Șeful BMW crede că producătorii tradiționali vor domina în curând piața mașinilor electrice: “Va fi greu pentru Tesla să mențină ritmul”

de Paul Cosma
Miercuri, 24.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Creșterea numărului de modele electrice de pe piață va permite producătorilor tradiționali să domine în curând acest segment, potrivit lui Oliver Zipse, CEO-ul BMW. Șeful constructorului bavarez consideră că pentru Tesla va fi dificil să țină pasul cu producătorii consacrați.

Tesla a vândut aproape 500.000 de mașini electrice în 2020, în creștere cu 36% față de 2019. Constructorul american își propune o creștere de 50% pentru 2021 și anii ce urmează, însă există voci care spun că aceste obiective nu vor fi ușor de atins pe termen mediu și lung. 

Șeful BMW și-a exprimat îndoielile cu privire la evoluția Tesla în următorii ani, spunând că producătorul va avea o concurență mult mai mare pe segmentul mașinilor electrice

“Nu va fi ușor pentru Tesla să mențină ritmul pentru că restul industriei vine tare din urmă,” a declarat Oliver Zipse. 

Grupul BMW este încă departe de rezultatele Tesla în ceea ce privește vânzările de mașini electrice. În 2020, BMW și Mini au vândut împreună circa 192.000 de vehicule electrice și plug-in hybrid. Pentru 2021, BMW dorește o dublare a vânzărilor obținute anul trecut. 

Grupul german are în portofoliu 13 modele 100% electrice sau plug-in hybrid. Până în 2023, BMW vrea să dubleze gama la 25 de modele electrificate, iar cel puțin 10 vehicule lansate vor fi 100% electrice

Via Bloomberg

Comentarii (33)

  • Multumim companiei Tesla ca v-au electrificat!

    daca era dupa dinozaurii din europa, scoteam fum si in anul 2200!

    Pe langa priviri amenintatoare asteptam si performanta in segmentul de masini electrice!

    Autonomie mare si eficienta! Producetorii europeni sunt cam in urma din acest punct de vedere!

    Suntem optimisti!
    23 29
  • @15:27
    Fanele,tata,iar noi iti multumim tie,daca nu erai tu,in 2025 iar ne luam toti masini de 20 000euro pe motorina cu autonomia de 900km si nu mai decartam cate 80 000euro pe o beshina de electrica cu care sa mergi pe bune 150 km apoi sa o incarci 15 ore la priza de la bloc.Multumim inca o data ca ne-ai scos din pestera apoi din evul mediu.
    36 19
  • Marian
    Pai motoarele alea diesel care mai sunt in oferta inca 19-20 de ani ce faceti???
    Ati investit atat in tehnologie si softurile mincinoase si acum treceti la zeci de modele electrificate?
    Romanii ce mai cumpara???
    Anul trecut cand declara seful BMW ca dieselurile mai sunt in oferta 20 de ani si benzinare inca 30, romanii aplaudau se bucurau. Acum ii dezamagiti?
    14 21
  • 6106421431
    tind ca cred ca Zipse are o buna viziune. da, Tesla a fost in fata pana acum pentru ca a fost pionierul si a avut agilitatea specifica unui start-up.

    dar odata porniti greii mondiali cu adevarat, vor trece pe langa Tesla cum trece un crucisator pe langa barcuta de perscari. vor fi valuri mari, foarte greu pentru Tesla sa reziste daca nu isi pune serios la punct calitatea asamblarii, care fie vorba intre noi, se deprinde si se perfectioneaza in zeci si zeci de ani, nu prea ai cum s-o inveti de pe-o zi pe alta.
    16 9
  • Edikkk
    Tesla deja au crescut foarte mult la multe capitole unde erau în urmă (vopsire maşini, îmbinarea elementelor metalice).

    Tesla este un fel de Apple al telefoanelor mobile, calitate la superlativ, servicii conexe la superlativ.

    Sunt încă liderul şi vor rămâne garantat pe foarte, foarte mulţi ani, la bateriile electrice, pompă căldură, conducere autonomă, design interior orientat spre confort şi ergonomie.

    Până vom vedea BMW care bate Tesla mai vedem.

    Audi au un e-tron fantastic care încarcă mai repede decât Tesla, dar BMW ce are ?

    Vorbe...
    19 19
  • @15:27 nu fi chiar asa de supărat. În 2025 îţi vei putea lua masină pe motorina cu autonomia de 900km, însă la cum cresc preţurile, doar sh la 20000 euro. În 2035 cred că vei fi însă dezamăgit de cum gândeşti acum
    7 8
  • Edikkk BMW are dealeri, service pentru asigurare mentenanţă, ingineri foarte buni. Şi mai are ceva ce Tesla nu va putea avea niciodată. O istorie, o cultură automobilistică.
    Peste 10 ani, nu cred că Tesla va fi în primii 7-8 constructori auto. Eu văd Tesla ca pe un balon. În momentul când se vor mobiliza Toyota, VW, Mercedes, BMW, Renault-Nissal, Stellantis, Hyundai-Kia, GM, Ford.....Tesla nu va face faţă concurenţei.
    15 8
  • 1984 ce pot să zic de tine, limbajul folosit te caracterizează. Lipsă de decenţă. Niciodată nu m-am semnat cu un alt nume (Poate doar Nica). Şi nu am intenţionat să jignesc pe nimeni doar mi-am spus o părere despre ce cred că se va întâmpla în viitor.
    11 4
  • Da, Tesla a crescut foare mult la calitate, asa este Edick, acum le zboara si geamurile laterale, nu doar barele.
    16 4
  • Edikkk
    Istorie, cultură.... who cares ???

    Mâine dacă apare o maşină precum ID.5 cu baterie şi eventual şi conducere autonomă precum Tesla şi preţ 25.000€ (fabricată în UE, nu China, nu Turcia)

    crezi că mă mai interesează istorie, cultură?


    PS Tesla nu mai este de mult un start-up.

    Tesla în plus, cu fast charger acasă, solar roof 2.0 şi power wall 3.0 VÂND UN ECO SISTEM !

    BMW ce pana mea vinde?
    ix5 făcut în China, adus cu vaporul în Europa şi pus sigla made în UE ?

    Volvo are măcar bunul simţ să aibă integral echipa de dezvoltare şi parte din piese ansamble made in Suedia.

    Nu?
    10 18
  • Edikkk
    Uitai.... Tesla are şi reţea PROPRIE de super chargere....

    Măcăne BMW aşa de-aiurea.

    Tesla are service puţine dar în creştere foarte mare în SUA.

    Dealerii.... ce nevoie ai de dealeri? Să te umfle cu 5000€ dar îţi fac reducere 1-2-3000€ ???
    :)))

    Tesla îţi livrează maşina oriunde vrei... (în SUA cel puţin) şi în parcare la Penny
    :))) şi o deschizi tu PRIMUL cu telefonul.

    Ce dreaq dom'le...
    7 14
  • Da, Volvo are mult bun simt cu S90 made in China din 2018, in afara de X3 electric, ce modele din China exporta Bmw ?
    12 2
  • @Nica
    Am vazut recent un test drive cu o masina europeana: Peugeot 2008 cu baterie de 50kWh si autonomie WLTP 310km, dar in realitate arata 190km autonomie cu bateria full, iar dupa cativa km rulati autonomia a scazut dramatic. In schimb la Tesla nu am vazut intamplandu-se treaba asta. Tesla model 3 cu aceeasi baterie de 50kWh are autonomie reala de 310km, iar WLTP 409km, semn ca un palmares de 100 de ani nu te ajuta in cazul asta ci mai degraba trebuie sa existe mult know how pt a ajunge la astfel de performante. Unde mai pui peste 2500 statii de incarcare global pe care scrie mare, TESLA, ceea ce e mare lucru, pe langa chestiile tehnice arata ca iti pasa si ca vrei o solutie completa.

    PS: bmw iX3 baterie 80kWh, autonomie reala 360km - https://ev-database.org/car/1136/BMW-iX3
    15 1
  • “ Grupul BMW este încă departe de rezultatele Tesla în ceea ce privește vânzările de mașini electrice. În 2020, BMW și Mini au vândut împreună circa 192.000 de vehicule electrice și plug-in hybrid. ”... și dacă Dacia Șpring s-ar fi vândut in 200.000 exemplare se putea spune ca BMW este in spatele Dacia?... sa fim serioși... una e sa vinzi un BMW, un Mercedes și alta e sa vinzi orice altceva...
    13 7
  • @dan_grc
    In afara de S90 (sedan care nu se cauta pe piata europeana unde se vand SUV si break), ce model mai exporta Volvo din China?
    Si sa mai dai exemple de:
    1. Cate amenzi si-a luat Volvo pentru minciuni?
    2. Cate amenzi a luat Volvo pentru nefacut recall la timp?
    3. Cate reclame a avut Volvo banate?
    4. Cine sunt cocalarii cocalarilor internationali.
    Nu va mai luati de Tesla, ca ei au facut ceva deosebit atunci cand aia cu istorie automobilistica faceau manarii cu softuri ILEGALE.
    Acum va umflati toti muschii si va luati de o firma care desi nu a avut atatea fabrici, atatia bani, a facut ceva ce parlitii aia de germani, cu ale lor multe companii, nu au reusit.
    Deci unde erau baieti BMW, Audi, Mercedes acum 10 ani? Cate modele full electrice aveau? Cate vindeau dealerii aia multi cu care va laudati?
    Va zic eu ce faceau aia mari:
    Aliante pentru stabilirea pretului otelului, discutau ce soft sa puna la Diesel ca sa para ca emite putin.
    Nu va e rusine sa mai ridicati tonul pe aici? Cu jegosii astia amendati si puscariabili? Asta e traditia germana? Asta laudati voi?
    Sunteti de toata jena.
    13 16
  • Inca n-ai gasit satisfactia clientilor Volvo ?

    Nu stiu unde erau unii, dar Bmw are electrica din 2013, care s-a vandut in peste 200.000 exemplare.
    16 4
  • @@dan_grc
    bah asta, stii ce? Esti plictisitor iar lehamitea pe care ne-o provoci nu e intrecuta decat de prostia ta.
    Mai schimba si tu placa aia, sau numai atat te duce capul? Te repeti la infinit. Si pentru ce? Pentru a fi penibil mai rau decat data trecuta? Zi si tu. Merita?
    8 11
  • @dan_grc
    Inca de acum 10 ani satisfactia e aici:
    https://www.automarket.ro/stiri/studiul-satisfactiei-clientilor-din-germania-volvo-castiga-acasa-la-nemti-38734.html
    Departe de zis ca cine ia Volvo cauta altceva decat jafuri obosite si manarite.
    4 10
  • Cugetatorul
    citam din marii clasici ai AM:
    "Istorie, cultură.... who cares ???"
    Pentru tine ignotius poate nu conteaza, insa pentru oamenii cu neuroni in cutia craniana da.
    21 4
  • Johnny
    Foarte probabil Tesla se va afla in top 10 pt multe decenii in viitor datorita faptului ca sunt pionierii electrificarii ( daca ii excludem pe inaintasii care n- au avut succes) si vin cu solutii complete si momentan cea mai buna tehnologie/autonomie.

    Ceilalti vin din urma si vor ocupa primele locuri datorita fortei financiare, retelelor de dealeri/service, experienta, etc .

    Tesla facuse miliarde din vanzare/emiterea de actiunii, pe baza speculantilor, dar asta nu merge la infinit. Este inca pe pierdere operationala si in afara SUA nu vor avea sustinerea fanatica daca for aparea si probleme de calitate...
    12 1
  • Edikkk
    Meai cugetătorule... dac, trac, roman, latin, etc

    Dacă tot ţii aşa mult la istorie de ce nu ai telefon Nokia bre?
    Dinăla 3310.... nu smartphone făcut de chinezi cu sigla Nokia....

    Mmmm?

    Lumea cumpără ce este nou şi bun.
    Samsung, Apple şi nu Nokia, Ericsson, Motorola.

    BMW sunt foarte frumoase (nu sunt fun, nu sunt preferatele mele) exterior şi chiar şi interior (cu excepţia zonei dintre şofer şi pasager, dar mă rog),
    da, foarte frumoase...

    Puternice dar eu ştiu.... fiabile? Aşa şi aşa.... Sigure, destul, dar nu ca Volvo
    Ieftine la întreţinere, în nici-un caz...

    Au avut buburuza de i3 electrică şi nebunia frumoasă dar nu prea tare dar extrem de scumpă i8.

    Ştii care este culmea prostiei la BMW???

    Dacă ar avea modele IDENTICE ca X5, X7 sau Seria 7, Seria 8 dar să fie FULL electrice (cu range similar sau măcar 70% din Tesla) ar rupe la vânzări în State.

    Dar sunt prea proşti, prea înfipţi în diesel.

    Ca Nokia.

    Dar tu ţine la istorie, cultură şi cumpăra diesel... nokia... mă mir că nu cumperi Dacia 1300 ... dacă tot eşti dac aşa.
    6 22
  • Ar rupe la vanzari in SUA daca ar fi destepti, asa este, dar ia zi, cat a vandut Tesla in SUA in 2020 si cat a vandut Bmw ? Uneori, daca n-ai fi atat de inteligent, ma intreb ce s-ar alege de domeniul auto online, dar ca sa nu te obosesti iti spun ca Bmw a iesit pe primul loc la premium pe piata americana, iar Tesla mai are pana sa fie premium, dar asta este alta discutie.
    18 2
  • Edikkk
    Pune aceiaşi întrebare peste 5 ani, dle dan grec

    BMW cu miliarde şi care face maşini de peste 80 de ani.... cu Tesla care abia şi-a luat avântul?

    Dacă aţi vrea să faceţi comparaţii corecte, să răspundeţi dvs la această întrebare :

    - ce procent delta (de creştere) a avut Tesla în vânzări în 2020 vs 2019 ?

    - ce procent delta (de creştere) a avut BMW la vânzări în 2020 vs 2019 ?

    Hint.... nu numai că la Tesla a fost pozitiv, creştere, aşa an cică cu criză, Covid.... dar la BMW a fost... negativ! adică scăderea vânzărilor !!!

    Got it?
    6 15
  • @dan_grc
    BMW e premium in state??? :))
    Din cauza asta:
    https://carbuzz.com/news/angry-bmw-owner-sues-over-defective-x5-hybrid-battery
    https://car-recalls.eu/bmw-plug-in-hybrid-recall/
    Mai baga o manea si te calmeaza:))
    4 14
  • Ai comentat si la articolul cu Hyundai sub anonimat ?
    11 2
  • @dan_grc
    Eu comentez mereu sub anonimat.
    Deci BMW cu fumigenele lor sunt pe primul loc in state la premium.
    Pe locul doi e o alta firma germana faimoasa: Mercedes. De curand au facut recall ca li se dezlipeste bordul si se poate bloca directia in mers :)) O fi lipici chinezesc ieftin.
    Urmeaza si Audi ...Das auto.
    Industria auto germana e varza murata de peste 10 ani si voi inca nu va treziti???
    Baga la cap baiete: Lexus e premium in state, BMW e cotet sau tigaie :))
    Cauta BMW cotet pe net sa vezi poze cu gaini in ele :))
    Hai sa punem si articolul, ca sa inteleaga lumea despre ce vorbim:
    https://www.jdpower.com/business/press-releases/2021-us-vehicle-dependability-study-vds
    "Lexus ranks highest in overall vehicle dependability among all brands, with a score of 81 PP100."
    Deci Lexus este peste toate marcile,nu doar peste cele premium.
    La BMW mai dau ultimul album cu manele???
    3 16
  • inexorabil
    Bravo, Mafia, acum te recunosc! Şi aşa te vreau: un imbecil natural, nu unul e-forţat.

    Din păcate pentru neslăbita ta revoltă morală (ooo, indiscutabil justă, cum nu?), BMW va rămâne un alintat al istoriei (chiar şi “subminat” de păcate, dar pur…tehnice; ce tot îndrugi acolo despre coca & piţi?! – repet, pe memoria mea de elefant: asemenea specimene pot fi remarcate, destul de uşor, călărind şi…“asiatice”, dar nu trebuie decât o fotografie, elocventă fără echivoc…pe care ţi-am promis-o demult!), pe când tu însuţi (pardon, însăţi, Mădălino) n-ai cum să fii altceva decât un biciclist al istoriei (apropo, o cunoşti pe coana Mădălina biciclista?). Da, şi eu, recunosc – dar ne putem consola cu faptul cert că, de regulă, masele, în ansamblul lor, se “bucură” de acelaşi stigmat al anonimatului social (care se va frânge, totuşi, la Judecata de Apoi…).

    On topping: enunţul “producătorii tradiţionali” este complet nefericit! De ce? De chichi, de-un leu ridichi, de-un leu bomboane și de restul (e-)mentosane.
    18 10
  • @inexo
    Cred ca imbecili sunt cei ce apara mincinosii si puscariabilii. Ei sunt cei care traiesc intr-o tara cu cel mai mare numar de morti in accidente rutiere si cu toate astea incurajeaza cocalarii.
    Imbecili sunt cei care aplauda reclamele mincinoase si ridica VAG la rang inalt pentru Dieselgate.
    Imbecili sunt cei care conduc ca niste retarzi si conform studiilor internationale cei cu BMW sunt cei mai mari imbecili.
    Si mai sunt unii imbecili care iau apararea imbecililor.
    7 10
  • @inexorabil
    Tie nu-ti este jena de halul in care esti si de modul absolut bolnav de a pune problema?

    Chiar crezi ca maine or sa dispara diesel-urile de pe strada si oamenii vor fi obligati sa-si ia electrice?

    Asta pe langa faptul ca faci propaganda comunista pe aici si il ridici in slavi pe Putin...mai vorbesti si in dodii de demoni si sfarsitul lumii!

    O faci pe-a nebunu' pana ramai asa...sau tu te pregatesti pentru cand o sa-si piarda cineva rabdarea cu tine si o sa ajungi la fara clanta?
    7 14
  • BMW a avut un start destul de bun cu i3 (ca și Nissan cu Leaf), nu mult după Tesla. Dar, față de Tesla, și BMW și Nissan s-au mișcat ca melcii; și încă nu par să se fi trezit ca lumea, așa că până la "va fi greu pt Tesla să mențină" mai durează!
    11 0
  • inexorabil
    Mafăilă, poate n-ai observat că m-am sforţat la o ULTIMĂ tentativă de pace…Nici măcar nu te-ai sinchisit să-mi răspunzi la obiect! Nu-i bai…La un moment, va trebui să măsori în echivalente TNT energia pe care ţi-o voi opune.

    Şi pricepe odată că diversiunea (neo)socialistă “Jos comunismul!” exercită un efect popular mai slab decât acidul carbonic.

    Cât despre ameninţările greu de ţinut sub obroc, acestea nu emană întâmplător de la indivizi vineţi de ură precum Mafănikkk (numa’ bun de recrutat de către smintiţii de la Antifa), prefigurând furia tenebroasă, de factură învederat nazisto-stalinistă, care va cuprinde planeta nu peste mulţi ani…
    15 10
  • @inexopixu
    pfff..na poftim cine vorbeste de ura si raspuns la obiect, ala care permanent e "pe aratura" si revarsa "bunatate" asupra semenilor lui, ca un crestin sadea, promitand sa-si tureze deliberat si inutil motorul diesel.

    On topping zici?
    Cu cacao e bine?
    1 5
  • inexorabil
    Da, pretene, pot să turez oricând şi oricât aş avea chef, fiindcă nu se va întâmpla absolut NIMIC nici cu plămânii, nici cu “viitorul copiilor noştri”. Oricum, gogoriţa “poluării” se va dezumfla odată şi odată. Sforarii care au proiectat-o au gândit-o, totodată, şi ca o escrocherie “genială”, dar vor culege roadele numai după încetăţenirea ei globală…În definitiv, prea puţine domenii vor fi la fel de profitabile ca “protecţia mediului”. Însă ochii (minţii) e-hipnotizaţilor nu vor urmări decât pendulul “informaţiilor proaspete” şi al “adevărurilor incontestabile” cu care va jongla indispensabila pentru planurile emolare “mainstream media”.
    6 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru