Șeful BMW: "Toate mașinile electrice dedicate arată la fel. Clienții noștri sunt mai pretențioși"

de Alexandru Monenciu
Joi, 01.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Într-un interviu acordat celor de la Reuters, șeful BMW a declarat că toate mașinile electrice dedicate (de la ceilalți producători) arată la fel. Totodată, oficialul german susține că brand-ul pe care îl conduce deserverște clienți pretențioși și înstăriți, care nu vor mașini asemănătoare.

Fie că ne referim la noul Seria 4, sau la modelele cu zero emisii iX și iX3, designul pe care l-a adoptat BMW în ultimul timp este foarte des criticat. În ciuda discuțiilor aprinse, constructorul bavarez va continua pe aceeași direcție.

Întrebat de publicația Reuters ce părere are despre mașinile electrice dedicate (nedezvoltate pe arhitectura unor modele care oferă și propulsoare termice), șeful BMW a declarat că toate urmăresc aceeași linie de design. Pe scurt, toate seamănă între ele.

"Dacă te uiți la ce se întâmplă în piață cu aceste platforme electrice dedicate, mașinile arată toate la fel." Acesta a continuat, spunând că "BMW deservește clienți foarte pretențioși și înstăriți, și nu cred că aceștia vor mașini care seamănă între ele."

Noul iX este primul vehicul electric dedicat al constructorului bavarez de la debutul lui i3 (2013). iX3 și i4 sunt dezvoltate pe baza unor modele care oferă propulsoare termice, respectiv X3 și Seria 4 Gran Coupe.

Următorul model cu zero emisii, dezvoltat pe o platformă gândită exclusiv pentru propulsie electrică, va veni în 2025 o dată cu lansarea familiei de modele "Noua Clasă".

Acestea vor fi lansate cu un design aerodinamic, dar și cu sisteme de propulsie și acumulatori de ultimă generație.

via Reuters

Comentarii (9)

  • ACE - Craiova
    Daca in acest moment, cu o baterie putin peste 100 kWh, modelul BMW iX poate oferi o autonomie de 600 km WLTP trebuie sa ne asteptam - peste 4-5 ani - la autonomii electrice peste 800-900 km.

    Si, de ce nu, la baterii de tipul solid state - mai usoare si mai sigure decat actualele de tipul Li-ion.
    0 1
  • netam-nissan
    aha, deci d-asta l-au făcut pe iX urât cu flăcări, ca să nu semene cu alilalte.
    22 2
  • Șăfu d-ă l-a Bemveu
    Bo$$$,nue panica traitiar,io tăt marc banu gross pă ea,dau cu valuta pă valoarea asta. Osa aive un loc in inimioara mea oricum,Langa Pontiacu d'ala Aztek,Feat Multipla si Ssange Yong. Alba o iau,cu cip in motor si numere galvene pă Anglea,sa moara fani meii.
    1 1
  • Marian
    Cred ca sunt mai pretentiosi, avand in vedere ce grile hidoase au astea noi, cred ca multi ar prefera sa arate "normal".
    Se pare ca pana si clientii vostri pretentiosi au comentat la noile hidosenii si li s-a raspuns cam urat din partea BMW, apoi au revenit si si-au cerut scuze.
    https://www.bmwblog.com/2020/11/21/bmw-apologizes-for-ok-boomer-tweet/
    Nu au dorit sa insulte pe nimeni, dar au dat cu batul in balta in stil BMW.
    9 4
  • Este impresionant pentru un hater, depui mult efort in stirile despre Bmw.

    La subiect, daca tot esti fanul link-urilor :

    https://www.bmwblog.com/2021/03/21/bmw-ix-pre-orders-broke-record-in-norway/.
    8 3
  • @dan_grc
    Si eu credeam ca electricele nu au cautare.
    Cei mai pretentiosi aleg altceva decat BMW. Si daca tu zici ca grila aia gen calorifer e faina, inseamna ca ...:))
    Cocalarii se orienteaza la BMW, dar nu poti zice ca sunt pretentiosi. Sunt doar cu bani...produsi prin anumite metode ( se zice ca BMW e masina mafiotilor, pestilor, deci bani din surse "legale").
    Cat despre ce au comandat norvegienii, vom vedea si cum merg ele, deocamdata au dat bani pe un produs netestat :))
    Daca imi dadeai vreun link cu super masina deja testata era ceva interesant.
    BMW au scos si plugin hibrid si nici nu au ajuns toate la clienti ca au si facut recall sa nu ia foc si au sfatuit clientii care le-au cumparat deja sa nu le incarce.
    Deci sa asteptam putintel:))
    Ca la reclame sunt buni germanii, masini nu prea mai fac o in ultimele 2 decenii fiind pe ultimele locuri la fiabilitate :))
    4 3
  • @dan_grc: pune si un link cu cele mai vandute modele electrificate in Europa, ca de promisiuni suntem satui.
    https://cleantechnica.com/2021/03/27/tesla-model-3-tops-european-market-in-february-ev-sales-report/
    Cam asa arata vanzarile de masini ajunse deja pe piata, unele de peste un an.
    BMW mai are mult pana departe.
    Te agiti cam usor, fii calm si nu trebuie sa iei in seama toate cifrele de vanzari, mai ales cand vine vreo stire de la BMW, ei fiind amendati ca 5 ani la rand au raportat vanzari umflate pentru a pacali investitorii.
    La fel si acum, cred ca de fapt au zis ca au multe comenzi, ca sa atraga lumea. In realitate, multi sunt mai interesati de Dacia Spring decat de marca asta cu calorifer in loc de grila :))
    De ce oare sa pui hidosenia aia de grila la o electrica care nu are nevoie de racire???
    TESLA nici macar nu are grila iar toate celelalte electrice o fac cat mai mica si o ascund.
    3 3
  • marean tu nu ai bani de covrigi si vb de BMW
    4 0
  • Urat sau frumos, aprecierea in zona asta e subiectiva! Unii le vad urate pentru ca nu si le permit, altii cred ca si le permit si cumpara niste cazane E90 sau E60 vechi de 10 ani si apoi plang daca le vine randul sa faca distributia, schimb ulei cutie sau eventual fac DPF off ca n-are niciun rost DPF acolo, altii le vad urate pentru ca sunt hateri de profesie, altii le vad frumoase pentru ca viseaza la ele si unii le cumpara pentru ca sunt pasionati si le apreciaza calitatile! Cam asta am avut de spus!
    1 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru