S-au fript cu ciorbă, suflă și-n iaurt: Volkswagen montează filtre de particule pe motoarele pe benzină din 2017

de Mircea Meşter
Joi, 04.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Anul 2017 va aduce primele filtre de particule pe motoarele pe benzină ale Grupului Volkswagen. Acestea vor fi montate pe 1.4 TSI de pe Tiguan și pe 2.0 TFSI de pe Audi A5.

Scandalul emisiilor trucate, care izbucnit în toamna anului trecut în sânul Grupului Volkswagen, i-a pus în gardă pe germani, care încearcă să reducă la minimum efectele negative financiare și de imagine pe care le are această poveste. Iar una dintre cele mai interesante decizii legate de viitorul imediat al mărcilor din Grupul Volkswagen este legată de o modificare tehnică care vizează motoarele pe benzină ale Grupului, acestea urmând să fie dotate cu filtre de particule care până astăzi se regăseau doar pe motoarele diesel de generație nouă.

Informația a fost confirmată de Volkswagen Group printr-un comunicat de presă, fiind dezvoltarea unei vești care a fost deja prezentată la finalul lunii iunie de CEO-ul Grupului german într-o întâlnire cu investitorii. De asemenea, trebuie spus că Volkswagen nu este prima companie care anunță implementarea filtrelor de particule cu scopul de a limita emisiile motoarelor pe benzină, Mercedes-Benz fiind primul brand care și-a asumat această modificare tehnică pe modelele proprii.

Primele motoare pe benzină din gama VW Group care vor beneficia de această tehnologie vor fi 1.4 TSI de pe Tiguan și 2.0 TFSI de pe Audi A5, celelalte motoare urmând să intre în vizorul inginerilor treptat ulterior. Conform analizelor germanilor, instalarea unor filtre de particule pe motoarele TSI și TFSI va duce la emisii cu 90% mai mici în cazul substanțelor nocive dezvoltate de ardere, fără a avea efect direct asupra emisiilor de CO2 și asupra consumului.

Comentarii (12)

  • O miscare foarte buna. Calitatea intrinseca a masinii a ramas aceeasi. O reparare solida a imaginii prin introducerea de masuri ca cea de mai sus, si cred ca vor reveni in forta acolo unde erau anul trecut pe vremea asta.

    Mercedes au anuntat deja de cateva luni ca viitoarele modele vor avea filtru de particule si pe benzina.
    12 14
  • Am speranta ca macar astea nu se vor infunda ca cele de pe motorina.
    Si in final dupa ce tragi linie, un benzinar modern e la fel de complicat si scump de intretinut ca si un diesel.

    Cred ca m-ar multumi vreo 10 ani un motor euro 6 pe benzina fara filtre si sunt sigur ca nici cu taxele nu as avea probleme :))
    14 5
  • Imi poate spune cineva din ce an masinile nou au fost scoase la vanzare obligatoriu cu euro 6 ?
    1 4
  • praf in ochii...
    8 9
  • @S Euro 6 e din septembrie 2014 obligatoriu, deci vorbim de auto produse ca model year 2015 (tot ce e produs incepand cu luna iulie a unui an e considerat productie a anului urmator).

    Oricum asa cum ziceai si tu, un turbo benzinar cu filtru de particule si alte giumbuslucuri devine la fel de scump ca un diesel in ceea ce priveste intretinerea/reviziile. Partea buna e ca polueaza mult mai putin si daca compari aceeasi putere (2.0 150 cp TDI cu 1.4 150 cp TSI - ca sa dau tot un exemplu legat de firma din articol), consumurile sunt foarte apropiate, iar benzinarul are un plus la capitolul acceleratii. Probabil ca noile 1.5 TSI vor plusa la ambele capitole.

    Oricum personal cred ca VW ar treabui sa se apuce serios de hibrizi pe toate modelele, nu doar pe Passat si Golf. A la Toyota. Valabil pentru toate firmele din portofoliu. Sa lase TSI-ul ca motorizari normale, accesibile si sa duca hibridele in zona mai scumpa unde au fost ani de zile dieselurile.

    Poate si un model special gen Volt/Prius/Ioniq ar merita. Chiar citeam ieri ca noul Volt a depasit 100.000 de modele vandute in SUA - prima hibrida care a reusit asa ceva in intr-un timp atat de scurt (e comercializata din octombrie 2015). Vorbim totusi de o masina cu un pret de start 33.220 $ (25.720 $ dupa bonusul eco de 7500 $).
    8 2
  • Bogdan
    Cum sa faca motoarele sa crape mai repede si sa fie mai sensibile.... Asta fac ei aici. Motoarele TSI nu au avut niciodata probleme cu emisiile, doar cele pe diesel, sti de aici si numele... dieselgate... Deci este inutila masura dar va face masinile mai proaste....
    8 12
  • Bogdan
    Sunt tare curios, la cine a dat dislike si care este motivul lor rational. Ce anume nu sunt de acord ei ? Ar fi mai productiv, fie invat eu ceva nou fie invata ei :)
    6 6
  • in 2017 euro 6 devine matur si mai riguros, toti vor pune filtru la benzinare, e practic o noua norma.

    la anul ziceau ca o aplica, adica obligatorie la orice model nou.
    4 0
  • Bogdan
    Inteleg de ce il pun din punct de vedere al ecologiei. In rest masina va avea cai mai putini cu el pus , si va impune un anumit regim mai pretentios de condus, pe care multi nu o sa il respecte si va duce la costuri uriase (un dpf e peste 40-50 de milioane) de reparatie(nu se regenereaza la infinit si in orice conditii). Daca va fi ignorat, va forta turbina si risti sa pice si aia, alte costuri foarte mari si acolo. Multi neavand posibilitatea o sa faca ce se face si acum la dpf la diesel si anume o sa il decupeze, masina devenind super poluatoare ....
    4 5
  • Interesanta stire. Ma intreb daca e o solutie rentabila pe termen lung.
    3 0
  • Motoarele moderne cu injectie directa de benzina emit mai multe particule (dar mai putin CO2), decat vechile MPI (un ultim mohican 1.6 valvematic Toyota), astfel ca, pentru a respecta normele de mediu din ce in ce mai restrictive, trebuie montat pe evacuare un sitem de retinere a acestor particule (foarte simplu de altfel si mult mai ieftin decat DPF diesel). Emisiile de particule se datoreaza functionarii pe o plaja destul de mare de turatii, la sarcini mici / reduse, cu amestecuri sarace, ceea ce nu se putea intampla in cazul motoarelor MPI.
    Referitor la intretinerea unui m.a.s. versus un m.a.c. , ganditi-va ca presiunile de injectie la benzina au ajuns la 200 atm, fata de 2000 ...2500 cat sunt cele de la diesel. Care sistem de injectie este mai pretentios, sensibil si costisitor?...desigur diesel!
    2 1
  • doar in romania se strica dpf sau se da jos.:/

    pune-i mol evo si da-i talpa si nu se mai strica ever.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru