Rovana Plumb: Maşinile Euro 6 vor plăti timbrul de mediu la prima transcriere a dreptului de proprietate

de Sebastian Toma
Miercuri, 20.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În cadrul unei emisiuni la Radio România Actualităţi, Rovana Plumb, Ministrul Mediului, a anunţat că maşinile cu motorizări Euro 6 vor plăti timbrul de mediu la momentul vânzării, informează colegii de la AutoBis.ro.

Ministrul Mediului şi al Pădurilor, Rovana Plumb, a anunţat că autovehiculele echipate cu motoare Euro 6 vor fi supuse timbrului de mediu "peste câţiva ani", anunţă colegii de la Autobis.ro. Declaraţia a venit în cadrul emisiunii "Actualitatea în dezbatere", de la Radio România Actualităţi, unde Ministrul Mediului a avut o intervenţie telefonică în vederea clarificării situaţiei privind automobilele cu motoare Euro 4 mai mici de 2.000 cmc înscrise în România în 2009, care trebuie să plătească timbrul de mediu la prima transcriere a dreptului de proprietate deşi au fost scutite de la plata taxei de poluare la momentul înmatriculării în ţară. Rovana Plumb a explicat că această situaţie va avea loc şi în cazul automobilelor cu motoare Euro 6, la vremea când această normă de poluare va fi înlocuită de alte norme mai stricte.

O ordonanţă de urgenţă emisă în 2008 le permitea şoferilor care cumpără un automobil nou în perioada 15 decembrie 2008 – 31 decembrie 2009, echipat cu un motor de până la 2.000 cmc şi care respectă norma Euro 4, să nu plătească taxa de poluare. Respectiva măsură a fost luată de Laszlo Borbely, Ministrul Mediului de la acea vreme, pentru a stimula vânzările de automobile noi.

Din păcate, actualul Ministru al Mediului şi colegii săi vor pedepsi clienţii de automobile noi din 2008 şi 2009, obligându-i să plătească timbru de mediu la vânzarea maşinilor pe care le-au cumpărat atunci, stimulaţi tot de Guvern. La vânzarea respectivelor automobile, cetăţenii vor suferi o scădere a valorii de revânzare a automobilelor în cauză, mai ales că respectivele motorizări (fiind vorba de motoare Euro 4) au cote mai mari ale timbrului de mediu faţă de valoarea taxei de poluare la vremea respectivă.

Urmareste Automarket
De parcă întregul scandal cu timbrul de mediu nu a fost suficient, Rovana Plumb a declarat că va fi luată în vedere şi modificarea formulei de calcul a timbrului de mediu, pentru a reduce importurile de maşini vechi în cazul în care se remarcă o "invazie" a acestui gen de automobil, favorizat în mod special de timbrul de mediu 2013. În cazul în care acest lucru se va întâmpla, România va rămâne în parcul auto cu vehiculele respective, proprietarii cu banii daţi şi timbrul de mediu plătit, iar guvernanţii cu o nouă formulă de timbru de mediu pe masă.
Tot în cadrul emisiunii de la Radio România Actualităţi, ministrul Rovana Plumb a declarat că este luată în calcul şi posibilitatea transformării timbrului de mediu într-un impozit anual, în funcţie de gradul de poluare, cu toate că acest sistem nu prezintă un subiect de actualitate pentru Guvern, arată colegii de la Autobis.ro. Practic, singurul sistem cu adevărat logic pentru taxarea corectă a vehiculelor poluante este respins de guvernanţi în favoarea unui bir care favorizează maşinile mai vechi de 14 ani şi suprataxează automobilele mai noi de zece ani.

Via Autobis
Foto AlexandruSolomon/Mediafax

Comentarii (13)

  • La fel cu plumbul e poluator pentru mediu, la fel si politicile guvernului polueaza buzunarul cetatenilor de buna credinta. Un guvern da momeala la cumparat de masini noi cu taxe 0, urmatorul te prinde si te face la buzunar. Si cand vezi toate astea ai 2 variante: una sa emigrezi iar cealalta sa ramaii incrercand si tu sa nu cazi de fraier si sa-i fentezi cum poti.
    36 1
  • cei mai mari escroci sunt politicienii romani, indiferent de partid. te fura in continuu si nu fac inchisoare deloc
    33 0
  • daca cu banii acestia s-ar face ceva OK sa fie impozitul ca in Danemarca +110% pe fiecare masina cumparata.
    O sa platim impozit si pe flatulatie ca degaja CO2, da-o incolo de tara
    9 0
  • Numai imbecili in politica romaneasca. Iar Rovana Plumb asta face parte din "elita". Nu degeaba plumbul este interzis...
    15 0
  • Va rog sa-mi luati impozitul si pe restul anilor sa ma faceti un roman falit daca se poate si impozit pe aer si apa. As mai propune si un impozit pe libertate gandire si probabil pe masinile electrice din 2030 (chiar daca nu o sa mai conduc)
    13 1
  • lecitina
    hm platim si dupa aia ii dam in judecata ..e da ce te faci daca ii apuca si pe astia faza cu cipru??...in privinta lu plumb ,tantitoxica,va avea un viitor in politica...va amintiti cum era base cu taxele?cum il injurau toti in gura mare?...si in loc sa dispara un asemenea personaj ,va amintiti cumva unde a ajuns?si va mai amintiti voi cam din ce partid a plecat?....stati linistiti romanul e un prostovan si uita repede si mai crewd ca aveti ce meritati!!!!!
    8 3
  • incredibil,asta e nebuna.
    12 1
  • inexorabil
    Nimic nou sub soare......Mi-a venit sa scuip cand am citit mizeria asta de gandire "fiscala" a celor care ne-au "eliberat" de TB. Nici n-am fost la vot, poftim! Pe mine nu ma pacalesc purpuriii cu parul lor de lup re-naparlit (ca in 2000). Mai mult ca sigur, cum necum, mai devreme sau mai tarziu, Bombonel va intra din nou in politichie si toata lumea se va face ca ploua, in dulcea noastra traditie "las-o asa, ca merge asa, ne-am obisnuit cu ea" (el).
    Auzi hal de greturi chiaburesti: daca bietii amarasteni vor incepe sa se doteze masiv cu ceea ce-si permit si ei (in afara de sicriul national pe roti), atunci sho pe ei, pe mama lor, sa nu le fie somnul prea dulce. Pai cum de s-a intors USL-ul la 180 de grade fata de promisiunile din campanie, vadind atat de repede o agresivitate antipopulara tipica predecesorilor portocalii? Simplu de ce: tiganul ramane tigan chiar si mutat la palat.
    8 3
  • Mihai C
    Concluzia e clara dragi jurnalisti. Cu parere de rau va informez ca trebuie sa va reprofilati, si asta repede. In curand nu vor mai exista subiecte de discutie....
    1 1
  • Sunteti de acord cu sistemul din Germania? Toate taxele (drum, rovinieta, autostrada, taxa de poluare) sa fie incluse in pretul benzinei? Ce se intampla la noi nu vezi nicaieri. Vine un strain in tara cu masina, trebuie rovinieta, taxa de drum, gropi la greu, trepte in asfalt, etc etc etc. Pe unde am mai calatorit cu masina era simplu, intri pe autostrada iei bilet, iesi de pe autostrada platesti cat ai mers, sau platesti doar vinieta, sau doar taxe de autostrada sau deloc.
    De ce sa plateasca mai mult motoarele euro 4? De cand un diesel polueaza dublu cat un motor pe benzina? De ce platesti mai mult daca ai filtru de particule?
    Sunt prea multe chestii ilogice, prostesti, la limita cretinismului in tara asta (ma refer la capitolul auto dar fenomenul din pacate este mai peste tot).
    Nu exista un site, o comunitate mai mare unde sa ne strangem cat mai multi si sa se planifice o iesire in strada? Dar ceva concret care chiar sa se tina?
    Multumesc.
    10 0
  • Eu cred ca d-na Rovana Plumb urmareste neaparat ca mama dansei si rudele decedate ale sale sa fie satisfacute dintr-un punct de vedere considerat, in traditia populara, deocheat. Sau este o mare iubitoare de proteine animale si tine mortis sa aiba frigiderul non-stop plin de asa ceva. Altfel, nu-mi explic deciziile dansei.
    13 0
  • stai linistit ,ca asta e pusa sa stea drepti in fata lu ponta....asta-i smecher si o impinge in fata ,vezi D-ne sa nu-si sifoneze el imaginea,bate din calciie si zice:"'nteles sa traiti!!"
    10 0
  • pai daca iti iei euro6 nu ar trebui platita taxa nici acum nici peste cativa ani la revanzare .
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru