Rompetrol își extinde rețeaua de stații de încărcare rapidă. Alimentarea nu va mai fi gratuită

de Tiberiu Safta
Marti, 14.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rompetrol își va extinde rețeaua de stații de încărcare rapidă în România. Câteva dintre stații vor fi amplasate și pe autostrăzi, iar încărcarea nu va mai fi gratuită.

Rompetrol a anunțat că își va extinde rețeaua de stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice în România. În prezent, compania petrolieră are 18 puncte de încărcare amplasate în rețeaua sa de benzinării. Prin aceste stații de încărcare, alimentarea cu energie electrică se poate face cu ajutorul curentului alternativ și continuu, de 22 kW, respectiv 50 kW. La fiecare stație pot fi încărcate simultan câte două mașini electrice.

Extinderea rețelei actuale presupune și instalarea unor stații de încărcare mai puternice chiar și în benzinăriile de pe autostrăzi. Recent, Rompetrol a câștigat mai multe licitații de concesionare a spațiilor de servicii organizate de Compania de Autostrăzi (CNAIR). Pe autostrada A1, de exemplu, Rompetrol va amenaja 12 spații de servicii și va amplasa câte două stații rapide în fiecare benzinărie.

Odată cu anunțul extinderii rețelei, alimentarea nu va mai fi gratuită ca până acum. Rompetrol ia în calcul introducerea unui sistem de plată pentru încărcarea mașinilor electrice la stațiile sale.

În 2016, compania a pus la dispoziție primul său centru de încărcare, iar de atunci oferă servicii gratuite pentru proprietarii de mașini electrice. Motivul pentru implementarea unui sistem de plată în viitor este acela de a acoperi costurile de investiție, mentenanță și operare, precum și contravaloarea energiei electrice, se arată un comunicat oficial.

La fel ca și celelalte companii petroliere, Rompetrol dorește să contribuie la tranziția către mobilitatea electrică și la utilizarea de energie verde. Unul dintre obiectivele principale ale companiei este acela de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030, așa cum este prevăzut în proiectul Uniunii Europene „Fit for 55”. Pentru atingerea acestei ținte, Rompetrol va colabora cu mai multe companii specializate în utilizarea de energie verde.

Până în septembrie 2021, Rompetrol avea 1179 de puncte de comercializare a carburanților, în care erau incluse rețele de stații proprii, mobile și partenere.

În primele 9 luni ale anului, cifra de afaceri Rompetrol a crescut cu 31% față de aceeași perioadă a anului trecut, cu până la 2.3 miliarde de dolari. Și profitul net al rețelei de distribuție a crescut cu 30% față de 2020 și a atins valoarea de 29.5 miliarde de dolari.

Pe lângă România, Rompetrol este prezent și în Republica Moldova, Bulgaria și Georgia.

via Economica

Comentarii (10)

  • Catalin
    Profit 30miliarde? Inainte de impozitare, pt ca impozit ioc. Nu vor astia sa plateasca pt petrecerea de Anul Nou pt toata Romania sau pt reteaua de termoficare? Nicu plateste cu dobanda
    9 1
  • LUCCI LUCIANO
    Nu va mai fi curentul pt auto, gratiiiis!?!?!? Vaaaai ! Ce noutate! Dar ce credeati? .......DCI, TDI ,TDCI, GPL. Punct.
    24 7
  • inexorabil
    @AndreiRN, nu încape îndoială că nu mai frecventezi AM de ani de zile din cauză că nu ţi-am plătit cuvenitele drepturi de autor. Te-am iritat, ştiu, dar îmi permit şi de data asta să ignor contul tău de la bancă, adică…hahahahahaha! (cu privire la articol).
    8 7
  • @20:53... ce ziceți de mine domn șef?
    7 4
  • Edikkk
    Creştere ~30% 2,3 miliarde cifră de afaceri
    Creştere ~30% 29 miliarde profit

    Sigur este o greșeală, trebuie să corectați

    Apoi că sunt rapide.... Ce ruşine.... Super bogata companie de petrol face chargere de 50 kw și le numeşte rapide !!!

    Deja în Vest lumea preferă să încarce la reţeaua Tesla (150-250kw) decât la Ionity şi vine Rompetrol cu amărâte de 50 kw care le numeşte rapide
    8 8
  • Seriff
    @Edikk ''pe care le numeste rapide''
    On topic, asta e doar inceputul, logic ca se va taxa curentul la orice statie de incarcare, cu cat vor fi mai multe masini, evident cerere si oferta, curentul se va scumpi si cand o sa incarci 55kw cu 2 lei/kw, o sa vezi ca ieseai mai ieftin cu un diesel, mai ales ca la ala nu trebuia sa mergi cu 80 pe autostrada ca sa ai consum mic.
    Asa ca tot tehnologia Diesel e cea mai performanta si eficienta din istorie.
    24 4
  • Unde mai pui că a apărut GTL (gas to liquid) diesel, un înlocuitor pentru diesel care arde mult mai curat și pentru care nu trebuie adusă nicio modificare mașinii.
    11 1
  • LUCCI LUCIANO
    @dCi- era vorba de motorul diesel al lui Renault/Nissan
    1 2
  • Ediche, o putere de 50kw e cat o scara de bloc. Uneori montarea unei surse de putere de 50kw poate inseamna zeci de mii de euro investiti in tot circuitul upstream.
    O statie de incarcare de peste 100 kw are nevoie cel putin de o linie de medie tensiune (4KV).
    Fizica, nu se da la o parte ca sa faca loc viselor tale electro-umede.
    6 0
  • Seriff
    @alex_cu_a_mic, nu iti mai bate capul cu electro-spalatul pe cap Edi-kk, nu are rost, au incercat si altii, omul are ochelari de cal, vede doar intr-o directie, indiferent de cate argumente i se aduc el o tine pe a lui, asta face de ani de zile, oricum tipa degeaba, pun pariu ca nu are o electrica, e 0 barat.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru