Schimbări de trupe: CEO-ul Opel va părăsi producătorul după tranzacția cu PSA și ar putea deveni noul șef Audi

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 12.06.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Karl-Thomas Neumann va demisiona din postul de CEO al Opel după preluarea constructorului de către Grupul PSA Peugeot-Citroen și este favorit să preia un post similar la Audi.

Tranzacția prin care Grupul PSA Peugeot-Citroen va prelua Opel se va finaliza la sfârșitul lunii iulie și va aduce câteva schimbări importante pentru producătorul german.

Publicația Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung a dezvăluit că CEO-ul Karl-Thomas Neumann va demisiona din funcție ca urmare a faptului că este nemulțumit că Grupul PSA nu acordă prea multă importanță segmentului de mașini electrice.

O astfel de ipoteză vine în contextul în care, înainte de tranzacția cu PSA, Opel intenționa ca din 2030 să vândă doar mașini electrice, în timp ce PSA a anunțat relativ recent planurile pentru electrificarea gamei de modele.

Informațiile au ajuns inclusiv la urechile oficialilor Grupului Volkswagen, care au intrat în discuții cu Neumann pentru o posibilă preluare a postului de CEO la Audi, potrivit celor de la Reuters. În prezent, Audi este condusă de Rupert Stadler, care a obținut un nou mandat de 5 ani cu numai o lună în urmă. Totuși, Audi se confruntă cu numeroase probleme din cauza scandalului Dieselgate, întrucât procurorii au extins recent investigațiile și au acuzat încălcarea normelor de poluare pentru modelele de lux A7 și A8.

În plus, constructorul de la Ingolstadt înregistrează vânzări în scădere, concomitent cu creșterile puternice obținute de BMW și, mai ales, Mercedes.

Anterior, Neumann a mai lucrat pentru Grupul Volkswagen în calitate de șef al diviziei de electro-mobilitate și al pieței din China.

Via Automotive News

Comentarii (4)

  • bun asa, ii face pamant de flori in cativa ani p-astia de la audi
    13 5
  • PSA a cumparat Opel pentru motivul ca Opel isi dorea sa vanda doar modele electrice (aici include full electrice si hibrid electricele) !

    Lumea isi doreste autoturismul full-electric sau semi-electric cu mult mai mult decat inteleg producatorii (si chiar unii romani)
    7 11
  • Adică, în traducere, au venit cei de la PSA și i-au zis „MARȘ!” germanului incompetent.
    „Nu-i nimic” - și-a zis frițu`, „mă duc la fabricanții de cârnați, că acolo sunt apreciați cei ca mine”.
    19 6
  • inexorabil
    Mă surprinde intenția lui VAG de a-i face vânt lui Stadler. Sper să fie doar o speculație mediatică. Este adevărat că, ȋn prezent, Audi suferă un recul pe plan comercial din cauza Dieselgate-ului, dar vinovații au fost identificați de la bun ȋnceput : doi vârcolaci de ingineri și vrăjitoarea cu mătura care le servea cafele ȋn timpul ce ei meștereau soft-ul “mincinos”. Stadler n-are o legătură concretă cu frauda respectivă, astfel că – “despite criticism of his handling of the scandal” (conform presei) – i s-a ȋncredințat un nou mandat la conducerea diviziei celor patru inele.

    Din punctul meu de vedere, problema principală la Audi rămâne…arhitectura. Nu este nevoie să dezvolt subiectul. Poate că, ȋntre timp, clienții-standard ai Triadei ȋși vor fi prelucrat viziunile, ȋn sensul că n-ar mai considera suficientă d.p.d.v. persuasiv “rezonanța mondială de brand”, punând accentul și pe ceva atracții pentru ochiul estetic, pe care se pare că MB le propune, plus un aer proaspăt, familiar pentru tineret (fără supărare, panourile de comandă ale lui Audi și BMW provoacă senzații…reci; eu, unul, așa le percep).

    Cine știe? Poate că acele grile de ventilație rotunde și cromate de pe bord, cu câte trei lamele (deși am impresia că s-au inspirat de la RR și Bentley, care ȋnsă au doar câte două lamele; totuși, a existat o marcă și mai precoce ȋn domeniu: Oldsmobile, la ȋnceputul anilor ‘60), ȋnseamnă atuul stelei lui Daimler, grație căruia Zetsche și ai lui au dat lovitura pe piață, ȋn condițiile ȋn care toate modelele actuale ale Triadei sunt burdușite cu high-tech, astfel că, ȋn postura de observator neutru, te-ai simți bulversat (admirativ), neștiind ce marcă să alegi. Dacă inimioara nu-ți relevă nimic, atunci te poate ajuta ceva pragmatic – preferințele tale legate de prețuri – ȋnsă, dacă tot nehotărât ai rămas, atunci ultimul argument se numește clasamentul “premium”.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru