Sandero are un nou rival: Ford Ka+ pleacă de la 9900 de euro în România

de Mircea Meşter
Marti, 20.09.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul Ford Ka+ încearcă să rupă o felie din segmentul mașinilor de oraș oferind la schimb o listă de dotări standard interesante pentru această zonă a pieței. Modelul Ford pune la bătaie un motor de 1.2 litri disponibil în două versiuni: 70 și 85 CP.

Ford Ka+, urmașul cu patru uși al unui model de oraș care a reprezentat în ultimii 20 de ani baza gamei de modele oferite de constructorul american în Europa, poate fi comandat din această săptămână și în România. Modelul poate fi considerat unul dintre rivalii direcți ai lui Dacia Sandero și încearcă să se impună pe o piață aglomerată a mașinilor de oraș oferind dotări interesante și avantajul înrudirii directe la nivel estetic cu Fiesta.

În comparație cu Dacia Sandero, Ford Ka+ este mai scurt (-12 centimetri), dar puțin mai lat (+3.5 centimetri) și mai înalt (+1 centimetru), ocupând astfel zona inferioară a segmentului B (clasa mică) din punctul de vedere al dimensiunilor. În gama Ford mai există un model așezat în clasa mică, Fiesta fiind însă așezată în zona superioară, fără risc major de canibalizare. De altfel, oficialii mărcii consideră că cele două modele se adresează unor segmente diferite de public, principala diferențe dintre acestea fiind bugetul disponibil pentru achiziție. La nivelul portbagajului, Ka+ se laudă cu 270 de litri, o valoare cu 50 de litri mai mică decât cea a lui Dacia Sandero și cu 25 de litri mai coborâtă decât cea a lui Fiesta.

Construit în India, noul Ka+ este oferit alături de un motor aspirat de 1.2 litri, cu două niveluri de putere: 70 de cai și 105 Nm sau 85 de cai și 112 Nm. Cifrele de consum sunt identice pentru cele două versiuni ale motorului (5.0 litri/100 km în regim mediu mixt). La capitolul performanțe, această unitate promite o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 13.3 secunde și o viteză maximă de 169 km/h.

Toate motorizările vin cu o transmisie manuală cu cinci trepte și respectă normele de poluare Euro 6.

Pentru a-i asigura pe clienții europeni că noul Ka+ păstrează măcar puțin din ADN-ul Ford atunci când vine vorba de ținută de drum, americanii au rigidizat caroseria cu 47%, față de omologul din India. Direcția, arcurile, barele de torsiune, suporții pentru motor și amortizoarele au fost înlocuite. Au păstrat însă frânele pe tambur pe axa spate. Chiar și așa, fără șofer, Ka+ cântărește doar 1009 kilograme, fiind cea mai ușoară propunere din segment.

Ford Ka+ este oferit în două versiuni de echipare. Baza se numește Trend și este oferită exclusiv pe motorizarea de 70 CP, în timp ce echiparea de top Titanium poate fi cumpărată doar pe motorul superior, de 85 CP.

Ford se laudă și cu o listă lungă de dotări standard: geamuri electrice față, oglinzi electrice, închidere centralizată, șase airbaguri, ESP, asistent la pornirea dn rampă, limitator de viteză, senzori de monitorizare a presiunii, sistem audio cu patru incinte și chiar aer condționat manual. Clienții vor putea opta și pentru oglinzi retractabile automat, climatizare automată, senzori de parcare, scaune față încălzite, pilot automat, volan îmbrăcat în piele, sistem Ford SYNC cu AppLink și comenzi vocale, precum și Ford MyKey, adică tehnologia care permite limitarea anumitor funcții (viteza de deplasare, volumul sistmului audio) atunci când împrumutați mașina unui șofer fără experiență.

Motor Putere Cuplu Consum
Urban
(l/100 km)
Consum
Extra
(l/100 km)
Consum
Mixt
(l/100 km)
Accelerație
0-100 km/h
(secunde)
VMax
(km/h)
Echipare Trend
(Euro)
Echipare Titanium
(Euro)
1.2 Ti-VCT 70 CP 105 Nm 6.6 4.0 5.0 15.3 159 9900 -
85 CP 112 Nm 13.3 169 - 11.200

FORD KA+ vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Ford Ka+
1.2 Trend
70 5.0 15.3 9.900
CLASA MICĂ
Dacia Sandero
1.2 16v Acces
75 5.8 14.5 7.050
Citroen C1
1.0 VTi Feel
69 4.1 13.0 10.788
Fiat Punto facelift
1.4
77 5.7 13.2 10.272
Ford Fiesta
1.25 Trend
65 5.2 16.9 11.800
Mazda2
Skyactiv-G 1.5
75 4.7 12.1 10.590
Opel Corsa
1.2 Selection
70 5.4 16.0 11.180
Peugeot 208 facelift
1.0 PureTech Access
68 4.4 14.0 10.690
Renault Clio facelift
1.2 SCe Life
75 5.6 14.5 10.700
Seat Ibiza facelift
1.0 MPS Reference
75 5.2 14.3 11.707
Skoda Fabia
1.0 MPI Ambition
75 4.8 14.7 11.517
Toyota Yaris
1.0 Terra Start
69 4.3 15.3 12.875
Volkswagen Polo
1.0 Trendline
75 5.1 14.3 13.396
CLASA MINI
Hyundai i10
1.0 IS Confort Plus
66 4.7 14.9 10.803
Volkswagen Up
1.0 Take Up
75 4.1 13.5 9.410
Kia Picanto
1.0 Base
66 4.2 14.6 9.255
Skoda Citigo
1.0 Active
60 4.5 14.4 8.498
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (22)

  • Sandero si Ka+ sunt clasa mica (B). Restul din tabel sunt clasa mini (A). Asta inseamna ca atat Ford-ul cat si Dacia sunt low-cost si ofera mai multa masina la preturi asemanatoare.

    Miscarea Ford ar fi excelenta daca ar produce noul model in Romania.

    E bine ca dupa atata timp Dacia are un concurent. Consumatorii au numai de castigat.
    16 3
  • Diferenta de 2-3.000 de euro la pretul de lista, iar modelul mai ieftin are in general performante mai bune. Daca nici asta nu e concurenta, nu stiu care mai e.
    3 5
  • Concurent si nu prea pentru Sandero, diferenta ramane inca semnificativa la nivelul acesta de pret, in plus pare ca utilitatea Sandero ramane in continuare superioara Ka+ (portbagaj si spatiu interior), aspect care este important pentru clientii segmentului.
    13 3
  • 3000 de euro in plus pentru o masina mai mica... naspa
    14 0
  • mircea
    @andy
    Tabelul era încă în lucru, acum e complet cu toate datele. Am populat cu informații din clasa mică și clasa mini, pentru că Ford Ka+ e undeva între ca abordare și poziționare.
    8 0
  • Personal, as alege Sandero. O masina mai practica, mai performanta, la fel de sigura, la un pret mai mic.
    10 0
  • Bara sparte iese destul de mult in afara, deci diferenta de spatiu resimtita va fi mult mai mare decat 12cm. Oricum va parea destul de mare avand in vedere latimea si inaltimea, poate mai mare ca Fiesta. Iar diferenta de pret fata de Fiesta mi se pare prea mica, periculoasa, si avantajoasa pt Sandero.
    Mi se pare haios pretul lui Citroen c1 fata de fratele mai mare Peugeot 208.
    3 0
  • Asta-i masina de 2 persoane .., care concurent pentru dacia sandero???!!
    3 3
  • Ford a preferat sa micsoreze portbagajul, dar sa ofere o masina a carei caroserie e galvanizata si ofera inca doua airbaguri. Plus un tren de rulare a la Ford. Adica Ford nu a vrut sa faca acele compromisuri pe care le-a facut Renault cu Dacia. Ca sa nu mai amintim ca platforma tehnica nu e veche de peste 15 ani, asa cum e cazul lui Sandero 2, care are la baza platforma lui Sandero 1, care isi are originile in anii '90. Cam asa se justifica pretul mai mare al acestei masinute comparativ cu Sandero. Acest Ka+ il vad ca fiind ceva de genul Skodei Rapid, dar la o clasa mai mica. Problema este inca ca acest Ford nu are navigatie. Pff, ce trist!
    13 6
  • Nu vad unde este concurenta pentru Sandero.
    Dincolo de nepotrivirea de marimi, Sandero Prestige (echipare de top exceptand Stepway) este 9800 euro deci cu 100 de euro mai ieftina decat cel mai ieftin Ka+.
    Dincolo de toate aspecteel astea articolul releva altceva mult mai interesant.
    Daca incerci sa aduci o masina la standardele europene de siguranta confort si dotari, nu poti iesi mult mai ieftin de 10 mii euro.
    Dacia mi se pare ca ramane in continuare unica si la mare distanta fata de concurenti in materie de cata masina iei cu cat mai putini bani. Cel putin 1000 euro e diferenta intre sandero si urmatoarea echipara decent. Laureate-ul 1.2 e 9100 euro urmatorul concurent cu motor de cel putin 1.2 este peste 10 mii euro. Motorizarile 1.0 aspirate sunt cam din alt film. 1.2-ul deja ar fi la limita pe un polo sau 208. Nu vreau sa stiu cum se simte un 1.0 la primul deal.
    Si daca se uita cineva la Citigo-ul ala al 8500 euro, sa stie dinainte ca e chel chel, echivalent cu Sandero Acces (fara AC, geamuri manuale, servodirectei si cam atat).
    Dacia joaca in continuare singura in propria liga a celei mai ieftine masini ok.
    12 5
  • @alex Sunt masini de oras omule nu de mers la deal :-).

    Dacia ramane cea mai ieftina, dar iata ca Ford se apropie mai mult de ea decat alti producatori. De aici si concurenta. Sunt multi, mai ales afara care pentru 2.500 de euro vor prefera Ford pentru ergonomie, dotari, siguranta si, de ce nu, pentu numele de marca.
    11 4
  • Diferenta de pret e destul de mare...chiar daca dacia foloseste o platforma din anii 90 aia nu inseamna ca e mai proasta decit platforma lu ford din anii 2010...singurul aspect pozitiv al ford e ca ai multe optionale,pe care le ai la dispozitie daca esti dispus sa dai banii...personal nu vad concurenta serioasa din partea ford(din cauza pretului)...este doar o incercare,nereusita
    6 6
  • Trebuie sa fiii nebun sa dai 10k pe cotetul asta.
    5 9
  • Andrei
    Sa nu uitam esentialul : e made n India din pacate .
    10 5
  • Reteta Dacia pare secreta pentru alti producatori auto,nu se uita ca e pusa la vedere.Iei o platforma veche(motor+sasiu+tren de rulare) din anii '90,care a fost testat si retestata ani de zile la care s-au rezolvat toate problemele,care nu te mai costa nimic sau o modifici oleaca,dai doar bani pe un design simplu si gata masina.
    1 0
  • Sandero in cazul asta chiar daca nu e un Ford, e superior KA-ului cam la orice. Fiesta in schimb ar trebuii sa fie in clasa cu Sandero si cu siguranta e peste Dacia dar mult mult mai scumpa ! La banii de Ka iei un Sandero mai dotat si iesi mai bine !
    6 2
  • Citroen C1 e in clasa mini. C3-ul e in clasa mica. Cred ca e o greseala in tabel.
    De banii unui Ka+ iei un Sandero Prestige.
    5 1
  • Dacia este dovada clara ca se pot construi masini ieftine, care sa satisfaca necesitatile de baza in materie de confort si siguranta. Daca nu facea parte dintr-un concern si daca nu exista departamentul de marketing / vanzari / Excel, am fi putut avea pe Sandero nivelul de calitate al lui Clio / Polo etc. Poate cu 1000 euro in plus la pretul de baza. Si de acolo sa porneasca optionale variate, dar fara restrictii nesimtite gen: daca vrei AC e optional la echiparea intermediara, nu la cea de baza (adica 1500 euro pentru AC).
    0 0
  • Tralala
    @Andy dar intr-un oras nu pot fi dealuri? Zi-mi o persoana care cumpara Sandero doar pentru oras si nu iese la drum lung deloc. De oras sunt Ford Ka, Smart, etc. Despre astea poti sa spui ca sunt mai mult de oras de campie. Dar pot urca si astea pe dealuri, stai calm!
    2 0
  • Pana la urma intrarea unei noi masini pe aceasta piata a vehiculelor cu pret rezonabil nu poate fi decat bine venita. Nu stiu cati clienti va rupe de la Dacia. Insa pentru pentru care nu-si permit o masina straina noua dar, in acelasi timp, considera ca a conduce o masina romaneasca este o umilinta recurgand la variante sh, poate fi o alternativa. Asta desigur daca au dramul de inteligenta necesar pentru a intelege ca decat o hardughie de 12 ani, mai bine un Ford nou...
    1 0
  • erata: "cei" in loc de al doilea "pentru""
    0 0
  • @Tralala Faptul ca noi romanii de permitem cel mult o masina (si aia SH in 80% din cazuri), nu inseamna ca masinile normale HB din clasele mini si mica sunt gandite pentru altceva decat pentru oras si naveta. Zic normale, pentru ca exista si variante gen OPC, GT etc. care-s altceva.

    In vest majoritatea care au masini HB din clasele respective au inca o masina dintr-o clasa superioara pentru drumuri lungi.

    Si da, la deal poti urca si cu bicicleta daca vrei.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru