Porsche a creat un motor care poate avea până la 18 cilindri

de Tiberiu Safta
Miercuri, 22.10.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un brevet nou din partea celor de la Porsche relevă un motor nou care va fi dezvoltat de către producătorul german. Noul motor va putea avea configurații diferite, cu 9, 15 sau 18 cilindri în formă W.

Motoarele cu 18 cilindri sunt foarte rar întâlnite la mașini, însă nu sunt o invenție nouă. Ferrari a vrut să construiască un motor W18 spre sfârșitul anilor ’60 pentru a fi folosit pe monoposturile sale de Formula 1, însă a renunțat la această idee. Mercedes-Benz și-a dorit ca versiunea etalon a celei de-a treia generații a Clasei S să aibă sub capotă un motor W18. Într-un final, cea mai puternică versiune a acestui model a primit un motor V12.

Inclusiv Bugatti a produs câteva concepte premergătoare modelului Veyron care aveau sub capotă un asemenea motor. Ulterior, Bugatti a renunțat la doi cilindri în favoarea unei configurații W16 pentru versiunea de serie a lui Veyron.

Din cauza complexității motorului W18, nicio mașină de serie nu a avut sub capotă acest tip de motor. Acum, însă, Porsche pare să încerce să schimbe asta cu cel mai nou motor al său. Potrivit unui brevet nou, Porsche a creat un motor în forma literei W cu câte 6 cilindri pentru fiecare banc.

Brevetul mărcii germane mai dezvăluie faptul că noul motor poate fi adaptat pentru a avea configurații multiple, cu 9 cilindri sau chiar cu 15 cilindri.

Noul motor dezvoltat de Porsche este conceput pentru a avea un singur arbore cotit, lucru care le-ar permite inginerilor să poziționeze sistemul de evacuare între cilindri sau chiar sub aceștia. Galeriile de admisie sunt montate deasupra fiecărui banc de cilindri.

Potrivit brevetului, o asemenea configurație a motorului ajută la reducerea pierderii fluxului de aer cauzate de fricțiune. De asemenea, configurația creează o separație pronunțată între admisie și evacuare pentru a ajuta la disiparea mai eficientă a căldurii. La final, brevetul semnat de Porsche mai precizează că motorul poate avea câte un turbocompresor pentru fiecare banc de cilindri. Ca dimensiuni, motorul este la fel de lung ca tradiționalul motor boxer cu 6 cilindri.

Deocamdată, motorul cu 18 cilindri dezvoltat de Porsche rămâne doar în stadiul de proiect pe hârtie.

Nu se știe dacă motorul va ajunge să fie vreodată produs.

via Motor1

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru