Feedback

România, codașa Europei la recall-urile mașinilor din Grupul Volkswagen implicate în Dieselgate: doar 37% dintre unitățile afectate au fost remediate

Publicat Luni, 03.06.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 7
România, codașa Europei la recall-urile mașinilor din Grupul Volkswagen implicate în Dieselgate: doar 37% dintre unitățile afectate au fost remediate - Poza 1
România, codașa Europei la recall-urile mașinilor din Grupul Volkswagen implicate în Dieselgate: doar 37% dintre unitățile afectate au fost remediate - Poza 2
Doar 37% dintre mașinile Grupului Volkswagen înmatriculate în România care au fost implicate în scandalul Dieselgate au fost remediate de constructorul german. Țara noastră ocupă ultimul loc în Uniunea Europeană la acest capitol.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E) a publicat recent o amplă analiză cu privire la modul în care Grupul Volkswagen se ocupă de remedierea mașinilor care au fost implicate în scandalul Dieselgate.

Datele centralizate de T&E pe baza informațiilor publicate de fiecare stat membru al Uniunii Europene arată că Grupul Volkswagen a remediat 83% dintre mașinile afectate în Europa de Vest, în timp ce în Europa Centrală și de Est procentul este de numai 55%.

Interesant este că România este țara europeană cu cel mai mic procentaj de remediere a problemelor, de numai 37%, fiind urmată de Polonia (45%) și Croația (46%), în timp ce toate celelalte state au un procentaj de remediere de cel puțin 50%.

Deloc surprinzător, Germania este țara în care Grupul Volkswagen a remediat cele mai multe mașini: 99% dintre unitățile echipate cu motorul EA189 și 70% dintre unitățile echipate cu alte motoare Volkswagen.

Finlanda este singurul alt stat european care a depășit pragul de 90%, în timp ce Austria, Danemarca, Portugalia, Luxemburg și Spania au procente de peste 80%.

Grupul Volkswagen nu a fost însă singurul constructor implicat în scandalul Dieselgate. Astfel, Alianța Fiat-Chrysler a remediat deja 83% dintre mașini, printre care și 85% dintre unitățile Fiat 500X, în timp ce Mercedes-Benz a atins un procent de 74% pentru Clasa A, Clasa B, CLA și GLA.

De asemenea, 70% dintre unitățile Opel Insigna au fost remediate, la fel ca 88% dintre unitățile Renault Kadjar și Captur. În schimb, cel mai mic procent este trecut în dreptul modelelor Opel Cascada și Zafira, de numai 12%.

În total, T&E afirmă că producătorii sunt nevoiți să remedieze motoarele a 43 de milioane de mașini din Europa, dintre care doar 10 milioane de unități au fost retrase de pe piață.

Via Transport Environment, analiză (PDF)


Comentarii (7)

  • Rudolf D.
    Cu noua versiune de soft, puterea e mai mica si consumul mai mare.
    Nu e de mirare, si cunosc persoane care s-au dus apoi la ateliere specializate sau la baieti priceputi, sa le instaleze la loc versiunea veche a softului.
    15 3
  • Este codasa pentru că nu s-au prezentat clienții, fix din motivele amintite de @ Rudolf.
    14 3
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Cat timp statul nu impune/verifica conformitatea masinilor cu un standard de emisii nu vad de ce ar merge oamenii sa-si faca masinile mai neperformante decat sunt acum (dpdv consum si performante).
    Oricum la noi, de cand s-a scos taxa de prima inmatriculare, norma de poluare nu conteaza absolut deloc, si atunci nu vad de ca ar conta pentru stat sa fie masinile cu standardul de poluare eur6.
    Ca respiram cu totii un aer mai poluat...nu este o prioritate pentru guvernanti.
    9 1
  • Fara alehas
    Excelente masini :)
    3 2
  • de ce s-ar duce clientii?
    pentru protejarea mediului?
    nu cred ca e o prioritate pentru posesorul unui SH care isi doreste, asa cum spunea Rudolf, cai putere si imagine.
    a... daca ar fi platiti sa isi duca masina, altfel ar sta lucrurile...
    3 1
  • Rudolf D.
    Normal ar fi ca statul sa te oblige sa ai noua variant de soft, dar numai si numai daca ii obliga si pe cei de la vw sau altii in cauza sa-ti plateasca si daune pentru masina ta care merge mai prost acuma. Acest lucru nu se va intampla pentru ca Romania nu e USA, ci doar o tara de mana a 3-a undeva prin est. Acum cu sau fara softul asta, eu nu cred ca se modifica cumva situatia poluarii asa cum nu cred ca va muri vreun copil de cancer la plamani, cum ne tot predica apostolii apocalipsei eco. Mai degraba niste batrani comunisti astmatici, dar aici nici o paguba. Glumeam desigur.
    2 4
  • mircea badea
    n-ai cu cine..niste tarani...

    totusi nici remediere nu se poate numi, de-asta e si secreta "rezolvarea"..
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru