Șeful Jaguar Land Rover: “Ne dorim alianțe cu alți producători, dar nu o fuziune”

de Paul Cosma
Luni, 25.11.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jaguar Land Rover își dorește alianțe cu alți producători, astfel încât să-și reducă cheltuielile cu dezvoltarea noilor tehnologii, dar nu este interesat de o fuziune, potrivit lui Ralf Speth, CEO-ul grupului britanic.

Jaguar Land Rover a înregistrat pierderi de aproape 500 de milioane de dolari în al doilea trimestru din acest an. Pierderile au fost de aproape două ori mai mari față de rezultatul avut în aceeași perioadă din 2018. JLR nu reușește să-și revină din punct de vedere financiar, programul de redresare neavând deocamdată rezultate.

Proprietarii de la Tata Motors au transmis recent că sunt în căutarea unor parteneri cu care să revitalizeze Jaguar Land Rover, însă nu doresc o vânzare.

La rândul său, CEO-ul Ralf Speth a spus că-și dorește parteneri de alianță cu JLR, însă o fuziune nu este luată în calcul. 

“Simțim presiunea cheltuielilor cu reducerea emisiilor și dezvoltarea mașinilor electrice. Nu ne dorim o fuziune, putem să supraviețuim pe cont propriu,” a spus Ralf Speth.

Grupul Tata ar fi propus unor companii ca BMW și Geely să vină să investească la JLR în vederea dezvoltării de mașini electrice. Grupul Geely a negat orice discuții cu Tata sau JLR în acest sens, în timp ce BMW și grupul Tata au refuzat să comenteze aceste informații neoficiale.

JLR are un “plan de supraviețuire” prin care vrea să lanseze 5 modele noi în următorii 2 ani, printre care noul Defender, o nouă generație Range Rover, crossover-ul Road Rover, SUV-ul Jaguar J-Pace, precum și electricul Jaguar XJ.

Via Reuters

Comentarii (3)

  • Poi Jaguar ar face bine sa intre pe segmentu C cat mai repede ca acolo se fac bani frumosi..
    Deja concurenta are compacte premium de mai bine de 20 de ani...
    BMW, Mercedes, Audi, Volvo, Lexus.....toti au o compacta premium...si au vanzari bune.....
    JLR se bazeaza prea mult pe limuzine si SUV-uri toate cam peste 50k euro.....asta e o problema mare...
    2 2
  • Volvo nu mai are compacta, iar Lexus nu are vanzari bune cu CT, de altfel nici nu va avea un succesor.

    Nu asta este solutia la Jaguar, sincer nu stiu care este, dar pe cont propriu nu se vor descurca.
    3 0
  • eh-eh-eh ...
    unde e acu' infumurarea aia englezeasca?

    peste tot ii vezi plini de ei ...

    dar nu-s in stare sa faca firma aia sa mearga !!!

    nu e bun management-ul lor ...
    nu e bun nici departamentul lor de proiectare ...
    nu e buna nici uzina care produce masinile alea ...
    însă, ei cer preturi imense pt niste produse frumoase si stricacioase !!!
    pai in ziua de azi si bogatanii au devenit mai scîrțari si nu mai vor sa dea banu pe un produs care sa le dea batai de cap !!!
    cu aceeasi bani pot merge la concurenta europeana, asiatica, nord-aericana si pot gasi produse bune sau muuult mai bune ...

    destept o fo ala de-o zis : ...

    ar fi bine sa ia legatura cu toyota, sa le faca ei motoarele, transmisiile, diferentialele, electronica, etc ... englezjii să se ocupe de aspect interior/exterior ca de altceva nu au habar ...
    ah, ba da ... sa dea cu caramida de piept si sa se faleasca ...

    of-of-of ...
    pacat de masinile alea ca-s tare faine ... da nu ma-ndur sa cumpar asa ceva nici macar la mina a doua !!!!!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru