Statul american a pierdut 9 miliarde de dolari pentru a salva Chrysler şi GM de la faliment

de Bogdan Mirică
Luni, 05.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Salvarea companiilor americane Chrysler şi General Motors au costat Statul American aproape 80 de miliarde de dolari, dintre care au fost recuperaţi doar 71.

În 2008, criza financiară lovea puternic şi piaţa auto, iar dincolo de Ocean constructorii General Motors şi Chrysler se luptau cu falimentul.

George W. Bush, preşedintele de atunci al Statelor Unite, a decis să acorde un ajutor de 25 de miliarde de dolari pentru a ajuta ambele companii aflate în colaps. Barack Obama, înlocuitorul lui Bush la casa Albă, a dus mai departe planul de salvare şi a mai oferit celor două conglomerate alte 55 de miliarde de dolari.

Mulţi analişti au susţinut că decizia a fost una riscantă şi total neproductivă pentru statul american. Acum, la şase ani de la demararea lui, autorităţile guvernamentale pot declara oficial închis planul de salvare şi orice implicare în activitatea companiilor din Detroit.

Esential 9 miliarde de dolari a pierdut statul american de pe urma salvării GM şi Chrysler.
Luna trecută, Trezoreria SUA a vândut şi ultimele participaţii pe care le mai deţinea în cadrul GM.
Potrivit unor calcule simple, statul american a recuperat 70.43 de miliarde din totalul celor 79.69 miliarde de dolari oferite ca ajutor iniţial.

Cei 9 miliarde de euro pe care statul i-a pierdut sunt banii contribuabililor, dar Obama a asigurat populaţia, în cadrul unei conferinţe de presă, că ei au fost bine cheltuiţi, dovadă că industria auto americană este la cel mai bun nivel din ultimii 10 ani.

Comentarii (5)

  • inexorabil
    Vreţi să vedeţi raiul şi iadul în acelaşi loc? Comparaţi aceste două clipuri:

    www.youtube.com/watch?v=l-7ZmsBXBOk

    www.youtube.com/watch?v=YVGosn-s_74
    2 3
  • Cred ca tine mai mult de mandria nationala...
    2 3
  • AndreiRN
    Au uitat sa puna la socoteala cat ar fi platit statul ajutorul de somaj daca intrau in faliment si cat ar fi pierdut economia locala din aceasta cauza.
    Dupa socoteala mea a fost o investitie profitabila.
    11 0
  • Claudiu
    Cu un management profesionist si daca se ajustau cerintelor pietei, nu ar fi avut nevoie de nici un ajutor guvernamental. Ca o paranteza, seamana cu situatia Romaniei din 2010 cand s-au trecut la masuri de austeritate din cauza ca in 2008 si 2009 s-a cheltuiti aiurea banul public. Ambele situatii puteau fi evitate cu un management adecvat. In general constructorii europeni sau asiatici nu au avut probleme grave atunci si au stiut sa se conformeze cu cerinte cumparatorilor.
    1 4
  • (TITLUL)...Adica 9 zile de razboi!Mare scofala!Mai au prin Oklahoma niste recruti, prin Detroit somajul e...URIAS, deci au si ,,mana de lucru,, pt. ISIS.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru