Smart prezintă EQ Fortwo și EQ Forfour facelift: cele două modele rămân doar cu versiuni electrice

de Daniel Popescu
Joi, 05.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Smart a prezentat primele imagini și informații despre EQ Fortwo și EQ Forfour facelift, care primesc îmbunătățiri minore de design și la interior, fără însă ca performanțele motorului electric sau autonomia să fie îmbunătățite.

Smart a dezvăluit joi o serie de imagini și informații cu faceliftul pentru cele două modele electrice pe care le are în gamă, EQ Fortwo și EQ Forfour. Actualizările de gamă vor fi prezentate publicului cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt de săptămâna viitoare, însă acestea sunt lipsite de suprize majore.

De altfel, designul exterior rămâne în mare parte același, singurele elemente vizibile fiind o creștere a dimensiunii grilei, o nouă formă a proiectoarelor de ceață, o mică actualizare a barei frontale de protecție și modificările farurilor LED. Ca și până acum, EQ Fortwo va fi disponibil în versiune hardtop și cabrio.

Noutăți mai mari se remarcă la interior, acolo unde ambele modele primesc un sistem de infotainment de 8 inch cu sistem de navigație, dar și o consolă centrală cu design nou, care include acum un compartiment pentru smartphone și două suporturi pentru pahare.

În schimb, Smart nu a introdus niciun fel de modificări la nivelul motorului electric care are o putere maximă de 60 kW, echivalentul a 81 de cai putere, în timp ce cuplul este de 160 Nm.

Astfel, EQ Fortwo poate accelera de la 0 la 100 km/h în 11.6 secunde, în timp ce EQ Forfour are nevoie de 12.7 secunde pentru aceeași repriză.

Smart nu menționează în mod explicit capacitatea bateriei, însă afirmă că autonomia va fi cuprinsă între 147-159 kilometri pentru EQ Fortwo și între 140-153 kilometri pentru EQ Forfour.

Valorile sunt similare cu cele cunoscute până în prezent și atribuite vechiului standard NEDC, semn că acumulatorul are în continuare 17.5 kWh. Acumulatorul poate fi încărcat cu cel mult 22 kWh și are nevoie de o sesiune de 40 de minute pentru o încărcare de la 10% la 80%.

Nu în ultimul rând, Smart menționează o gamă variată de servicii oferite prin intermediul aplicației de smartphone Smart EQ, cum ar fi posibilitatea de a vedea gradul de încărcare al bateriei, locul în care se află mașina sau de a porni sistemul de climatizare.

Absența unor informații despre versiunile cu motoare cu combustie internă confirmă speculațiile potrivit cărora Smart va renunța la dezvoltarea acestora chiar de la facelift-urile pentru Fortwo și Fourfour.

În primăvara acestui an, constructorul chinez Geely a cumpărat 50% din marca Smart deținută de Daimler, iar obiectivul este ca producătorul să dezvolte doar modele electrice începând din 2022.

În plus, brandul va fi extins prin dezvoltarea unor modele subcompacte, iar producția va avea loc doar în China.

Via Smart

Comentarii (2)

  • Asa cum am mai spus, "revolutia" electrica intarzie si e de fapt un foc de paie. Modelul anuntat cu surle si trambitze arata la fel cu precedentul si o sa se produca in China. Europa e ocupata cu SUVurile (cu toate ca in Germania de ex, deja e un chin sa strabati 200 de km pe autostrazile vesnic blocate de masini).
    3 2
  • Cu prețurile de-acu și aceeași baterie penibil de mică n-au vreo șansă în fața trio-ului Up / Citigo / Mii electrice (cu autonomie dublă toate.)

    Nu mai repet concluzia mai veche (că CEO-ii feminini sînt varză-n industria auto), c-aș fi considerat sexist, dar Annette Winkler chiar a dus Smart din boală-n boală spre victoria finală. :-)
    Nu că Citroen (Linda Jackson) ori GM (Mary Barra) s-ar simți mai bine...
    11 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru