Șeful Stellantis: Interzicerea mașinilor cu motoare termice în Europa va duce la riscuri sociale

de Tiberiu Safta
Vineri, 21.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
CEO-ul Grupului Stellantis, Carlos Tavares, este de părere că interzicerea comercializării de mașini cu motoare termice în favoarea vehiculelor electrice va produce un potențial de risc social și de mediu în viitorul apropiat.

Uniunea Europeană a implementat o strategie prin care va fi interzisă comercializarea de mașini noi cu motoare termice începând din 2035. Demersul a fost criticat de către Carlos Tavares, șeful Grupului Stellantis, care susține că această strategie forțează producătorii să renunțe la motoare termice și că această metodă nu este cea mai eficientă în combaterea schimbărilor climatice.

„Ceea ce este clar este faptul că electrificarea este o tehnologie aleasă de politicieni, nu de către industrie”, a declarat Tavares. De asemenea, șeful grupului multinațional a dat de înțeles că tranziția la vehicule electrice nu este cea mai eficientă modalitate de a reduce costurile și emisiile de CO2.

“Având în vedere actuala combinație energetică din Europa, o mașină electrică trebuie să ruleze 70.000 de kilometri pentru a compensa amprenta de carbon a procesului de fabricare al bateriei și pentru a putea prinde din urmă un vehicul hibrid ușor, care costă cu jumătate mai puțin”, a mai spus Tavares.

Mai mult, CEO-ul Stellantis crede că forțarea producătorilor de a-și schimba brusc strategia și lanțurile de aprovizionare „va crea riscuri sociale”.

El a mai subliniat că va încerca să evite închiderea unor fabrici din Europa. La acest aspect, Tavares a luat în calcul costurile de producție din Italia, care sunt foarte mari prin comparație cu alte țări europene, din cauza costurilor ridicate ale energiei.

În ciuda declarațiilor sale, Stellantis se pregătește să lanseze nu mai puțin de 21 de modele electrice și cu propulsie plug-in hybrid în următorii doi ani. Unele mărci, precum Alfa Romeo și Opel/Vauxhall, vor deveni pur electrice din 2027, respectiv 2028. Recent, Opel, Peugeot și Citroen au anunțat că vor oferi mașini utilitare numai cu propulsie electrică din acest an.

via Carscoops

Comentarii (5)

  • inexorabil
    Recent, Kiro ne sugera că Tavares merită apreciat pentru realism şi sinceritate – nu zic nu! Dar ce ne facem cu politica aplicată de Grup? Păi una zicem (în public) şi alta fumăm (în fabrici) ? Concret, ce-i cu această e-frenezie anunţată deja de Stellantis?

    Strict obiectiv judecând situaţia, Tavares pare (şi el) un pui de politician. “Să ne creăm o imagine favorabilă în ochii fraierimii încă tributare trecutului”. Dar cam atât…
    8 2
  • Edikkk
    Toţi incompetenţii care nu fac faţă schimbării, ajung în a da vina pe alţii.

    Alţii au reuşit, dar cu multă muncă şi plânsete mai deloc, fără boceală, precum Tesla, Mercedes, BMW.

    Ei plâng după profiturile imense şi lipsa cvasitotală de investiţii numai în motoare, baterii dar şi reţea încărcare
    3 24
  • King rocker
    mașina electrică poate fi produsa cu ZERO CO2 și rulata cu ZERO CO2. Depinde doar de.sursa energiei.
    Hai sa terminam cu propaganda asta cu 70% etc. Trebuie schimbat ceva daca vrem sa.mai.avem.un rahat de planeta pt copii.
    Nu mai putem noi de riscurile sociale că nu își mai face asta cota de profit. Pe ghosn l-au dat afara că începuse cu electrificarea acum ani de zile...
    1 10
  • @King rocker
    Si cine crezi ca o sa recicleze bateria la cutia electrica pe care o sa o cumperi?
    Daca litiul respectiv ajunge la groape cum ajung acum telefoanele uzate sigur o sa avem o planeta curata.
    5 0
  • Mircea Badea
    masini gen Ampera putea face de mult si pt toti. macar atat.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru