Deși hidrogenul a fost considerat multă vreme o alternativă viabilă la combustibilii fosili și la mașinile electrice, piața mașinilor alimentate cu acest tip de combustibil este infimă peste tot în lume. Majoritatea producătorilor, inclusiv Stellantis, dezvoltă noi tehnologii care să ajute la creșterea numărului de mașini alimentate cu hidrogen, însă acestea se dovedesc a fi costisitoare și nu duc întotdeauna la rezultatul dorit.
Pe fondul lipsei de dezvoltare a pieței mașinilor alimentate cu hidrogen, Grupul Stellantis a luat decizia de a sista dezvoltarea mașinilor alimentate cu acest tip de combustibil. Potrivit spuselor lui Jean-Philippe Imparato, directorul operațional Stellantis în Europa, „piața hidrogenului rămâne un segment de nișă, fără perspective de sustenabilitate economică pe termen mediu.”
Stellantis avea în plan să dea startul producției unor mașini noi alimentate cu hidrogen din noua sa gamă Pro One. Inițial, producția acestor mașini trebuia să înceapă în această vară în Franța și în Polonia, însă acum Stellantis nu va mai lansa nicio mașină alimentată cu hidrogen în acest an.
Grupul multinațional a menționat că această decizie nu va afecta angajații uzinelor.
Toate activitățile de cercetare și dezvoltare axate pe hidrogen vor fi redirecționate către alte proiecte.via Stellantis
Ei zic maro, albastru şi alte minciuni.
Producţia de hidrogen verde, cu adevărat verde, costă de 3-4 ori mai mult decât cel negru (din gaz metan şi abur, foarte poluant).
Dar să spunem că ok, avem supra producţie la energie electrică (dar asta ar fi când kwh este sub 5 euro centi şi nu 20 de euro centi ca acum) dar marea problemă la hidrogen este distribuţia, transportul, logistica.
De aceea economic hidrogenul e cam mort. Poate, poate la avioane când o fi. Dar în rest, nu prea.