Prezentată mai devreme în această vară, noua Kia Sportage facelift este acum disponibilă și în România. Noul SUV de clasă compactă va putea fi ușor de recunoscut față de vechiul model datorită unor faruri LED noi și al unei grile cu un design nou. Interiorul este și acesta puțin diferit față de modelul de până acum. Aici avem un volan nou și aeratoare cu un design nou.
Pe piața noastră, noua Kia Sportage facelift este oferită cu 4 linii de echipare și cu două motorizări, una pe benzină T-GDI de 1.6 litri și un motor diesel mild-hybrid, tot de 1.6 litri. Cele două motoare sunt cuplate în standard la o cutie manuală cu 6 trepte. Opțional, este disponibilă și o cutie automată cu 7 trepte și cu dublu ambreiaj. De asemenea, există și două versiuni în ceea ce privește roțile motrice: tracțiune față și tracțiune integrală.
Motorul pe benzină 1.6 T-GDI dezvoltă 150 de cai putere, în timp ce motorizarea diesel mild-hybrid de 1.6 litri livrează 136 de cai putere.
Echiparea de bază Urban are un preț de pornire de 32.308 euro în versiunea cu motor pe benzină. diesel, această versiune va avea un preț de pornire de 34.502 euro. În echiparea de bază, noua Kia Sportage facelift primește următoarele dotări: faruri LED, asistent pentru evitarea coliziunilor frontale, asistent la rularea pe autostradă, cruise control inteligent cu funcție stop&go, sistem pentru menținerea benzii și un ecran central de 12.3 inch, printre altele.
Dacă alegi motorulUrmează echiparea Comfort Line, care pleacă de la 34.047 euro pentru versiunea cu motor pe benzină, respectiv de la 36.241 euro pentru motorizarea diesel. A treia echipare se numește Business Line și are un preț de pornire de 36.870 euro pentru motorizare pe benzină, respectiv de 39.066 euro pentru motorizarea diesel.
La final, echiparea de top GT Line are un preț de pornire de 37.781 euro (benzină) și de 39.976 euro (diesel). Lista completă cu prețurile noii Kia Sportage facelift poate fi văzută mai jos.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUA Kia Sportage facelift |
||
PREŢ (€ cu TVA) |
cu Automată | cu Tracțiune Integrală | ||
ECHIPARE Urban | ||||
1.6 T-GDI |
150 CP 250 Nm |
32.308 | 33.806 | 35.536 |
1.6 CRDI MHEV |
136 CP 280 Nm |
34.502 | 35.762 | - |
ECHIPARE Comfort Line | ||||
1.6 T-GDI |
150 CP 250 Nm |
34.047 | 35.545 | 37.275 |
1.6 CRDI MHEV |
136 CP 280 Nm |
36.241 | 37.740 | - |
ECHIPARE Business Line |
||||
1.6 T-GDI |
150 CP 250 Nm |
36.870 | 38.368 | 40.098 |
1.6 CRDI MHEV |
136 CP 280 Nm |
39.066 | 40.564 | - |
ECHIPARE GT Line |
||||
1.6 T-GDI |
150 CP 250 Nm |
37.781 | 39.278 | 41.009 |
1.6 CRDI MHEV |
136 CP 280 Nm |
39.976 | 41.474 | - |
Noua Kia Sportage facelift vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Kia Sportage 1.6 benzină, T-GDI |
150 | 7.1 | 9.7 | 32.308 |
Dacia Bigster 1.2 benzină MHEV |
140 | 5.4 | 10 | 23.350 |
Renault Austral 1.3 benzină MHEV |
160 | 6.3 | 9 | 31.600 |
Hyundai Tucson 1.6 benzină |
160 | 6.8 | 9.9 | 27.467 |
Toyota RAV4 2.5 hibrid |
222 | 5.7 | 8.1 | 43.636 |
Volkswagen Tiguan 1.5 benzină MHEV, eTSI |
130 | 5.9 | 10.6 | 35.820 |
Skoda Karoq 1.5 benzină, TSI |
150 | 6 | 8.9 | 30.813 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Kia
Am fost sa le vad fizic, le-am cercetat prin toate cotloanele internetului si am taiat de pe lista Kia Sportage si Hyundai Tucson, desi, datorita pretului, ar fi fost primele optiuni pentru formatul asta de masina de care sunt interesat, in ciuda consumului lor semnificativ peste medie pentru care sunt renumite.
Masinile sunt ok per ansamblu, atrag prin modernitate si dotari interioare insa motorizarile si transmisiile nu m-au convins deloc si nu ma refer la caii putere sau cuplu, care prea putin conteaza, ci la solutiile constructive. In ciuda garantiei extinse (atentie mare la conditiile de acolo) nu sunt ceea ce trebuie pentru o utilizare fiabila pe minim 10 ani. De asemenea, la coreene am observat si unele elemente de caroserie, suspensie, faruri si subcadru al scaunelor la fel de fragile ca in urma cu 25 ani, facute strict pe reducere de costuri. Mi-a readus in memorie un mic sedan Hyundai Accent de prin anii 2000, relativ nou la acea data, cu care mergeam ocazional si care scartia din toate incheieturile. Mai rau de atat am vazut doar la Ford si Dacia, pe care nici nu le-am mai luat in calcul, din multiple motive.
Acum voi merge sa studiez alternativele de la Toyota, Stellantis, VW si Renault, in exact aceasta ordine a probabilitatii de cumparare. Multi mi-au recomandat sa nu exclud nici noile marci din China, precum MG sau Geely, insa in absenta unui istoric al fiabilitatii, nu sunt pregatit mental sa accept riscul. Daca altii si-l asuma si pe termen lung vor avea de castigat, ce sa zic, felicitari lor pentru curaj.