mai reduse sau chiar mizând pe o combinaţie de mărci asociate).
    9 11
  • inexorabil
    PS. Pentru cine nu şi-a dat seama: am folosit construcţia pleonastică "va ajunge să devină" pentru a obţine un efect sarcastic.
    5 9
  • Si acum un mesaj pentru fanii Fiat: HAHAHAHAHAHAHAHAHAH
    9 11
  • Daca sunt italieni, nu inseamna ca trebuie sa aibe masina de la ma-sa de acasa. Nu e o regula. Ce-i asa crima in asta ?

    Poate au prins un pret bun, iar Seat a lasat profitul deoparte doar ca sa isi faca imagine si prin Italia si fata de alte nationalitati care o sa vada masinile de politie prin Italia. Vor sa isi ridice imaginea si sa creasca vanzarile.

    Nu toti sunt la fel de fraieri sa dea 60.000euro pe un Logan chel , "dotat" cu aparatura, cum au facut romanii nostrii cu prima generatie de logan. Ma intreb pe noile modele ce incep sa apara cat au dat ???
    11 2
  • Si ,ma rog, cu ce model de Fiat voiati sa se doteze?Cu noua Linea??? Cu 500L? Spuneti voi. Ce a scos Fiatul in ultimii ani, ca sa conteze pe piata? Panda? De Alfa s-or fi saturat si ei. Fiabile, nevoie mare!!!! Mai bine luau Skoda....
    12 3
  • La licitatie au participat alaturi de Seat si Alfa Romeo - BMW si Citroen, dar ultimele doua a fost excluse in faza de selectie, nu se spune cu ce modele au participat.
    Batalia finala s-a dat intre Giulietta si Seat Leon.
    Fiat nu a participat pentru ca nu are cu ce si oricum nu si-a respectat ultimul contract scotand din productie Bravo 2.0 MJT fara sa termine de livrat ultimele masini catre MAI italian.
    A castigat Leoan pentru un pret cu 83 euro mai mic decat Giulietta, in conditiile in care un Leon costa 43.897 euro
    18 0
  • cristi
    f frumos ca au ales o masina frumoasa si fiabila in sfarsit. la noi cand se vor face licitatii pe bune?
    11 3
  • inexorabil
    @Thor, nostim! Mesajul tău de subînţeles este că noi suntem nişte caraghioşi…Crezi că ne-ai ridiculizat cu analiza ta obiectivă, anti-(nu doar non-)emoţională şi anti-speculativă? Adică nişte cauze concrete, pur birocratice, au decis câştigătorul licitaţiei? Să nu ţi se pară că aş contesta veridicitatea informaţiilor tale, dar n-aş vrea să văd vreodată viaţa prin ochii tehnocratului corect instruit, infailibil şi instituţionalizat.

    Apropo, nick-ul pe care ţi l-ai asumat nu este compatibil cu stilul tău . De ce n-ai încercat “Agerpres” ? Sau poate că ar fi trebuit să plăsmuieşti tu acest articol. Şi tu, şi Bogdan menţionaţi “criteriul preţului convenabil”, dar el insinuează o trădare, ceva acolo care îl face niţeluş mai interesant, chiar dacă eu i-am reproşat mica “abatere” de la ţinuta sobră definitorie şi veşnic obligatorie a jurnalistului.
    4 10
  • Numai 43 de miare? Pai logan a costat 70 ! Ala politienesc, desigur ! Italienii astia nu prea isi permit, se pare...nu stiu de ce dracu' mergem noi sa muncim la ei, cand ar trebui sa fie invers !

    Ale noastre Dacii oricum sunt mai meseriase...sunt echipate cu stealth technology, nici dracu' (din nou) nu le vede din tufisuri...
    8 1
  • Cati dintre voi care ati comentat aici despre Leon ati avut ocazia sa-l conduceti?
    6 3
  • Inexorabile ce ai fumat ???

    Thor are dreptate, am verificat ceea ce a zis in presa italianta si asa este !
    8 1
  • @inexorabil ... sa ma anunti cand redactezi "tragedia masinilor" esti inexplicabil de gargaragiu :))
    Eu am preluat ce au scris macaronarii in revistele lor pentru pasionatii de automobile.
    Am fost nemultumit cu ce rezumat la rezumat au venit cei de la automarket.
    Vad ca interesul pentru articol nu a pierit si mai adaug:
    Licitatia s-a desfasurat pe o procedura "accelerata" deoarece Fiat nu mai produce Bravo si era o nevoie stringenta de automobile :))
    Atat carabinerii cat care tin de ministerul apararii cat si politia statala care tine de ministerul de interne au evaluat toate masinile propuse dpdv al caracteristicilor tehnice si al pretului si au preferat aceeasi masina, Seat Leon :))
    Pretul mai scazut per bucata cu 83 de euro da bine la presa si la platitorii de taxe dar este doar una dintre caracteristicile avute in vedere.
    9 0
  • Girofare? GIROFARE?!?
    0 0
  • Mie mi s-a parut interesant pana am ajuns la acest paragraf:

    "Toate mașinile livrate de Seat vor avea partea frontală blindată, vor beneficia de anvelope run-flat și vor fi echipate cu instalații de avertizare sonră și luminoasă, precum și cu stații de comunicație. La interior vor exista suporturi pentru armele de foc și o banchetă spate separată cu un geam securizat pentru transportul infractorilor."

    Doamne, cand ma gandesc ca noile Loganuri cu motor de 1.2 75 CP nu au nici macar girofare sau sirene, astfel ca politistii si le cumpara din banii lor din Vitan, imi vine sa plang.
    Si apropo de masini de politie, daca imi permiteti un mic off topic. Acum vreo 2 ani unei prietene i-au furat geanta niste "fractori". A sunat la 112, i-a vazut politia si i-a urmarit pe indivizi... vreo 500 de metri. De ce? Pentru ca aia aveau un Golf 4 4Motion si politia o coaja de Logan rupta de rugina. Totul se mai intampla si pe zapada.Plus ca, daca sunt in misiune si lovesc masina, politistii trebuie sa platesca reparatiile din banii lor. Na, mai urmareste infractori. Si mai ales cu ce.
    6 3
  • inexorabil
    @Thor, ai o bilă albă şi de la mine. Sunt fix aşa cum mă creionezi tu, dar bine că ai ieşit din matca rigidităţii tipice pentru ştirişti. La urma urmei, nicio victorie nu se obţine fără sacrificii ;)
    2 2
  • @dan grecu
    Eu zic ca le-ar fi stat ''mai bine'' in E3j9oua din 1900 toamna, era numai bun de urmarit Dacii Lastun pe strazi , dar doar Lastunuri, ca mai sus 1300 , 1310 nu le pot ajunge p'alea , sunt prea bune, intelegi ?
    1 1
  • AndreiRN
    La pretul asta isi luau Dodge Challenger/Charger si le mai ramanea si surplus de fonduri.
    1 0
  • tradatori
    :)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru