Şeful GM: ”Cred în vehiculele electrice. În viitor, ele vor avea o autonomie de 500 km”

de Bogdan Mirică
Joi, 17.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Şeful GM America s-a declarat un militant al maşinilor electrice. Oficialul consideră că publicul va accepta treptat acest tip de vehicule şi că autonomia lor va ajunge chiar şi la 500 de km.

”Vom ajunge într-o zi în care vom avea maşini electrice cu o autonomie de aproape 500 de kilometri”

Mark Reuss
preşedinte GM America
Mark Reuss, preşedintele General Motors America, este unul dintre puţinii lideri auto care nu exclude performanţa vehiculelor electrice şi chiar îşi manifestă încrederea în potenţialul acestora de a revoluţiona mobilitatea.

”Este încă un mit urban de care m-am săturat. Maşina electrică nu este încă moartă. Vorbim despre o transformare masivă a pieţei auto şi implicit a naţiunii. E nevoie însă de timp pentru a schimba stilul de viaţă şi obiceiurile unei naţiuni. Sunt de părere că publicul va accepta şi îmbrăţişa modelele electrice. Vom ajunge acolo. Vom ajunge într-o zi în care vom avea maşini electrice cu o autonomie de aproape 500 de kilometri”, a declarat Reuss, care a ţinut să precizeze că Chevrolet Volt a reuşit să îşi tripleze vânzările anul acesta, în ciuda mentalităţii americane conservatoare.

Oficialul american a ţinut să precizeze importanţa industriei auto americane în economia ţării şi faptul că GM, Ford şi Chrysler oferă loc de muncă pentru doi din trei americani angajaţi cu forme legale.

Tot Reuss a anunţat că GM va investi 1.5 miliarde de dolari în gama sa de vehicule.

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (19)

  • holden
    Tesla ModelS deja a depasit 500km autonomie. Cand ceilalti constructori vor atinge pragul de 500km autonomie,Tesla va avea 800-900.
    19 3
  • Stiti ce cod de acceptare am gasit inainte de a posta acest text? "Beef"......Adica as fi chiar vitel daca l-as baga in seama pe acest Reuss. Cu "electrice" ma jucam pe covor cand eram copil, bai acesta! Doar benzinarele sunt destinate pilotilor adevarati. Mai bine ai vedea ce-i de facut cu Buick, ca sa-si recapete forta si personalitatea, caci altadata miza pe propriile motorizari, transmisii si computerizari, si inca unele unanim apreciate! Pe de alta parte, baga acei 1,5 miliarde preconizati in reinfiintarea a doua marci de vis - Oldsmobile si Pontiac - care nu meritau un asemenea sfarsit. Dar daca tu consideri ca ai motive sa ranjesti la fotograf, atunci eu sunt chiar vitel......
    8 24
  • @inexorabil: cerceteaza indeaproape un Volt si te asigur ca-ti vei schimba la 180 grade parerea despre electrice. Cum de altfel spune si-n articol, oricat de traditionalist ai fi, masina asta te convinge imediat: arata si miroase a ceva proaspat, te atrage fara sa stii de ce. Asa se face ca s-au vadut de 3x mai multe Volt-uri in 2012 fata de anul anterior. Despre Pontiac si Oldsmobile...era o vorba: si-au trait traiul, si-au mancat malaiul....acum lasa-le sa se odihneasca-n pace.

    Pe mine unul Volt-ul asta m-a impresionat, incepand cu tehnologia de sub capota si pana la calitatea materialelor din interior, ergonomie, practicalitate... si spun asta fara sa fi avut deocamdata ocazia de a o conduce. Dpmdv, este varful pe care-l are GM in acest moment si vectorul care-i va ajuta sa mearga inainte, iar tu ca fan GM ar trebui sa fii mandru ca GM are acest avans/avantaj in fata concurentei...cat inca il mai are, ca nici ceilalti nu stau degeaba.
    12 5
  • @inexorabil

    Esti putin cam dur, dar parca ranjeste prea mult:), probabil este bucuros si acum c-a scapar GM de faliment in 2009:P. Imi place formularea lui..."vom avea intr-o zi si 500 de km autonomie" , suna cam departe, putea sa spuna si el in cativa ani. Cu Pontiac si Oldsmobile, este exclus sa revina zic eu, plus ca n-ar ajunge oricum 1.5 miliarde sa reinfiintezi 2 marci.
    8 3
  • @inexorabil ...
    salut mestere ..... nu fi minios ... face si ala ce i se cere !

    oricum, sa ai autonomie de 500 km electric e cam greu de obtinut, iar in tarile nordice nu vor putea avea aceeasi autonomie in perioada rece .... in fine, vom vedea ce vor reusi sa faca in viitor.

    cit despre oldsmobile/pontiac .... daca olds' avea o oarecare personalitate - asa mai distincta - pontiacul, inainte de aprobarea decesului (~15-3 ani inainte de oprirea productiei), era o clona de la chevy ... existau un model cu doua nume ! (ex. chevrolet cavalier / pontiac sunfire) aceeasi motorizare, etc .... in plus, erau tare urite .... abia inainte de moarte (vreo2-3 ani) cei de la gm au pus designerii la treaba si au scos modele chiar frumoase (solstice, g8, g6, etc) .... chiar mai frumoase decit chevy. in schimb mecanica era identica ....

    dupa mine .... olds'ul mai trebuia lasat desi el era un soi de concurent pt buick pt ca se incadrau in acelasi tip de buget, dar era oarecum mai tineresc, cu alte interioare, motorizari .... in schimb pontiacul ..... decit sa fi fost lasat in formula de clona, mai bine scos ..... cindva era intr-adevar altceva decit un chevy mascat .... trist dar adevarat.

    drumuri bune tuturor !
    6 8
  • Salut, baieti! Este dreptul vostru natural si constitutional sa alegeti "electrice", dar stiti ca eu sunt consecvent precum......beef :D , deci nu va strofocati sa ma convingeti de necesitatea si "new age" al prizei.
    @mip, imi pare rau ca tu ai o impresie nefavorabila despre Pontiac. Stiu ca in ultima vreme, inainte de colaps, nu a semnificat decat o transfigurare a lui Chevrolet, dar, pana la urma, motorizarile si platformele comune reprezinta o caracteristica veche GM. Altceva denota deosebirea: imaginea de ansamblu si detaliile focalizate. GTO a fost intotdeauna cea mai bine cotata masina chiar in acceptia conducerii GM - a se vedea top 10 istoric al concernului cu ocazia centenarului (2008) - bine, a pus Saab 92 in frunte ca sa-si maguleasca subsidiara suedeza si s-o linisteasca in eventualitatea unui faliment, dar GTO urmeaza pe pozitia secunda, chiar inaintea lui Corvette. Oricum, cat de tampit sa fii sa-ti dai singur foc la valiza cu un asemenea clasament.
    Ma rog, era vorba de respect fata de trecut. Dar, daca atatea marci sterse, care nu incita pe nimeni, trebuie sa perpetueze cu inversunare, in timp ce altele si-au pus amprenta pe memoria colectiva, insa, ce fatalitate, sunt destinate pieirii si uitarii, atunci......ar trebui sa ma axez numai pe ceea ce-mi place si sa nu mai contest politica manageriala. Oricum, nu fac decat sa urlu ca surdul in clopote, stiu......
    3 11
  • AndreiRN
    500 km pe electric este ceva ce se poate obtine si azi.
    GM a merst tot timpul mana in mana cu monopolul petrolier dar acum au primit directiva de a face masini care se vor vinde daca vor sa mai stea pe piata si masina electrica este ce va fi in viitor.
    Ei vor face tranzitia incet pt a nu crea valuri pe piata si dupacum se vede restul marcilor nu vor sta pe loc.
    Cat despre autonomie .............. fac 2800 km cu un plin.
    4 1
  • @inexorabil ....

    prietene .... oricit ai fi de dedicat unei companii .... trebuie sa fi si realist . cel putin asa gindesc eu ....
    am condus masinile alea, le-am vazut, traind printre ele .... ce sa iti spun de felul in care erau la interior si ce senzatie nasoala aveai .... pontiac era mult in spatele buick-ului, daramite a cadillac-ului ! masini pt popor .... dar saraci ! nu ii acuz .... era pt gm o clientela ....
    concurenta japoneza, europeana ofereau modele mult mai frumos finisate, cel putin la interior, ca sa nu vorbim de fiabilitate, etc ...
    ti-am spus ca pe cind s-au trezit si ei de cap .... a venit criza si .... asta e ....
    uite la ford .... nu ca as avea mai mare incredere in ei, dar au simtit de prin 2006 ca e de rau si au inceput atunci restructurari mari si dureroase .... au fost singurii ce nu s-au imprumutat de la contribuabil ! pt asta ii respect ! dar nu e suficent sa ma convinga sa imi iau unul .... mai bine ceva de la gm sau jeep .... chrysler - de-ti mai amintesti - ti-am povestit ce experimente am avut .... in fine !

    ca sa te citez: "keep on gm, wichever you like from those whom remained !"
    3 7
  • Lasă-l, mip, este confuz omul, nu pricepeţi? Până şi un capsoman ca el ştie în sinea lui că GM a făcut mult rău Saab-ului, ba a şi recunoscut pe ici, pe colo...Îl oftică la culme faptul că însuşi GM şi-a plasat drept cea mai mare reuşită din istoria sa o maşină cu care, de fapt, n-a avut nicio tangenţă: Saab 92! Şi are impresia că, dacă o maşină GM porneşte după 60 de ani de la fabricaţie, acest lucru ne sugerează fiabilitate supremă?! Ha, ha, ce banalitate, păi şi 92 ar lua-o acum din prima la cheie. În rest, deşi nu-mi place să fiu solidar cu el, are dreptate cu "electricele", dar voi ştiţi poziţia mea demult, căci şi eu sunt consecvent ca beef :D. În final, în eterna bătălie a lumilor auto (nu doar a lumii auto!) GM vs. Saab, dragă Giga, ai pierdut cu voluptatea cea mai învederată a cuvântului...Lasă, nu fii trist, joacă-te tu cu ecranul tactil de la Riviera, care te-a fascinat până-n măduvă, căci alţii au de condus MAŞINI capodopere în manopere. Ca 900 clasic. Formidabil inclusiv la Nurburgring (a se vedea în 2009). Bye!
    3 8
  • salut saabcuantic ....

    nu sint suparat pe el .... imi e chiar simpatic ... cum imi esti si tu. si apreciez faptul ca recunosti niste chestii ... chiar de nu esti de acord cu giga-m ! bravo tie ! asta e "fair-play" .... adevarat.

    si bag sama ca la fel cum e el suparat pe gm ca a inchis pontiac si alte marci de-ale lor ma gindesc ca la fel si tu .... saab e terminat si nu va mai fi ce a fost .... alta e directia acuma.

    personal speram la o revenire desi - realist vorbind/gindind - nu gaseam prea multe pentru a sustine asta. chiar vazusem ca au adus la salonul auto modele noi (si era vorba de un nou dealer, care ar fi vrut sa faca treaba serioasa dar nu au avut obiectul muncii) .... erau total diferite de ce vazusem inainte. aveau alte linii de design. simple si .... reci .... suedeze ! clar !
    dar ulterior treburile n-au evoluat cum unii au dorit ....

    personal ... nu vreau sa mi-o iei in nume de rau .... aci in america de nord se pune problema cam asa: fiabilitate .... apoi alte avantaje, atuuri, etc .... si saab - ca si alte marci europene - nu era vazut prea bine. deci vinzarile au scazut ! unde mai pui ca erau masini destul de scumpe ! asa ca .... ei fiind mai mici nu aveau in spate bani pt restructuriari serioase/dureroase ce le-ar fi putut permite sa ramina pe piata.
    personal .... ma mir cum de nu au luat cei de la volvo o initiativa .... cred ca ar fi putut sa ii ia cumva sub aripa lor (macar ca si ei au fost destul de bulversati in ultimii 20 de ani) si sa supravietuiasca. parca nici suedezii nu i-au sustinut cum trebuie ....

    asta e .... drumuri bune tuturor !
    3 5
  • seoi4fnosaei4fes5u
    tati nu esti cumva depasit de situatie?// cum zicea cineva mai sus tesla are autonomia asta (ba mai mult in sua are si un pret rezonabil)...ha ha trezeste-te ca pt tesla viitorul a inceput ieri!!!!
    3 0
  • Hm, am parcurs si eu pe Youtube faza cu 900 la Nurburgring......si n-am cum sa mint, m-a cam lasat cu gura cascata; si-a batut joc de Porsche! A naibii trotineta, este extrem de manevrabila. Si se "lipeste" de configuratia pistei de nu-ti vine sa crezi......Normal, a fost destinata folosintei zilnice de strada, dar se preteaza excelent si pentru motorsport. Oricum, pe cel mai dificil circuit din lume n-ai nevoie de o masina menita sa treaca de 300 km/h, fiindca putine portiuni sunt drepte ca s-o "calci" la maximum. Ma gandesc ca nu i te poti opune cu Buick GN, care este si mai rapida, dar flexibilitate in curbe.......nu este cazul. Poate doar Corvette sa fie mai abila, dar nu sunt foarte sigur ca i-ar face fata, de exemplu, acelei bestii de 9-3 Pikes Peak, dotata cu motor, intr-adevar, 100% de Saab, care demareaza chiar mai repede decat Veyron!
    GM trebuia sa-i dea foc lui 900, nu sa permita si o a doua generatie......Presimt ca Cuantic mi-ar replica ca 900 NG n-a mai avut "gena de Saab", ca de altfel niciun alt model al suedezilor dupa 1993 incoace, iar platforma de Opel Vectra A i-a redus gradul de siguranta la un amarat de 1,5 puncte. Pai cu ce sa fie Saab de vina pentru acel test Euroncap rusinos?? Admit si ca 9000 este o limuzina eleganta, sofisticata si destinata oamenilor de conditie intelectuala, cu pregatire superioara, dar si Cadillac este la fel, chit ca parea prea dimensionata inainte, iar acum "trage" mult spre BMW, cu care si seamana, la drept vorbind.
    Nu stiu daca as mai ramane user pe AM......Este cam greu sa-l invingi in argumente pe Cuantic. Am incercat in fel si chip, dar......nu merge. Fan GM nu renunt a fi, insa intuiesc ca as fi privit ca un proscris daca m-as afisa cu body-style american din anii '80. Nici lui Cuantic nu-i va veni usor cand va folosi efectiv 900 si/sau 9000, variantele clasice. Cred ca a procedat just ca a iesit din clubul acela, unde, din ce a povestit el, se pare ca acele doua modele emblematice nu sunt prea pretuite si ca predomina creatii GM, ceea ce nici pe mine nu ma bucura, deoarece frica de a pierde contactul cu prezentul ii determina pe multi sa se agate de sigla si sa ignore "continutul".
    Asta e, nu ma pot masura in ideologii cu rivalul meu, n-ajunge sa-i spun "dispari!", deci n-are rost sa continuam acest razboi surd, fiindca el intotdeauna va gasi vreo chichita sau vreun detaliu pe care nu-l cunosc eu si astfel mi-o va servi prompt in brate. Prefer sa ma retrag, ar fi cea mai indicata solutie, dar n-as vrea sa regrete unii acest pas al meu, vreau doar sa se retina ca eu stiu sa pierd cu demnitate. Atat.
    3 5
  • Hău, Giga, nu trebuie să iei o decizie radicală! OK, ne-am cam huşuit unul pe celălalt, ce-i drept, dar asta nu înseamnă că eu aş vrea să-ţi fie îngrădit dreptul la exprimare! Te poţi folosi cum vrei de libertatea acordată de acest site. Deşi am senzaţia că ai ales o cale melodramatică pentru a mă face să mă simt vinovat...Eu n-am nimic împotriva mărcilor din portofoliul GM şi tu ştii că am subliniat în dese rânduri această certitudine; problema provine de la vârf, adică eu acuz conducerea ticăloasă, din ultimii 25 de ani, a acestui concern important în istoria auto, pe care înţelegi şi tu că l-a dezonorat prin faptul că s-a comportat necorespunzător nu numai cu Saab, ci şi cu propriile mărci! - chiar tu ai amintit de maşinile scoase după 1995, care păreau fără gust şi unele chiar lente; din păcate poate tocmai Buick-ul tău drag a avut cel mai mult de suferit pe planul imaginii. Pe fanii Oldsmobile, Pontiac şi Hummer i-a înjunghiat drept în inimă, omorându-le efectiv obiectele pasiunii...Din cauza neghiobiei de care au dat dovadă infatuaţii ăia, corporaţia nr. 1 a lumii auto era cât pe ce să se ducă de râpă (antrenând şi Saab după ea), iar acum dânşii, văzându-se scăpaţi datorită carităţii statului american, clocesc altă trăznaie: au început să întreprindă europenizarea masivă a maşinilor, ceea ce te irită şi pe tine, am observat deja. "Murim de extaz după interioarele Audi" - mai ţii minte?...Oricum, eu îţi voi respecta decizia, dar supărat să fii întotdeauna pe ei, nu pe mine! Toate cele bune!!
    2 6
  • @inexorabil ....

    prietene te rog sa nu faci magaria sa te retragi .... stai

    a iesit o vreme si saabcuantic .... l-am regretat si m-am bucurat ca a revenit !

    v-am spus la amindoi sa fiti prieteni, sa scrieti frumos, adica fara invective ! toti trebuie sa cistigam citindu-va mesajele !
    sinteti amindoi oameni de valoare si pt AM ar fi o pierdere ....
    aveti fiecare o cultura auto mai mare decit multi dintre cei ce intram pe-aci si un mod bun de a scrie .... ca aveti opinii diferite e chiar bine ! nu faceti o competitie din asta .... uite ce frumos/sportiv a recunoscut giga-m ca a pierdut ! adevarata modestie ! corectitudine, cum vrei s-o iei ! la ce bun hir-miru' asta interminabil dintre voi ? au n-ati vazut filme/citit carti unde eroii la inceput se dusmaneau ca pe urma sa ajunga sa se stimeze reciproc si sa devina prieteni nedespartiti ?

    nu va retrageti ci continuati sa ne inveseliti/bine dispuneti / informati despre pasiunile voastre saab, gm si automobilul in general .... ca de aceea intram aci sa ne informam, sa aflam, sa ne relaxam citind informatii din acest domeniu si spunindu-ne parerile !

    va rog sa nu va suparati pe mine .... dar asta gindesc .... sint unii ce m-au calificat in fel si chip, sper ca voi sa nu va suparati ci sa continuati a scrie aci ! dar "fair-play" .... si chiar sa deveniti prieteni !

    drumuri bune tuturor !
    1 5
  • @mip, esti un mare domn, m-ai convins, raman......Dar nu mai vreau sa ma contrez cu Cuantic, fiindca pana la urma tot ne apropie ceva: atractia fata de masinile clasice, aversiunea fata de "electrice" si......ura neimpacata fata de ierarhii GM. Si incep sa-mi dau seama ca GM ar fi avut mult de castigat daca ar fi vrut si stiut sa administreze cum trebuie Saab, sa-l fi promovat cum a facut-o singur inainte de '90! Intretimp, m-am documentat despre fabrica aia de care pomenea Cuantic, din Malmo, si, intr-adevar, imi creasem o impresie superficiala, gresita, prima data: GM nu numai ca nu trebuia sa desfiinteze o asemenea "capodopera in manopera", cum s-a exprimat el, dar ar fi putut sa asambleze acolo chiar si modele proprii, deoarece ceea ce este "hand built" pana la ultimul surub tine o gramada de timp! Insa tentatia comercializarii pieselor de schimb a fost prea mare pentru ca vreun cap intamplator luminat din conducerea corporatiei din Detroit sa analizeze lucrurile la rece.
    Cat despre viitor......se anunta sumbru oricum! Si Saab, si GM cocheteaza "la greu" cu galbejitii, asa ca nu ne asteptam la vreo schimbare de atitudine in general......De aceea eu presimt - si cred ca si Cuantic ar subscrie - ca industria auto globala va ajunge un talmes-balmes, iar masinile vor semana din ce in ce mai mult intre ele, cum deja eu intampin unele probleme de identificare din profil si de la distanta, ca de pilda am confundat deunazi un Peugeot 508 cu BMW Seria 5.
    Asta e, vreau putina liniste (si) pe AM, de clinciuri sunt satul in viata reala.
    2 5
  • Draga @inexorabil, e bine ca te-ai razgandit si vei ramane, cateodata privesti prea in serios lucrurile:). Si acum sa vorbim de lucruri cu adevarat serioase, era cumva ceata cand ai confundat un 508 cu seria 5? :)
    2 2
  • @inexorabil .... multumesc prietene !

    voi doi trebuie sa va completati in loc de contre inutile .... e cel mai intelept mod de a actiona !
    inainte sa contrazicem, e mai cuminte sa incercam sa cautam informatii ....

    sper sa aprecieze si saabcuantic atitudinea/decizia ta ! ce mai, sint sigur c-o va face !

    am vazut la el ca e informat, dar recunoaste si el niste treburi (asta arata ca e om serios si cu ceva modestie in caracter) ....

    si cum ai zis si tu : aveti amindoi aceeasi pasiune .... si chiar ciuda voastra ("dusmanii vostri declarati") e indreptata - din diferite motive - spre aceeasi indivizi care - pe de o parte - au ruinat saab, iar pe de alta, au "pierdut pe drum" companii ce erau cindva emblematice pt americani si nu numai.

    drumuri bune tuturor !
    1 4
  • Dacă îmi permiteţi o sinteză care ar pune capăt oricărei dispute "ideologice" de genul "care-i mai tare?": la o eventuală expoziţie de maşini clasice, GM i-ar da clasă lui Saab sub aspect pur estetic (nu glumesc, admit fără murmur realitatea!), dar, dacă am transborda respectiva expoziţie pe stradă, în traficul actual, haotic prin definiţie şi demenţial prin excelenţă, ce-am constata imediat şi fără echivoc? Că bijuteriile GM nu s-ar descurca mai deloc, fiind imense, lente şi inflexibile, adică, într-o ambuscadă-puhoi tipică zilelor noastre, ar provoca blocaje şi mai problematice...În schimb, zvârlugile cu ADN de raliu ale lui Saab (cel puţin 99 şi 900, dar şi nava-amiral 9000)...ţâşti-bâşti! s-ar "strecura" cu uşurinţă, graţie tocmai calităţilor opuse lui GM: dimensiuni reduse, adaptabile, rapiditate şi abilitate, ceea ce denotă că Saab-urile au fost concepute pentru toate...timpurile. Asta da...clarviziune. Caz în care se inversează situaţia cu a da clasă...@inexorabil nu se va supăra, deoarece îşi poate permite şi el un asemenea exerciţiu simplu,dar elocvent, de imaginaţie.
    1 5
  • Nu, chiar nu ma supar, dar poate s-ar descurca si Corvette all-time, mi se pare destul de agila......Insa probabil ca ar cadea la criteriul pret. Saab-ul vechi este bun si......ieftin. Pai cred ca tocmai de-aia s-a prabusit compania suedeza :D
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru