De-a lungul anilor, programele Rabla (oricum s-ar fi numit ele) au scos din circulație multe mașini vechi și poluante. Potrivit datelor oficiale, provenite de la AFM, în ultimii 20 de ani au fost casate 1.010.456 de vehicule vechi și au fost finanțate parțial 660.486 de vehicule noi.
Ediția din 2025 s-a aflat sub semnul întrebării, din cauza situației politice și economice de la noi din țară. Acum, Ministerul Mediului a prezentat detaliile privind relansarea programului Rabla pentru persoane fizice.
Din ghidul de finanțare, proaspăt publicat, reiese faptul că valoarea subvenției pentru mașinile pur electrice a scăzut la 18.500 de lei, ceea ce înseamnă circa 3.700 de euro. Anterior, valoarea acestui ecotichet a fost stabilită la 37.000 de lei.
Românii care doresc să achiziționeze un autovehicul hibrid cu încărcare la priză vor primi de la stat 15.000 de lei, iar cei care se gândesc la un hibrid fără încărcare la priză vor primi 12.000 de lei. Subvenția rămâne de 10.000 de lei pentru un autovehicul nou cu motor termic (benzină, GPL/GNC) sau o motocicletă.
"Am înțeles că Rabla nu este doar despre schimbarea unei mașini vechi, ci rămâne un instrument important prin care cetățenii fac pași siguri către un aer mai curat. electrice a fost ajustat, dar această decizie permite ca, în condițiile bugetare actuale, să putem oferi unui număr cât mai mare de români șansa de a beneficia și în acest an de de sprijin," a declarat Diana Buzoianu, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.
Ecotichetul pentruPotrivit ministrului de resort, programul Rabla va fi relansat până la 1 septembrie. Bugetul alocat va fi de 200 de milioane de lei.
via Economica
Ministerul Mediului nu vrea sa taie in carne vie!
Gunoierii emisiilor nu sunt lăsați in fundul gol, fiindca nuditatea este interzisa in spatiul public, dar mai mult de o pereche de tanga nu li se mai ofera.
Cinste lor, cinste acelor câțiva gunoieri ai emisiilor autohtoni, fiindca au decis să se jertfească pe altarul expunerii indecente pentru binele existential, salvarea Terrei.