În acest an, celebrul drum Transfăgărășan împlinește 50 de ani de când a fost construit. Cu această ocazie, Porsche lansează o ediție specială care aduce un omagiu unuia dintre cele mai spectaculoase drumuri din lume.
Noua ediție specială se numește Tribute to Transfăgărășan și este bazată pe versiunea hibridă a lui 911, în speță 911 Carrera 4 GTS. Doar 10 exemplare ale acestei ediții speciale vor fi produse, primul fiind deja livrat către un client din România.
Noul Porsche 911 Tribute to Transfăgărășan a fost creat cu ajutorul serviciilor de personalizare Style Porsche și Sonderwunsch. Fiecare exemplar este personalizat în funcție de cerințele clienților. Primul exemplar, care este folosită ca punct de plecare pentru celelalte 9 unități, este vopsit într-o nuanță de gri Graphite cu accente roșii Guards vizibile la jante și la inelele farurilor.
Pe uși este vizibil un autocolant special Tribute to Transfăgărășan, iar o emblemă cu aceeași inscripție este montată pe stâlpurile B.
Pentru o notă mai patriotică, lamele grilei motorului sunt vopsite discret în albastru, galben și roșu, culorile steagului României.În interior, noua ediție specială primește praguri interioare iluminate cu inscripția Tribute to Transfăgărășan și o siglă cu aceeași inscripție brodată pe tetiere și pe cotiera centrală. Unele elemente, cum ar fi covoarele, cheia și husa pentru cheie sunt personalizate de către client cu noua siglă specială. Aici este prezentă și o servietă de bord personalizată care poartă sigla Tribute to Transfăgărășan.
Noua ediție specială este bazată pe versiunea hibridă a lui 911. Concret, Porsche 911 Carrera 4 GTS are un motor hibrid de 3.6 litri care dezvoltă 541 cai putere și 610 Nm, de unde rezultă un sprint de la 0 la 100 km/h în 3 secunde și o viteză maximă de 312 km/h.
Primul exemplar al noului Porsche 911 Tribute to Transfăgărășan a fost deja livrat primului client. Celelalte 9 exemplare rămase vor fi expuse în cadrul unui eveniment exclusivist la sfârșitul lui august, înainte ca acestea să fie livrate către clienți.
via Porsche
Usor defazat Porsche.
Pare ca anii si-au pus amprenta asupra octogenarului Wolfgang...
Aniversarea jumatatii de centenar a Transfagarasanului a avut loc in septembrie trecut.
Vreau sa cred ca vopseaua este Grey Carpathian. S-ar impune.
Ca un minim omagiu pentru festinurile de la Balc.
Peste tot lucrurile stau mult mai bine, dar e important de înțeles câteva lucruri.
Primul e ca întreținerea unei șosele de altitudine e foarte costisitoare. Vremea, în special înghețul și dezghețul, distruge șoseaua mult mai repede decât la șes. Infrastructura anti-avalanșe, detonarile controlate etc sunt scumpe și în general nu se vad. Curățenia e scumpa, e greu adunat tone de deșeuri de pe acolo și duse jos. România a făcut progrese remarcabile dar încă nu își permite ce își permite Italia, de exemplu.
In plus, turismul la noi nu generează nici pe departe venituri atât de mari încât sa ne permitem sa avem șosele de altitudine ca în Italia. La noi nu se percepe taxa turistică la autoritățile locale.
In vest, în locurile foarte populare, accesul auto e interzis sau strict restricționat. Parchezi undeva mai jos, plătești și te duce sus un autobuz. Sau mergi pe jos.
In UK nu prea au munți dar e un exemplu bun: Snowdon. Cel mai înalt vârf din Țara Galilor. Are o șosea serpuita care ajunge destul de sus. Acolo e o parcare minuscula (comparativ cu cererea) care costă 20 lire și trebuie sa faci rezervare cu mai mult timp înainte, altfel e mereu plina. Mai sunt vreo 2-3 locuri pe drum unde pot parca vreo 3 mașini. Dacă parchezi în altă parte te cocoșează amenda. Marea majoritate a turiștilor parchează în localitățile de la poale, care au parcări special amenajate, și urca cu un autobuz care conectează localitățile din jur. Sunt vreo doua linii, una din ele e o dată pe oră, cealaltă nu știu.
La noi încă nu se poate, omul vrea sa meargă cu mașina pana sus și se așteaptă sa fie acolo o parcare suficient de mare și, evident, gratuita.
Desigur, e și vorba de educație și caracter. Dacă locul e foarte frecventat de Porcus Turisticus care linge 3 mici și-o bere și lasă în urma kilograme de deșeuri, e greu pentru autorități sa facă curat. Nu poți nici sa împânzești natura cu tomberoane și nici sa angajezi o armata de oameni să le golească în mașini de gunoi etc.
In vest e curat, dar nu pentru că e plin de tomberoane și lucrători care curăță după Porcus Turisticus. Poate au ajuns aici și prin amenzi aplicate timp de decenii, nu știu, dar au ajuns. Au acea educație și bun simț de a nu lăsa în urma gunoi.
Apropo, dacă ați călătorit mai mult prin Italia se poate observa și la ei diferențe majore. Nordul e bogat și civilizat, curat. Dar în sud, Sicilia, sa zic, în afara locurilor foarte turistice, e plin de gunoaie și drumurile sunt proaste, deși nu au îngheț. Sicilienii aruncă pungi cu deșeuri din mașină pe marginea drumului. Iar drumurile mai puțin umblate sunt pline de gropi.
The highest mountain in the UK is Ben Nevis, located in Scotland. It stands at 1,345 meters (4,413 feet). Ben Nevis is also the highest peak in Great Britain and the British Isles.
No sarcasm.
Dar aveţi dreptate, parcări clare la 50 lei pe oră, şi să dea voie pe Trans..... doar la electrice.
Diesel şi Carpaţi nu sunt aliniate, decât dacă Carpaţi sunt ţigări şi nu munții