Primul Saab din noua eră a companiei a fost produs la uzina suedeză din Trollhattan

de Mircea Meșter
Joi, 19.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noii proprietari ai Saab au testat facilităţile de producţie din Trollhattan, vechea uzină a mărcii, prin asamblarea unui exemplar 9-3. Activitatea la fabrica scandinavă este programată să se reia în maximum 6 luni.

Esential YTN este noua serie de şasiu a modelelor Saab produse de NEVS. În era anterioară, seria de şasiu a modelelor Saab era YS3.
Compania NEVS (National Electric Vehicle Sweden AB), cumpărătorul celor mai multe părţi din defunctul Saab, a anunţat astăzi că de pe linia de fabricaţie a uzinei din Trollhattan a ieşit asamblat primul Saab de pre-serie din noua eră a companiei. Deşi iniţial anunţase că va produce exclusiv modele electrice care să poartă sigla Saab, NEVS a schimbat din mers strategia, astfel că prima maşină - construită cu scopul de a calibra linia de producţie şi componentele sale - este un 9-3 cu motor turbo pe benzină. 

Maşina este identică cu cea care se afla în portofoliul Saab la lichidarea companiei suedeze, modelul fiind construit ultima dată în uzina din Trollhattan în 2011. Marea diferenţă este legată de apariţia unei noi sigle, un cerc simplu care poartă logotipul Saab dar care nu beneficiază de simbolul grafic al grifonului propriu logo-ului anterior al companiei.

Explicaţia este una legată de drepturile de utilizare ale siglei vechi, pe care NEVS nu a reuşit să le cumpere de la Scania, deţinătorul de drept.

"Sunt mulţumit să anunţ că astăzi am asamblat prima noastră maşină pentru a verifica procesul de producţie la Trollhattan. Înainte de a lua decizia de a relua producţia modelelor Saab, trebuie să finalizăm câteva discuţii legate de parteneriatele cu furnizorii. Ceea ce ştim astăzi este că fabrica este gata de reluarea producţiei", a declarat ieri Mattias Bergman, preşedintele NEVS.

Conform planurilor NEVS, producţia va începe la Trollhattan cel mai târziu la începutul anului 2014, urmând ca pe parcursul anului viitor să vedem la lucru o versiune hibridă a lui 9-3.

via SaabUnited 

Comentarii (10)

  • muflon spuneti?

    The symbol was introduced in 1984 and was the symbol for the then Saab-Scania group. This is the first Saab logo to reintroduce the head of the mythical Gripen, or Griffin, first seen on the AB Scania-Vabis logo.

    Saab aerospace are si un avion multirol denumit Gripen/Griffin
    16 3
  • imi cer scuze ...am uitat sa dau sursa

    http://saabmuseum.com/en/saab-history/saab-marque-and-emblem
    11 2
  • Ha ha ha....muflon! Poate vroiati sa spuneti grifon.
    9 2
  • Sandox
    Cata rautate in comentariile de mai sus, asta e problema ca a scris muflon in loc de grifon, vai de capul nostru natie de rautaciosi.
    In fine pe mine ma bucura stirea de mai sus, in calitate de posesor de SAAB, si imi da speranta ca poate intr-o zi va fi din nou o marca de masini care sa concureze si sa iti ofere o alternativa mai accesibila la BMW, Audi si Mercedes plus un efect de individualitate unic pe care doar un SAAB il poate avea. Ma bucur sa conduc zilnic un Turbo X 2.8 V6 XWD printre putinele cu transmisie manuala si va spun ca dincolo de toaaaate problemele pe care le-am avut cu aceasta masina, ma urc cu cea mai mare placere in ea. Sunetul de V6 turbo nu se compara cu nimic si imi pare rau pe de o parte ca varianta asta nu cred ca va mai exista vreodata.
    16 1
  • Bun, vor relua productia peste 6 luni, apoi va urma o versiune hibrida a lui 9-3, si dupa aia? Dincolo de optimismul fanilor Saab, vorbim de un model lansat in 2002 care a primit un face-lift in 2007, sunt convins ca este in continuare un model atractiv, dar nu ajung nicaieri asa, peste 6 luni ar fi fost bine sa fie anuntat un model complet nou, inteleg ca este o perioada intermediara, dar conteaza cat dureaza, fara investitii serioase o vor lua de la capa cu problemele.
    15 3
  • inexorabil
    Mi-a plăcut mărturisirea lui @Sandox, mai ales că, de obicei, eu sunt greu impresionabil. Mi-a creat convingerea unui autentic fan Saab. Însă sper să nu considere că GM (corporaţia în sine) ar fi vinovată de naufragiul suedezilor. Doar conducerea (managementul) ! Nici eu n-o agreez; eu preţuiesc maşinile din topul meu şi atât. Mă bucur că @Sandox apreciază (pe viu!) un V6 de origine GM, mai ales supraalimentat, iar asigurarea lui despre particularitatea sonoră a configuraţiei respective nu comportă discuţii. Nu contează cilindreea (2.8 sau 3.8) în acest caz, dar contează premoniţia lui în privinţa eliminării treptate a motoarelor realmente sportive, ceea ce tinde să devină o racilă globală...Omul ştie ce spune!
    3 3
  • @sandox....imi pare rau ca n-ai vazut INFORMATIA din text.

    Tu ca si proprietar de SAAB (de invidiez) sunt sigur ca stii tot ce trebuie de stii despre marca. Dar sunt unii care nu au nici macar idee ce e aia mufon ori grifon

    Firesc a fost dreptul meu sa atrag atentia catre o greseala nevinovata a autorului articolului dand o sursa de incredere catre cei care au un dram de interes catre informare.

    o zi buna
    6 1
  • AndreiRN
    Felicitari.
    Acum ce or sa faca cu masina?
    Ar trebui ca sa puna la licitatie aceste masini care apar pana la productia celor electrice si vom vedea reactia publicului.
    Oricum bine ca au produs ceva.
    2 0
  • inexorabil
    Nu vad bine? AndreiRN a devenit mai ingaduitor fata de Saab?!? Nu mai vede cimitire pline de Saab-uri?...Saab nu mai baga mana adanc in fondurile guvernamentale?...Foarte interesant schimb de macaz. Dar, vorba aceea: numai nebunii raman inflexibili toata viata.
    3 1
  • AndreiRN
    Pai pt multe decade sau poate chiar toata viata lor cei de la Saab si-au castigat painea mai mult din darnicia populatiei sau a lui GM decat din roada munci lor.
    Au facut asta pana cand toti i-au abandonat si au cazut in genunchi la marginea prapastiei.
    Acolo au mai primit o mana de ajutor tot de la guvern dar mai mult de la Chinezi care au vazut o portita deschisa sa intre si ei in jocul celor Mari.
    Acum arata ca inca le mai bate inima dar vom vedea si judeca in momentul in care se vor ridica.
    In momentul in care vor merge pe propriile puteri pt prima oara.
    Mai este pana atunci dar in spatele lor sunt oameni care au planuri de lunga durata si stiu ce inseamna persistenta.
    Cand si daca Saab va deveni un concurent pt Tesla opinia mea se va adapta realitati.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru