STUDIU: 25.000 de mașini electrice, în România, până la finalul anului

de Alexandru Monenciu
Luni, 24.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu recent, țara noastră va atinge borna de 25.000 de vehicule electrice înmatriculate până la finalul anului. Dacia Spring rămâne cea mai populară mașină cu zero emisii din România.

Mașinile cu zero emisii au început să cucerească tot mai mulți români. Potrivit unui studiu recent, în primele 9 luni ale anului au fost înmatriculate 8.375 de mașini electrice noi. Astfel, totalul a ajuns la 21.258 de unități.

În luna septembrie, românii au înmatriculat 1.373 de mașini cu zero emisii, cu 250% mai multe decât în aceeași lună din 2021.

Dacia Spring rămâne modelul cu zero emisii preferat al românilor. În a 9-a lună din an au fost înmatriculate 642 de unități, totalul (în 2022) ajungând astfel la 4.168 de exemplare. Locul secund este ocupat de Tesla Model 3, cu 651 de înmatriculări în 2022.

Până în prezent, au fost înmatriculate în România 7.234 de exemplare Dacia Spring. Cu 2.084 de unități, Renault Zoe se clasează pe locul 2, iar Volkswagen e-Up completează podiumul (1.175 de exemplare).

via Economica.net

Comentarii (18)

  • Seriff
    O gramada, iti dai seama.
    20 5
  • Dintr-un total de aproape 8 milioane de mașini înmatriculate în România, 25.000 nu reprezintă nici 0,5 %, la cum ocupă prima pagină electricele și câți fani înfocați există, puteai să juri că sunt măcar 20-30 % .
    24 2
  • 2 700 000 mașini înmatriculate în România nu au ITP. 5 milioane au.

    Dar... 21.258 dintre mașinile înmatriculate în România sunt electrice.

    Încă un pic și scăpăm de poluare. :))))))))))
    16 1
  • Mircea Badea
    azi elitele, maine si plebea incanita..
    1 19
  • @guguman
    elitele... Dacia Spring rămâne modelul cu zero emisii preferat al românilor. În a 9-a lună din an au fost înmatriculate 642 de unități, totalul (în 2022) ajungând astfel la 4.168 de exemplareDacia Spring rămâne modelul cu zero emisii preferat al românilor. În a 9-a lună din an au fost înmatriculate 642 de unități, totalul (în 2022) ajungând astfel la 4.168 de exemplare
    10 0
  • @dan_grc
    Iti dai seama ce trist?
    Din alea 8 milioane cate sunt VAG softate corespunzator, cate au DPF anulat si cate sunt BMW-uri facute din bucati oare? Asta ma sperie pe mine cu adevarat.
    An de an iesim primii la morti in accidente rutiere din cauza retarzilor si nu se schimba nimic.
    Cand ma gandesc ca Olanda are o populatie asemanatoare si vreo 25% din masinile noi sunt electrice, e o diferenta mare. Bine, ei sunt mult mai evoluati decat romanii.
    https://cleantechnica.com/2022/08/12/22-of-new-car-sales-now-electric-in-the-netherlands/
    Desigur la ei si treaba cu accidentele sta diferit:
    https://etsc.eu/euroadsafetydata/
    3 20
  • AdnMercedes
    Este de ras,mai marii nu știu cum sa pornească termocentralele cu cărbuni ca rămânem in bezna,cretinetii ne spun de electrice și românașii mor de foame și de frig iar frica paralizează economicul,unde este realitatea?unde este poluarea??
    17 2
  • @@gogoman
    elitele cerebrale!
    1 10
  • https://europe.autonews.com/sales-market/german-sales-rose-14-september-boosted-demand-evs
    Si cand ma gandesc ca germanii astia trebuie sa se chinuie cu ele pe autostrazi fara limita. Saracii de ei, tare nepriceputi mai sunt. Dau troacele diesel la romani, polonezi si bulgari si ei iau electrice care au depasit ca vanzari pe cele diesel.
    Si cand vad ca mai si scriu ca la ei s-au vandut mai bine polestar (Volvo) si Tesla decat marcile germane... BMW avand o evolutie jalnica, tare ma mai minunez de istetimea romanilor:))
    Daca nu ar fi multi prosti, s-ar chinui si germanii sa vanda la altii .
    3 15
  • Poate, poate îl citesc si mincinoși care scriu masini cu ZERO EMISII!!!
    Asta este că nu ma doare mâna.
    NU SUNT CU ZERO EMISII!!!!
    Folosesc curent produs peste 50% cu emisii.
    Bateriile poluează la fabricație si la fel la sfârșitul duratei de utilizare.
    Așa greu este sa editeze Electrică, vrem sa fim filozofi sau nu ne dam seama ca mințim?
    19 4
  • @guguman
    Cam ultimii prostovani, cu strecurătoare pentru frunze, vopsea pentru o spălare, roți pentru o vară, cobai ai propriei prostii. Au dreptul la un singur accident în trafic și-s duși. :)
    8 3
  • Seriff
    Elitele, adevarul e ca Dacia Spring e o masina pentru elite:)))
    11 3
  • mihaita iar ne pacalesti cu volvo !crede-ma am avut si nu imi mai trebuie
    5 0
  • Banuiesc ca procesul de extragere a titeiului, rafinarea si transportul la benzinarii sunt mai putin poluante, iar apoi plimbarea prin orase este la fel, nepoluanta.
    Ai si o explicatie pentru faptul ca tarile mai evoluate aleg sa treaca la electrice mai repede decat tarile mai sarace? Oare stiu ei ceva ce voi nu stiti? Sau ei sunt mai prosti si vor sa va ajute pe voi cand va vand dieselurile?
    1 13
  • sunt un pic mult mai putin poluante decat extractia, transportul si arderea carbunelui din care se face curentul pentru electrice, nu mai vorbim de baterii unde trebuie sa duci litiul din Chile in China, cobaltul din Congo in China si bateriile din China in Europa sau America.
    11 2
  • @guguman
    Discuții de principiu, complet irelevante din perspectiva consumatorului. Electrica e pierdere de timp și bani.

    Cumpărătorul emblematic de mașină electrică este primarul comunei Dumești. Sună ironic, dar e caz real.
    9 1
  • Era vorba de minciuna cu Zero Emisii.
    Am spus undeva altceva?
    8 0
  • Seriff
    Asta cu 0 emisii e cea mai mare vrajeala, dar da bine la fraieri.
    Vrei 0 emisii mergi pe jos sau cu bicicleta.
    Nu cu sute de cai, cabluri, incarcari etc.
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru