Sindicatele Renault au acceptat să renunțe la 2.500 de angajați din Franța: la nivel global, francezii vor concedia 15.000 de angajați

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 19.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Două sindicate din cadrul Renault au anunțat că acceptă planurile constructorului de a renunța la 2.500 de angajați, conform planului anunțat anterior de producător, care prevede eliminarea a 15.000 de posturi la nivel global.

Renault a anunțat în luna mai a acestui an un amplu plan de restructurare ca urmare a pandemiei de coronavirus.

La vremea respectivă, constructorul francez a confirmat că intenționează să renunțe la 15.000 de angajați la nivel global. Cel mai sensibil subiect a fost cel al angajaților din Franța, mai ales că sindicatele de muncitori au anunțat în luna septembrie că se opun acestor măsuri.

Unul dintre sindicate justifica decizia prin faptul că nu este convins de modul în care Renault vrea să acționeze, deși admitea că producătorul trece printr-o perioadă dificilă din cauza scăderii vânzărilor pe fondul pandemiei.

Între timp, negocierile cu sondicatele au decurs în favoarea celor de la Renault. Sindicatele Force Ouvriere și CFE-CGC, care împreună reprezintă interesele a peste 50% dintre angajații Renault, au anunțat în această săptămână că acceptă planul care prevede eliminarea a 2.500 de posturi în inginerie şi funcţiile terţiare.

Sindicatele menționează că posturile vor fi eliberate în special prin plecări voluntare, cel mai probabil din rândul angajaților care se apropie de vârsta pensionării.

Din punct de vedere legal, opinia sindicatelor este pur consultativă, astfel că Renault poate merge mai departe cu planul de restructurări chiar dacă nu are acordul acestora.

Prin aceste restructurări la nivel global, Renault vrea să obțină o reducere de costuri de 2 miliarde de euro.

Pentru piața din România, Renault a luat decizia de suspendare a oricărui proiect de creștere a producției, pe o durată ce nu a fost stabilită.

Via InCont

Comentarii (5)

  • Inchideri,scaderi,restructurari,urmeaza falimentele generalizate in urmatorii ani in toata Europa,saracie,taxe imense,ingradirea libertatilor cetatenesti.Ultima grija pe care o vor avea europenii,sa isi ia masina noua innurmatorii ani.
    18 6
  • Nu te ingrijora, Edikk are depus deja avansul la o electrica, doar ca nu vrea sa spuna modelul.
    17 1
  • @dan Cunosc eu,o Tesla 3 de la Bburago,bineinteles la scara,la scara 1/43.
    11 2
  • @Tatraurs... obligatoriu electrică... edic are flota de electrice
    11 0
  • Din pacate Renault nu poate vinde masini scumpe. Esecul cu aducerea Infinity in Europa i a obligat sa improvizeze pe segmentul 40-50K euro, Koleos Espace si Talisman neputand justifica preturile cerute. De unde si esecul comercial si inchiderea fabricilor din Franta unde aceste modele sunt produse. Pana la urma e un avantaj, se restructureaza mai repede, au lalait o mult cu electricele, sa vad cum largesc gama
    11 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru