Feedback

Record de consum cu un Peugeot 208 1.6 BlueHDi: 2.0 litri la sută

Publicat Luni, 04.05.2015
de Sebastian Toma
Comenteaza 13
Record de consum cu un Peugeot 208 1.6 BlueHDi: 2.0 litri la sută - Poza 1
Peugeot a reuşit să stabilească un record de consum cu noua variantă diesel a lui 208, un 1.6 BlueHDi de 100 CP. Modelul francez a parcurs 2.152 de kilometri cu un plin, stabilind un consum de 2.0 litri la sută.

Peugeot 208 1.6 BlueHDi a stabilit un record de consum de 2.0 litri la sută pe circuitul Belchamp din Franţa. Sub supravegherea UTAC, echivalentul francez al RAR-ului, subcompacta din Sochaux a parcurs distanţa totală de 2.152 de kilometri cu un plin de 43 de litri. Peugeot a reuşit să stabilească recordul folosind mai mulţi şoferi, care au condus în schimburi a câte trei ore, până când au consumat toată motorina din rezervor. Distanţa menţionată mai sus a fost parcursă în 38 de ore, iar recordul de consum a fost certificat de Union Technique de l'Automobile, du motocycle et du Cycle, organismul de omologare francez echivalent cu RAR-ul din România.

Autovehiculul folosit pentru recordul de consum este varianta diesel cea mai economică din oferta Peugeot 208 facelift şi este un model de serie. Consumul mixt în ciclul NEDC anunţat de acest model este de 3.0 litri la sută şi emisiile sunt de 79 de grame CO2 pe kilometru, dar echipa a reuşit să depăşească aceste valori conducând în condiţii controlate. În plus faţă de celelalte versiuni ale lui 208, varianta optimizată pentru consum scăzut a lui 208 1.6 BlueHDi 100 este echipată cu un spoiler spate pentru a îmbunătăţi coeficientul aerodinamic şi cu anvelope cu rezistenţă scăzută la rulare Michelin Energy Saver+.

Urmareste Automarket
Peugeot a stabilit acest record de consum în aprilie 2015 pentru a marca 50 de ani de la cele 40 de recorduri de anduranţă stabilite în iunie 1965 de modelul 404 Diesel la Montlhéry. Tot în acest an, Peugeot sărbătoreşte 125 de ani de când a început să fabrice motoare cu combustie internă, cu peste 65 de milioane de unităţi în spate şi 120 de ani de când produce vehicule comerciale.

Via Peugeot


Comentarii (13)

  • pare se ca o viteza medie de 60-65km/h (si, probabil, fara a depasi 90km/h) este cea mai economicoasa
    18 0
  • qwerty
    Evitati cauciucurile Michelin Energy Saver ca cele din test. Pe ploaie sunt pe departe cele mai proaste cauciucuri pe care le-am avut mai ales daca este un pic mai rece afara (si nu ma refer la fring de iarna).
    Acum vreo 2 ani m-am trezit in fata cu un bou cu q7 care a depasit aiurea. Am calcat frana si pentru un momdent am avut impresia ca sunt pe gheata. Din fericire am reusit sa ne strecuram toti 3 fara sa ne atigem. Ziua urmatoare mi-am schimbat cauciucurile cu Michelin Primacy 3 si am trecut de la dimensiunea de 185x15 la 205x16. Diferenta de aderenta cu noile cauciucuri este uriasa.
    17 1
  • Muresan Ovidiu: sunt interesat sa cumpar un Peugeot 208 R2 cu ambele chituri pregatit de... Raspunde
  • @qwerty...si nu sunt zgomotoase? Pentru ca zau...asa ma scot din sarite cum uruie pe asfalt mai putin perfect de imi vine sa le schimb si acum...Mai am 1 an de chin, daca nu ma apuc sa fonoizolez oalele rotilor :))
    8 1
  • Asta ca sa vedem ca nu intotdeauna producatorii mint in legatura cu consumul, asa cum multa lume crede.
    Oricum, foarte frumos rezultat ! Mai mult de atat, ce poti sa vrei ?
    Un motor alimentat cu hidrogen eventual.

    @Qwerty suprafata de contact joaca un rol foarte important acolo, dar da, multa lume s-a plans de Energy Saver.

    PS N-ai avut ABS ? de zici ca te-ai dus ca pe gheata
    14 4
  • qwerty
    @vianu, nu percep o diferenta de zgomot.

    @mowgli, aveam/am abs dar a intrat imediat. Nu am simtit ca "musca" ... intelegi ce vreau sa zic.
    In orice caz m-am invatat minte cu cauciucurile economy/low rolling resistance. Treaba caucucurilor este sa ofere aderenta cat mai buna. Am vazut pe pielea mea ca sacrificarea aderentei pentru o economie de 0.1 L/100km este o mare prostie.
    9 0
  • @qwerty absolut ! cea mai buna investitie pe care poti s-o faci in masina ta, legat de siguranta, e clar in cauciucuri. Si da, aici pretul chiar face diferenta si producatorii premium, chiar ofera performante excelente, nu doar marketing si povesti.
    8 1
  • Niste mincinosi ordinari astia de la Peugeot. Pai cum mai tata sa dai tu consum de 3 litri si in realitate sa scoti 2? Pfoai, marketing curat. Nu se poate, toti minte! Ce sa mai vorbim de basina aia de VW cu 1l/100km.

    N-am avut niciodata cauciucuri cu rezistenta redusa la inaintare, eco, etc Doar din cate am citit pe internet si nu m-as atinge de ele pentru nimic in lume. Daca chiar vrei economie de carburant, mai usor cu piciorul pe acceleratie, mai calm pe drum si se rezolva. Mult mai sigur, mai linistit si mai efficient.
    9 7
  • E foarte tare motorul de 1.6 de la PSA.
    E un motor matur care merge pus de la 508, C5 si Mondeo pana la Fiesta, 208 si C3 trecand prin Focus, 308 si C4.
    In cazul de fata, supramotorizarea face minuni.
    10 3
  • Vitezele de peste 120 pe autostrada si aglomaratia din oras sunt dusmanii consumului mic.
    Am facut un test cu un golf 7 1,6 tdi la viteza constanta :
    80 km/h = aprox 3.3 l/100 Km
    100 =aprox 3.9 l/100 km,
    120 =aprox 4.6 l/100km
    140 = 5,8 l/100km
    Consumul creste exponential peste 110-115 Km/h

    oras 6-6.5 l/100 km cu start stop


    Atentie testele pot fi usor influentate de inclinarea autostrazii, directia vantului si incarcacatura masinii.
    Alt aspect: Din Bucuresti la Ct de exp. faci 1h si 50 min daca mergi cu 120-130 si 1h si 40 min daca mergi cu 140-150 km/h. Daca ai uitat sa alimentezi la plecare mai pierzi 20 min (in ambele cazuri :)) ).
    8 1
  • Apropo. Acum o luna am facut un drum pana la Galati, ma cam grabeam ca deh... era Pastele (stiu, nu a fost bine ce am facut) si am facut drumul ala in aprox. 4 ore si am consumat cam jumatate de rezervor. Am mers mai mereu cu 110-120 si 130-140 km/h pe A1 pana la Drajna.
    Weekendul trecut pe acelasi drum am mers constant cu 90 km/h si pe A2 cu 110 km/h si am facut acelasi drum in fix 3 ore consumand cam un sfert de rezervor, in conditiile in care am mers jumatate din drum cu aerul conditionar pornit. Traficul a fost cam la fel. Ideea este ca nu mereu o viteza mai mare inseamna si un timp mai scurt de parcurgere a unei distante. Iar consumul va fi mai mare. Asa ca, cel putin in opinia mea faptul ca mergi cu viteza sa ajungi mai devreme la destinate de cele mai multe ori e teapa.
    PS: important este ca am reusit asta cu Coltul. Daca mergeam cu Beetle-ul doar visam la un asa consum.
    2 2
  • @zarnisteanu
    ce fericiti am fi daca toata lumea ar fi mai temperata, fara nervi, fara smecherie, dar la noi cu cat sfidezi mai mult cu atat esti vazut mai bine, asa ca din pacate ceea ce spui este o utopie, oricat de mult te-ai stradui sa fii calm, se vor gasi suficient de multi smecheri care sa-ti ia fata sau sa te flesuiasca atunci cand depasesti legal, astfel incat zenul trebuie sa fie la cote inalte ca sa nu enervezi.
    5 0
  • Hmm, mi-am citit inca odata textul astazi si ironia nu mi se pare atat de evidenta. Deci, pentru toata lumea, imi place ce au facut Peugeot. Si nu doar atat, Ma bucur ca atat pe plan electric cat si pe partea de motoare termice, inovatiile se mentin in ritm sustinut. Si toate astea fara sacrificii in domeniul dinamic.

    Cat despre siguranta, astazi am primit un email intern, despre siguranta la locul de munca. Desi pare evident, pana nu am vazut in scris, n-am putut exact sa spun in cuvinte ceea ce am citit. Deci, siguranta la locul de munca este influentata enorm de lucrurile de bun simt elementar cum ar fi: sa nu te grabesti, sa nu iti asumi riscuri, sa ai o atitudine negativa si sau sa fii permanent preocupat si sa nu te concentrezi pe ceea ce ai de facut.
    Printr-o extrapolare, putem spune cam aceleasi lucrusi si despre atitudinea la volan. Sa luam doar doua: atitudinea negativa (mereu nervos, frustrat, ambitionat prosteste) te face foarte usor sa treci peste limitele de siguranta intr-o depasire, in traffic, in intersectii, sau sa ignori semnalele de alarma din subconstient sau chiar ale celor din masina cu tine.
    Al doilea aspect, o minte preocupata, distrata, este uneori la fel de ucigatoare ca alcoolul la volan sau vorbitul la telefon. De aia e bine in primul rand sa-ti planifici bine drumurile, sa pleci la timp de-acasa, si sa te concentrezi exact la ce trebuie in clipa in care ai volanul in mana.

    S-a demonstrat de atatea ori ca mersul nebuneste nu-ti aduce un castig mai mare de cateva minute, dar iti distruge sanatatea, iti creste exponential riscul deplasarii, consumul si uzura masinii. Pe urma ajungi acasa si te intrebi, "Chiar se merita"?
    2 1
  • Dorin: De ce nu-mi pleaca masina pana nu se incalzeste motorul? Raspunde
  • Roland
    "S-a demonstrat de atatea ori ca mersul nebuneste nu-ti aduce un castig mai mare de cateva minute"

    Tot vad ca insistati pe idee, probabil sunteti toti din Bucuresti unde, presupun doar, se sta mai mult intepenit in trafic decat se inainteaza. Alfel nu imi explic cum ma-sa ajung in abia cateva minute dintr-un capat al orasului in celalt atunci cand o calc in loc sa fac vreo 20 minute mergand linistit. Ca sa previn ironiile, nu stau la sat, are totusi vreo 250-300 mii de locuitori orasul...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru