Feedback
Parteneri
Turul României cu 8 maşini electrice. Oferit de
Audi
e-tron Sportback
446KM
Autonomie max
86.5kWh
Baterie net
408CP
Putere max
Hyundai
Kona electric
449KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Kia
e-Niro
455KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Mini
Cooper SE
234KM
Autonomie max
28.9kWh
Baterie net
184CP
Putere max
SUV Peugeot
e-2008
320KM
Autonomie max
45kWh
Baterie net
136CP
Putere max
Porsche
Taycan
462KM
Autonomie max
93.4kWh
Baterie net
761CP
Putere max
Renault
Zoe
395KM
Autonomie max
52kWh
Baterie net
135CP
Putere max
Volkswagen
ID.3
549KM
Autonomie max
77kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Volvo
XC60 Recharge T8 Polestar
SAFEST
SAFETY CAR

Proiect de lege: ITP-ul va putea fi efectuat în orice stat membru al Uniunii Europene

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 10.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Proprietarii de mașini înmatriculate în România vor avea posibilitatea de a efectua Inspecția Tehnică Periodică (ITP) și în orice alt stat membru al Uniunii Europene, potrivit unui proiect de lege.

În prezent, proprietarii de mașini sunt obligați să facă Inspecția Tehnică Periodică (ITP) numai pe teritoriul României, însă la Parlament a fost depus recent un proiect de lege care modifică acest aspect.

Astfel, proprietarii de mașini vor avea posibilitatea de a efectua ITP-ul și în țările care fac parte din Uniunea Europeană, cele patru țări membre ale zonei economice EFTA (Elveția, Norvegia, Islanda și Liechtenstein) dar și în Republica Moldova.

Noul proiect de lege este în sprijinul proprietarilor de mașini care locuiesc în alte țări, dar care utilizează în mod curent o mașină înmatriculată în România.

De altfel, inițiatorii propunerii legislative susțin că au depus acest proiect ca urmare a solicitărilor primite din partea unor cetățeni care locuiesc de mulți ani în alte țări și care în prezent sunt obligați să revină cu mașina în țară pentru a efectua ITP-ul.

Pe de altă parte, proiectul de lege are și o prevedere birocratică. "Activitatea de inspecție tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România se face numai prin persoane autorizate în România", se menționează în proiect.

Cu alte cuvinte, stațiile ITP din străinătate trebuie să se autorizeze la Registrul Auto Roman (RAR) pentru putea efectua ITP-uri pentru mașinile înmatriculate în România.

Via Avocatnet

Comentarii (5)

  • Anonim
    Senzational ! Precis au sa mearga romanasii cu cazane sa faca ITP -ul in Germania .
    9 2
  • Octavian
    Sa vedeti cate ITP-uri se vor face la sud de Dunare.
    12 1
  • Anonim
    @ Octavian nu ai de ce merge la sud de Dunare se rezolva la romanica tot ce vrei .
    13 0
  • vasile
    ....si se muta ca siinmatricularile in tara prietena ..la Ruse
    1 1
  • Îi avantajează enorm pe transportatori care țin camioanele numai în Vest dar odată pe an trebuiau să le aducă în România pt. I.T.P. (cam 2000 euro).
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru