Record mondial: BMW modificat în România, cel mai rapid diesel din istoria mărcii bavareze

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 28.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un BMW Seria 1 modificat în România, care dezvoltă 1.020 CP și 1.650 Nm cuplu, tocmai a devenit cel mai rapid diesel din istoria mărcii bavareze. Aproximativ 75% dintre componentele motorului și transmisiei sunt piese de serie originale.

Ultima etapă a Campionatului Național de Drag, organizat sub egida Federației de Automobilism Sportiv, a fost scena unui record mondial stabilit de un exemplar BMW, modificat în România. Mai exact la Iași.

La bază, vorbim despre un BMW 118d, din generația E81. Mașina respectivă a primit, ulterior, o serie de modificări, inclusiv un sistem de tracțiune integrală de la un BMW 330d xDrive (E90), motor de la un Seria 3 335d (E90) și o transmisie automată, cu 8 rapoarte, de la un X6 din generație F16.

Au urmat apoi îmbunătățiri specifice curselor de drag racing: șasiu cu structură tubulară, sistem de alimentare, turbine, electronică și injecție cu protoxid de azot.

În prezent, mașina dezvoltă 1.020 CP și 1.650 Nm cuplu. De notat că aproximativ 75% din componentele de transmisie și motor sunt piese de serie BMW originale (cardane, planetare, grupuri, cutie de transfer).

În ultima etapă de Campionat, organizată la Arad, mașina a parcurs cei 402 metri în 8.31 secunde, devenind astfel cel mai rapid BMW diesel din lume.

Pilotul a reușit, de asemenea, să își doboare propriul record național.

Viteza de ieșire, la capătul celor 402 metri, a fost de 270 km/h. Potrivit aparaturii de cronometrare, suta de kilometri pe oră a fost atinsă în doar 1.87 secunde. BMW-ul modificat în România a avut nevoie de alte 2.84 secunde pentru a atinge 200 km/h și încă 2.44 secunde pentru a trece pragul celor 250 km/h.

via BMW România

Comentarii (11)

  • Record mondial şi la poluare
    16 20
  • Seriff
    Recordul mondial la poluare este detinut de fabrici, uzine, avioane, vapoare, defrisari.
    Masinile sunt pe ultimul loc, ca si tine Mike, esti pe ultimul loc la inteligenta, IQ = 0.
    21 14
  • dizal boala grea
    altfel parchezi pe spatiul verde cu un astfel de dizal bmwist de 1000 cai putere.

    altfel dai flashuri pe autostrada cu un astfel de dizal bmwist de 1000 cai putere.

    altfel iei fata pietonilor pe zebra cu un astfel de dizal bmwist de 1000 cai putere, eventual si omori cativa.

    altfel suna maneaua dintr-un astfel de dizal bmwist de 1000 cai putere.

    altfel afumi cu un astfel de dizal bmwist de 1000 cai putere.
    9 15
  • Mircea Badea
    nu e 100% bmw. si nici diesel...slab si afumat..oare ii schimba dpf-ul dupa fiecare liniuta?
    4 8
  • Seriff
    https://autolatest.ro/stiri/romanii-au-inceput-sa-se-bata-la-statiile-de-incarcare-gratis-ale-masinilor-electrice/

    https://autolatest.ro/stiri/franta-interzice-soferilor-de-masini-electrice-sa-incarce-in-timpul-zile-si-la-ore-de-varf/
    :)))))))))))) hahahaha
    10 5
  • Vedeți, de asta își ia Miliția BMW, le mai reglează un pic și prind Ferrari. La acest tip de curse se schimbă motorul după fiecare show.
    Prin acest articol ni se arată că degeaba măcăie unii aiurea , BMW -urile sunt mașini bune, bine vom fi un pic mai săraci dar fericiți.
    5 2
  • @Sheriff dacă eşti la casă şi ai panourile tale, nu poate să îţi interzică NIMENI NIMIC.

    Motorina 5€ litrul?
    Nu îţi pasă.
    Electricitatea 5 lei kwh ?
    Nu îţi pasă.

    Înţelegi?
    7 6
  • Seriff
    @Mike, aia de care vorbesti tu reprezinta maxim 1% din cumparatorii de masini noi, plus ca problema e ca da, ok, te costa putin sa incarci acasa daca ai panouri, dar pe panouri dai cat pe inca o masina, de banii aia bagi motorina 10 ani.
    7 5
  • Franţa cu interzisul încărcării maşinilor la orele de vârf
    1) este o recomandare
    2) chiar dacă ar putea impune - este vorba doar de staţiile publice, nu pentru acasă ;)
    6 3
  • @Sheriff nu prea te pricepi deloc la economie
    5 1
  • Seriff
    @Mike, hai nu zau, pai vrei economie, iti iei o masina de 3000 de euro cu motor mic diesel sau benzina pe GPL, asta inseamna economie, atunci chiar iesi ieftin.
    Daca iti cumperi o casa, dupa montezi panouri de 12000 de euro, dupa dai 30.000 pe o masina electrica, asta nu e economie, e snobism si grandomanie, asta e ca aia cu cei care vor masini cu motoare de 3000 dar intreaba ce consum au.
    Dar ce sa intelegi tu, degeaba iti explica omul cu argumente cu tot spalat pe creier esti.
    7 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru