Prețuri Cupra Formentor VZ5 în România: versiunea de top pornește de la 65.700 de euro

de Alexandru Monenciu
Marti, 07.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cupra Formentor VZ5, sau cu alte cuvinte versiunea de top a SUV-ului iberic, poate fi comandat în România. Cu o producție limitată la 7.000 de unități, acesta pornește la noi în țară de la 65.698 de euro.

Formentor este primul model de sine-stătător al spaniolilor de la Cupra. SUV-ul iberic a intrat pe linia de asamblare în luna septembrie 2020. Din octombrie, Cupra Formentor a putut fi comandat și în România, iar la începutul lui 2021 brand-ul de performanță a prezentat lumii întregi o nouă versiune de top.

Denumită Formentor VZ5, aceasta va fi replicată în doar 7.000 de exemplare. Spre deosebire de celelalte, poate fi comandată numai alături de motorul pe benzină, de 2.5 litri, cu 5 cilindri care dezvoltă 390 CP și 480 Nm cuplu. Pachetul este completat de o transmisie automată cu 7 trepte și de o tracțiune integrală.

În aceste condiții, Cupra Formentor VZ5 atinge 100 de km/h în 4.2 secunde.

Acum, versiunea de top a SUV-ului iberic este disponibilă și în România. La noi în țară pornește de la 65.698 de euro.

Vine în standard, printre altele, cu jante de 20 de inch, faruri Full LED, stopuri LED Infinite, etriere negre, scaune față sport, volan supersport multifuncțional, sistem Navigație Plus, diferențial electronic și climatronic pe 3 zone.

Noul Cupra Formentor VZ5 vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Cupra Formentor
VZ5
390 9.9 4.2 65.698
BMW X2
M35i
306 7.5 4.9 56.525
Mercedes-Benz GLA
AMG 45 S
421 9.2 4.3 73.610
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

via Cupra

Comentarii (12)

  • fer_cumper
    ..și aramă doar manglesc deci e cupra sau cupru mîncaț-aș ?
    22 2
  • inexorabil
    Fratziwear, unde s-a putut ajunge cu acest desfrâu al preţurilor scăpate (dinadins…) de sub orice control. Nici nu mai contează că tu, ca producător, eşti o legendă vie (inclusiv în materie de lux) sau un “no-name” (pardon, “entry-level”). De fapt, chestia asta cu jecmăneala pe faţă te demoralizează într-atât, încât nici nu te mai interesează vreo diferenţă, oricât de evidentă. Şi să ne scutească onor propagandiştii de pe aici ai “Noii Normalităţi” de pseudo-precepte precum “Nu te obligă nimeni să cumperi/să deţii/să fii proprietar”.

    Culmea este că acum se remarcă scumpiri şi pe piaţa SH! Unii analişti pun fenomenul pe seama crizei de semiconducători (:D), ceea ce ar orienta (conjunctural, cum altfel?) mulţi clienţi adepţi ai produselor noi către “troace”. Şi atunci cum să nu se profite (şi) de noua situaţie?

    La urma urmei, din armată mi-a rămas şi mie un principiu de viaţă cam deseori confirmat de faptele ca atare: “Cum o dai, cum o suceşti, tot în ciomag (n.m. : eufemism, desigur) nimereşti”. Cu alte cuvinte, bine (pe pământ) nu va (mai) fi nicicum…Aviz naivilor, pardon, optimiştilor!
    22 12
  • Bă oaie
    Pur și simplu RIDICOL!
    13 17
  • Pretul e absolut nesimtio-cretin. La fel ca si cei care vor da banii pe asa ceva.
    13 4
  • @Edikkk: Motoru-i Euro-6 bre, iar CO2-ul NU este poluant -- plantele zic săru”mâna când trece un VZ5 p-aproape (îmi propusesem să te ignor, da-i distractiv să te enervez când și când. :-))

    @PMC: Zici bine-n principiu de preț, dar în segmentul ăsta al versiunilor f. dopate nu mai funcționează ”the common sense”.
    VZ5-ul costă deci f. mult - cât un Audi RS3 - dar mizează pe:
    - o anumită exclusivitate (doar 7 mii produse)
    - linia f.f. reușită -- una dintre rarele mașini recente efectiv frumoase (pdv subiectiv, evident.)
    - dimensiunile mai mari
    - garda la sol asemenea
    ...Toate, pe lângă fabulosul L5 pe care încă mă mir cum Audi a acceptat să-l ”împrumute” spaniolilor.

    P.S. Dac-aș fi fan crossovere forțoase, aș alege totuși versiunea 2.0 de 310 CP, tot 4x4 /
    DSG și zero-suta-n 4,9 s, însă cu 21.000 € mai ieftinache.

    P.S.2: Nu credeam c-o să gândesc vreodată asta, dar o Kia EV-6 GT (585 CP, 0-100 în 3,5 s și 260 km/h) e și mai preferabilă -- la același preț ca VZ5, dar cu performanțe de Porsche Taycan !!!
    27 2
  • @Kirotractor
    Nu este poluant...? Hmmm... bioxidul de carbon este unul dintre principalele gaze cu efect de seră! Cap de listă în Protocolul de la Kyoto.
    Emiterea necontrolată a gazelor cu efect de seră este principala cauză a efectului de seră din atmosferă, cel care generează fenomenul de încălzire globală.
    5 15
  • Seriff
    Ds, asa si? Du-te in fata la o fabrica si protesteaza acolo daca esti atat de deranjat de poluare.
    10 3
  • @ds: Uite cum Edică ne deraiază iar offtopic -- evident că-ți respect părerea, deși nu subscriu la ea.
    Nu chibițez p-aici ca să am dreptate, dar logica nu mi-o pot luxa B.S.hit-urile din presa MSM zisă și presstitută...deci:
    1. Achtung că ai rămas la vremurile lui Al Gore -- acu nu mai e vb. de încălzire globală, ci de ”schimbări climatice”.:-P
    Normală cumva schimbarea de macaz a taxatorilor și pe respirație, de când mai toate statisticile spun că ne paște o micro-glaciațiune.
    2. CO2-ul e la unul din cele mai scăzute niveluri din (paleo)istoria Terrei -- +/- 400 ppm, iar decarbonizatorii isterici uită că spre 250 ppm vegetația moare și noi odată cu ea.
    3. Măsurile luate și prin deal-valea noastră la ordinul ăstora - de genul închiderii termocentralei Mintia sau a Combinatului Azomureș - dau startul haosului eco-scuzat (se pare și atent programat însă...)
    4. Au fost epoci cu de 10X procent CO2 și Pământul a fost bine-mersi, inclusiv fără calote polare și/sau urși populari / bipolari. :-)
    5. Astrofizicieni reputați susțin (cu dovezi) că întreg Sistemul Solar are variații imprevizibile de temperatură, din cauze cosmice (activitatea solară fiind doar una.)
    6. Poluarea reală e ”pe bune” (cu plastice, pulberi-gudroane, NOx, SO2 dar și pesticide, organisme modificate genetic etc) și trebuie rezolvată (nu mai repet evidența poluării majore cauzate de 16 cele mai mari nave maritime.)
    ...Însă influența activităților umane e neglijabilă la capitolul ”gaze de seră”, unde ceva erupții vulcanice de ex. pot da multe peste cap.
    Puțini știu de ex. că erupția lui Pinatubo din 1991 a răcit atmosfera Terrei cu 0,6 grade celsius din cauza a 20 milioane tone SO2 ejectate-n stratosferă.

    Aș mai avea 50-60 de puncte, dar mă tem că s-o-nsera.
    Ca să fiu și-o țâră ontopic, în loc de VZ5 m-ar tenta tot GR Yaris-ul de 262 CP (37.300 € la noi -- nu-i puțin, dar se justifică), cu aceleași performanțe ”în linie dreaptă” dar clar mai fâșneață pe serpentine.
    23 4
  • corect tot ce spui, cu mentiunea ca CO2 nu e considerat poluant in sensul de poluare cu particule fine sau compusi toxici - poluare foarte nociva pentru sanatatea oamenilor.

    pe mine unul, nu CO2-ul, contra caruia se poate interveni cu masuri de echilibrare, ci poluarea cu particule si toxine ma preocupa cel mai mult.
    7 9
  • inexorabil
    Kiro, în mod involuntar ai punctat nişte idei principale care se regăsesc şi în analiza pe care intenţionez s-o postez acilişé (la primul articol dedicat încălţării globale sau scălâmbăierilor climatice).

    În orice caz, cu profundă mândrie în piept proclam: “Patria a priori” (cra-cra-cra în varianta dgpi). Da’ poate un pic de sinceritate n-ar strica, în sensul de a(-mi) mărturisi gagiii cu ochi frumoşi (unii dintre ei şi cu piele brună) de ce s-au instalat anumite blocaje permanente pe PC-ul meu, pe care nici măcar meseriaşii de la service IT nu mi le-au putut explica…Oricum, dumnealor să stea liniştiţi (cu priza obişnuită ar rezolva-o, dar atenţie, că nu mă refer la ceva electric, ci electrizant :D), căci fierbinţeala aceea a mea de text tot va apărea pe AM, indiferent de măsurile “preventive” pe care le-ar putea lua (nu, nu sufăr de paranoia).

    În loc de concluzie: să fie pace sau pis-pis-pis, ca-n bancul cu hipiotul şi boschetul.
    15 5
  • @inexopix
    nu mai lua dupa capul tau si revino la medicatia pe care ai avut-o in ultimele 2-3 zile ca a fost foarte buna, ai fost linistit, nu ai mai avut impulsul de a te afisa pe AM cu vechile tale aberatii si obsesii.
    4 17
  • La poluarea cu plastice trebuie urgent trecute si sutele de miliarde de masti atiguvid!
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru