Renault demarează un proiect de reciclare a bateriilor mașinilor electrice

de Paul Cosma, Foto: Renault
Joi, 18.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Renault anunță că va recicla bateriile mașinilor electrice care ajung la “finalul ciclului de viață”, urmând ca metalele “strategice” să fie extrase și folosite din nou în procesul de producție.

Renault, Veolia și Solvay au format un consorțiu care vizează conservarea resurselor și reducerea emisiilor de carbon, conform principiilor economiei circulare. 

Mai exact, grupul francez va folosi expertiza partenerilor săi în procesul de reciclare a bateriilor mașinilor electrice. Colaborarea vine în contextul estimărilor că numărul vehiculelor electrice va ajunge la 100 de milioane în 2030, la nivel global, față de 10 milioane în 2020. 

Renault vrea să aibă o sursă de aprovizionare sigură și durabilă pentru metale precum cobaltul, nichelul și litiul. Bateriile ajunse “la finalul vieții” vor fi demontate, iar acele metale vor fi extrase și “purificate” înainte să fie reutilizate în baterii noi. 

Cei trei parteneri sunt deja implicați într-o fază experimentală, care implică înființarea unei fabrici demo pre-industriale în Franța, cu capacitatea de a extrage și purifica metale pentru baterii la sfârșitul ciclului de viață. 

Via Renault

Comentarii (5)

  • Edikkk
    Au văzut cazul din SUA şi cel a lui Tesla, în care este mai ieftin să reciclezi bateriile decât să le cumperi din zona de minerit şi extracţie.

    În momentul în care volumul bateriilor va stagna, nu se va mai produce materialele din extracţie şi minerit ci doar din reciclare.

    Să ne readucem aminte că este mai uşor să produci aluminiu din reciclare (doar îl topeşti) decât să faci tot ciclul de minerit, extracţie, tratare chimică, procese, şi final topirea.
    16 8
  • fiecare fabrica / producator de baterii de masina ar trebui sa aiba un departament / o aripa a fabricii care sa se ocupe cu asta. voluntar sau obligat de lege
    15 1
  • Tommy Cooker
    uitati-va la poza. Sunt asa de inofensive substantele alea de sta ala cu masca pe maimuta. Si aspiratorul din spate ce naiba e? Poate ca atunci cand ia foc bateria si il stropeste cu substante care ard si sub apa sa-l ventileze ca sa nu se prajeasca ca-n kukta?
    21 6
  • Reciclare vs minerit... acum este mai ieftin reciclatul bateriilor pentru ca nu exista o piata a bateriilor ajunse la capătul vieții...când se vor înmulți reciclatorii evident va creste și prețul bateriilor vechi...
    12 1
  • ironie!?
    "feare vechi cumpar! feare vechi cumpar!"
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru