Rolls-Royce testează noi teritorii: a prezentat conceptul unui camion hibrid pentru zonele miniere

de Alexandru Monenciu
Marti, 14.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rolls-Royce prezintă, cu ocazia MINExpo 2021, conceptul unui camion hibrid pentru zonele miniere. Potrivit britanicilor, sistemul de propulsie hibrid reduce cu până la 30% emisiile de CO2 ale "mastodontului".

Rolls-Royce, prin diverse companii, este prezent în mai multe domenii. Spre exemplu, sub brand-ul MTU, britanicii comercializează motoare și sisteme de propulsie pentru nave și vehicule de uscat, de mari dimensiuni. Inclusiv pentru cele folosite în domeniul minier.

Cu ocazia MINExpo 2021 (cel mai mare eveniment dedicat industriei miniere), Rolls-Royce prezintă acum conceptul unui camion hibrid pentru zonele miniere. Potrivit britanicilor, sistemul de propulsie scade cu până la 30% emisiile de CO2 ale acestui vehicul uriaș.

Ansamblul combină motorul diesel al celor de la MTU cu un pachet de baterii. Acesta din urmă se încarcă atunci când camionul coboară în carieră, mulțumită sistemului de recuperare a energiei la frânare, și folosește energia stocată la urcare.

În final, motorul diesel va avea o capacitate cilindrică mai mică, astfel că emisiilor vor scădea și mai mult.

Acest concept vine la scurt timp după declarația BMW, părintele Rolls-Royce, potrivit căreia pentru reducere emisiilor trebuie regândit întregul proces de construcție a unei mașini.

Inclusiv procesul de extracție a mineralelor necesare.

via MTU

Comentarii (8)

  • Edikkk
    Au inventat apa caldă (Toyota non plugin hybrid)

    Oricum e un pas înainte. Să îl vedem şi implementat, nu doar vorbe.
    4 10
  • Edikkk
    Rusine,Tata Nano!
    7 4
  • Ce treabă are părintele BMW cu rr/mtu.el are dreptul de a folosi eticheta pentru autoturisme
    6 1
  • facuse si ceausescu unul din asta, daca mai traia il facea si el hibrid inca de prin anii 90, asa ca ce vedem aici e pistol cu apa
    15 2
  • Se numea DAC 120 DE,"DE" venea de la diesel-electric,foarte serios,era hibrid de atunci.Atunci aveam industrie,acum avem stiri despre altii.
    15 2
  • da, era de fapt un model cu propulsie electrica, curentul fiind generat de un motor diesel, cam la fel ca si locomotivele diesel-electric produse la Electroputere. Doar ca nu aveau baterii pentru a inmagazina curentul produs la franare. Oricum franele erau tot pe acest sistem, doar ca energia era trasformata in caldura si se disipa prin niste radiatoare.
    10 0
  • Adrian
    Ia uite cate manute verzi au primit comunistii astia. Sau s-o fi intors lumea pe dos... cu dosul spre UE?
    Unde esti Inexorabil ?
    6 0
  • @Adrian - aveam 12 ani la revolutie si nu imi doresc sa ne intoarcem la ce a fost. Eu am vrut sa subliniez ca nu inteleg care e stirea, de ce a trebuit sa le ia peste 30 de ani sa faca pasul asta. Acum vad ei ca planeta se scufunda? De ce nu au inceput mai devreme daca sunt asa interesati de mediu?
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru