Prețuri pentru noul Ford Ecosport în România: SUV-ul construit la Craiova pornește de la 15.400 euro

de Daniel Popescu
Marti, 06.02.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul Ford Ecosport costă 15.400 de euro în versiunea de bază cu motor pe benzină Ecoboost de 1.0 litri și 125 CP, în timp ce noul motor diesel EcoBlue de 1.5 litri și 125 CP este oferit doar cu tracțiune integrală pentru cel puțin 19.600 de euro.

Ford a dezvăluit versiunea europeană a noului Ecosport în toamna anului trecut, cu o serie de noutăți importante din punct de vedere estetic și al dotărilor tehnice. SUV-ul este produs începând din luna octombrie la uzina pe care Ford o deține în România la Craiova, acolo unde producătorul a angajat încă 1.700 de persoane.

Primele livrări au demarat în luna decembrie, iar Ford a anunțat acum lista completă de prețuri pentru piața din România. Pentru început, oferta pentru România include motorul pe benzină Ecoboost de 1.0 litri în versiuni de 125 CP și 140 CP, prima dintre ele fiind disponibilă și cu cutie de viteze automată.

De asemenea, fanii propulsiei diesel au la dispoziție unitatea TDCi de 1.5 litri și 100 CP, dar și noul motor diesel EcoBlue de 1.5 litri care generează 125 de cai putere și care pentru moment este disponibil exclusiv în versiune cu tracțiune integrală. Totuși, această unitate va fi disponibilă și cu tracțiune față începând din a doua jumătate a anului 2018.

Ford EcoSport este disponibil cu un ecran touch de 8 inch poziționat deasupra planșei de bord, cu sistemul multimedia Sync 3 compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay și cu pachetul audio B&O Play cu 10 incinte acustice și un subwoofer montat în portbagaj. Printre tehnologiile prezente pe noul EcoSport se numără Cruise Control cu limitator de viteză ajustabil, Blind Spot Information System, Roll Stability Control, comutatorul automat de fază lungă sau controlul automat al temperaturii.

Noul EcoSport este disponibil în 12 culori de caroserie, inclusiv o nuanță portocalie, iar la interior Ford a adus modificări la scaune și au fost optimizate pentru un confort sporit, în timp ce consola centrală oferă o cotieră retractabilă culisantă integrată în interior în care se pot depozita dispozitive precum tablete.

Noul Ford Ecosport este disponibil în 3 niveluri de echipare: Trend, Titanium și ST-Line.

Echiparea de top este ST-Line și include spoilere și praguri laterale inspirate din familia Ford Performance, jante de 17 inch cu logo-ul ST-Line sau plafon și oglinzi laterale constrastante. La interior, volanul este îmbrăcat în piele, iar scaunele au inserții Miko Dinamica (material fabricat din poliester reciclat). La rândul lor, schimbătorul de viteze și mânerul franei de mână sunt îmbrăcate în piele.

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Trend Titanium ST-Line
1.0 EcoBoost Benzină
125 CP
Man6
Aut6
15.400
17.900
18.900
20.400
20.450
21.950
1.0 EcoBoost Benzină
140 CP
Man6 - 19.500 21.050
1.5 TDCi Diesel
100 CP
Man6 16.900 19.400 20.950
1.5 EcoBlue Diesel
125 CP
Man6, 4x4 19.600 22.100 23.650

Ford are și o ofertă promoțională pentru versiunea cu motor EcoBoost de 1.0 litri și 125 CP cu echiparea Trend și pachetul Trend inclus. Până la 31 martie 2018, prețul acestei versiuni este de 13.500 de euro. 

Concurență puternică în segmentul SUV-urilor subcompacte

Ford Ecosport este pariul făcut de constructorul american în segmentul SUV-urilor subcompacte. Totuși, acesta este unul dintre cele mai aglomerate segmente de piață, ca urmare a popularității în creștere a SUV-urilor de mici dimensiuni.

Prin urmare, Ecosport are parte de o concurență foarte puternică, iar printre modelele cu care luptă pentru banii clienților se numără inclusiv Dacia Duster. În plus, aici au debutat relativ recent modele precum Skoda Karoq sau Kia Stonic.

De asemenea, alți rivali apăruți recent pe piață sunt Mitsubishi Eclipse Cross, Seat Ateca sau Hyundai Kona, însă aceștia sunt disponibili doar cu motoare pe benzină.

NOUL FORD ECOSPORT vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Ford Ecosport
1.5 diesel, 4x2, Man6, Trend
100 4.1 14.0 16.900
Dacia Duster
1.5 diesel, 4x2, Man6, Essential
110 4.4 11.8 14.500
Opel Crossland X
1.6 diesel, 4x2, Man5, Enjoy
99 3.9 11.6 15.320
Renault Captur
1.5 diesel, 4x2, Man6, Zen
110 3.8 11.4 16.500
Kia Stonic
1.6 diesel, 4x2, Man6, Urban
110 4.2 11.3 16.827
Suzuki Vitara
1.6 diesel, 4x2, Man6, Spirit
120 4.0 11.5 19.350
Peugeot 2008
1.6 diesel, 4x2, Man5, Active
99 3.7 11.3 17.653
Mazda CX-3
1.5 diesel, 4x2, Man6, Challenge
105 4.0 10.1 19.490
Nissan Juke
1.5 diesel, 4x2, Man6, Visia
110 4.0 11.2 17.940
Honda HR-V
1.6 diesel, 4x2, Man6, Elegance
120 4.0 10.1 23.388
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (14)

  • Cred - ba nu, sînt sigur de fapt - că Dacia Duster (4,34 m lungime) nu intră deloc în categoria concurenților lui EcoSport (4,09 m).
    ...Poate doar ca preț, și-atunci doar cu discountul de lansare (cca 2.000 euro, care va rămîne probabil unul permanent).

    Ca bun român ce mă cred, :-) m-aș bucura să aibă succesul global al lui Duster / Sandero Stepway, dar premizele nu prea se văd, oricît de optimiști am fi.
    Și oricîte facelifturi / optimizări ar aduce Ford unei mașini concepute inițial pentru piețele emergente (Brazilia, India etc.)
    17 1
  • mircea badea
    increibil. si eco si sport si suv, toate se bat cap in cap, si impreuna si pe rand.

    iar dieselul la fel, numai eco sau blue nu poate fi!
    17 4
  • @Mircea Badea depinde de la ce consideri ca vine "eco". Daca vine de la "economic", atunci diesel clar e mai eco decat benzina :))
    4 6
  • petrush
    no, la ce te gandeai cand ai scris 14 sec la acceleratie?
    0 2
  • Acele 14 secunde trecute in tabelul comparativ la acceleratie "suna" extrem de suspect. Dar oricum, mi se pare "mai suspecta" comparatia cu Duster, Vitara si altii sau chiar cu Karoq (pe bune ?!!). Oricat as vrea sa tin cu olteanul nostru, personal sunt de parere ca nu v-a avea un real succes asa cum se asteapta cei de la Ford (vezi angajarile masive). Am vazut/vizitat masinuta asta in realitate si am fost extrem de dezamagit de ce am vazut si am considerat ca nu merita nici macar un drive test . Iar preturile mai sus afisate cred ca din pacate o v-or duce pe acelasi drum cu B class-ul. Sa dea Domnu sa ma-nsel. Poate varianta 4x4 ar fi avut vreo sansa daca era cu 2-3 mii mai ieftina.
    4 1
  • @petrush: Acestea sunt datele tehnice furnizate de Ford: 14 secunde pentru acceleratia 0-100 km/h, in cazul motorului inclus in comparatie. Cel mai performant la acest capitol este noul motor 1.5 EcoBlue de 125 CP, care ajunge la 100 km/h in 10.9 secunde.
    2 1
  • ECOPRAZNIC
    Doi olteni trecura Oltu,
    Doar ca unu se-neca...
    Cine umfla acuma potu'?
    Ala cu ASU din maneca...

    In rolul oltenilor: B-Max si EcoSport.
    Intrebarea e la cine e ASU?
    3 9
  • Ford 1.0 Titanium 125CP (12,7s) / 140CP (11,8s) = 18900/19500 euro (optional vopsea metalizata inca 500 euro)
    Kia Sportage Style (adica echiparea pe care ford nici cu optionale nu o are) 1.6 132CP (11,5s) = 19531 euro (vopsea metalizata inclusa in pret) Nu mai zic diferenta de calitate, dotari, garantie si spatiu+CONFORT!!

    Comparatia e valabila pt TOATE modelele din aceeasi clasa pt ca toate in varianta cea mai dotata se apropie de acest pret.

    Singura care renteaza e cea la promotie, adica aia la 13,500 si la care iti da AC si jante de tabla in 2018! ironic o spun...

    Exact aceeasi strategie o aplica si Dacia, vrei ceva mai mult, iti oferim, dar per total mai bine te indrepti catre alta marca.
    5 5
  • Da, e un model ciudatel, care desi a suferit vreo doua facelift-uri, tot nu poate sa treaca peste design-ul gandit initial pentru piata indiana. Din fata arata ok, insa lateralul si spatele sunt de masina de jucarie. Nici performantele nu-s grozave, cu toate EcoBoost-urile. E foarte grea, la 1.324 kg pentru 4x2 si 1.456 pentru 4x4. Cam 200 kg in plus fata de modelele concurente aparute in ultimii 2 ani, deci e clar ca si platforma e invechita.

    Un mare plus pentru interior insa. E mult mai egonomic de cand au renuntat la zecile de butoane inutile si au ridicat ecranul principal in pozitia ideala, asa cum alti producatori il ofera de mult timp.

    Ar merita vs. Duster doar pentru dotari si interior. Cine vrea insa o masina mai capabila in off-road si care are si familie mai mare, nu are de ce sa se uite la modelul Ford, care e totusi un SUV citadin.

    P.S. Nu pot sa nu observ cat de stupide sunt preturile Honda made in UK (care nu mai sunt nici fiabile ca cele japoneze si care nici n-au taxele de import). 4.000 de euro in plus fata de CX-3 care e made in Japan. La americani preturile sunt aproape identice, HR-V fiind chiar un pic mai ieftin. Honda se mai intreaba de ce au
    7 4
  • Honda se mai intreaba de ce au mai putin de 1% din piata europeana...
    7 5
  • @ Andy
    Comentariul tău legat de modelul Ford este corect și obiectiv.
    Legat de prețurile Honda discuția este lungă și părerile sunt împărțite, unii apreciază preturile că fiind mari/neadaptate pieței europene, alții le consideră corecte având în vedere raportul preț/dotări/performanțe. Legat de comparația preturilor Honda cu prețurilor Mazda este normal că prețurile să fie mai mari pe unele piețe ( europene și mai ales emergente ) sau cel mult egale ( americană ) ținând cont de politicilor de marketing ale celor două mărci și orientare spre segmentul de clientelă ( Honda - piața americană și asiatică, Mazda - europeană și parțial asiatică ) iar în plus un element ce nu îl ia în calcul multă lume poziția celor doi producători în țară de origine - Honda al doilea mare brand, Mazda un producător auto mic care acum se apropie de Toyota. Deci în Japonia Honda nu este egal Mazda din nici un punct de vedere.
    6 3
  • someone
    nu vreau sa discut acum despre pret, dar am sa spun ceva ce ma deranjeaza. la o masina care are in nume denumirea "sport" , e jenant ca cel mai puternic motor pe benzina sa ofere o acceleratie de peste 11 secunde pana la suta.
    desi e clart altfel, din pct de vedere vizual masina pare mai inalta decat lata, lucru pe care ford ar fi trebuit sa il remedieze, pentru ca un cumparator nu face alegerea de achizitie avand in mana dimensiunile scrise pe o hartie.
    6 1
  • @Coco Mazda vinde mai mult in SUA decat in Europa (289.470 bucati vs. 227.784 bucati, cote de piata 1,68% vs. 1,47%). Toti japonezii sunt focusati pe Asia si SUA (de altfel cele mai mari piete), Europa fiind oarecum o piata secundara. Doar Toyota si Nissan au vanzari si cote de piata notabile in Europa (675.620 bucati si 4,36% - Toyota si 560.415 bucati si 3,62% cota de piata - Nissan). De altfel, cele doua branduri produc modelele europene in tari de pe batranul continent.
    4 3
  • Laurentiu
    NU cumparati Ford Ecosport fabricat in Romania la Craiova! In contract am o configuratie si in realitate mi-a fost livrata alta configuratie cu piese alta culoare si de proasta calitate sau unele dotari chiar lipseau. Dealerul spune ca asa a venit de la fabrica de la Craiova si trebuie sa o receptionez asa cum este! Poate Protectia Consumatorului sau in instanta voi reusi sa dovedesc ca Ford Romania isi inseala clientii. Atentie! La toate variantele de echipare Ecosport sunt diferente intre ceea ce scrie in oferta si in contract si ceea ce livreaza!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru