Studiu: „Benzinarele” cu injecţie directă emit de 1.000 ori mai multe particule decât vechile motoare

de Sebastian Toma
Joi, 28.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu efectuat de un centru independent din Hanovra a relevat faptul că noile motoare cu injecţie directă de benzină sunt mai dăunătoare pentru mediu decât unităţile pe care le-au înlocuit, deoarece emit o cantitate de particule de până la 1.000 de ori mai mare.

Esential 2020 este anul în care reprezentanţii TUeV Nord estimează că toate maşinile noi vândute cu motoare cu aprindere prin scânteie vor fi echipate cu motoare cu injecţie directă.
Motoarele cu injecţie directă de benzină, singurele unităţi cu aprindere prin scânteie care pot să respecte norma Euro 6, sunt mai dăunătoare pentru mediu decât se credea iniţial. Organismul TUeV Nord din Hanovra a realizat un studiu care vine cu concluzii sumbre privind singurele unităţi alimentate cu benzină care vor ajunge să propulseze toate maşinile noi vândute în Europa până la sfârşitul acestui deceniu. Potrivit studiului realizat de instututul german independent, motoarele cu injecţie directă de benzină emit cu până la 1.000 de ori mai multe particule decât unităţile convenţionale cu aprindere prin scânteie, respectiv de 10 ori mai multe particule decât motoarele diesel moderne. Printre respectivele particule emise de aceste motoare se numără şi numeroase substanţe cancerigene, subliniază cei de la Reuters.

Emisiile de particule au crescut la acest nivel din cauza tehnologiei de injecţie directă de benzină, spun specialiştii.

Practic, presiunea suplimentară cauzată de regimul de funcţionare al acestui sistme de injecţie tinde să producă o cantitate mai mare de particule. Paradoxal, tocmai presiunea înaltă de injecţie a benzinei în camera de combustie le oferă noilor motoare comportamentul pe care consumatorii îl apreciază atât de mult şi emisiile de CO2 reduse pe care le solicită normele europene. În timp ce la motoarele diesel este monitorizată şi taxată emisia de particule, cantitatea de particule emisă de motoarele cu aprindere prin scânteie nu este luată în considerare la taxarea autoturismelor echipate cu aceste propulsoare, fiind preferată taxarea emisiilor de CO2 ale acestora.

Urmareste Automarket
Reprezentanţii asociaţiei germane spun că există o soluţie la această problemă, iar costul său este mai mic decât un kit hands-free, dar acest lucru se va răsfrânge asupra consumatorilor, care vor ajunge să plătească mai mult pentru motorizările alimentate cu benzină doar fiindcă acestea au fost adaptate să respecte anumite norme de mediu impuse de UE. Pe termen lung, vorbim despre o decizie pozitivă pentru toată lumea, deoarece automobilele sunt cea mai mare sursă de poluare a aerului din Europa şi 90% dintre cetăţenii europeni sunt expuşi deja la nivele dăunătoare de poluare cu particule.

Via Reuters

Comentarii (17)

  • Parca motoarele Diesel erau raul absolut si trebuie sa dispara, cele pe benzina fiind curate. Sa se hotarasca odata cercetatorii.....
    37 7
  • Voi sper ca v-ati dat seama ca se incearca manipularea populatiilor spre cumpararea masinilor electrice nu ?
    38 16
  • @ siVW_83

    asta e partea frumoasa cu stiinta, ca nu este dogmatica ca religia si daca se descopera ceva nou atunci ce se stia este revizuit, in stiinta nu exista absoluturi, exista doar reconfirmari a ceea ce se stia, sau noi dovezi care sa infirme si/sau sa corecteze.
    22 8
  • nu se mai hotarasc companiile furnizoare de electricitate ce studiu sa plateasca si care masina e mai daunoatoare :))
    15 10
  • "automobilele sunt cea mai mare sursă de poluare a aerului din Europa"

    si cu asta PUNCT
    17 24
  • @ vianu
    si daca esti asa impotriva lor ce cauti pe site-ul asta?
    24 8
  • @unu - masinile electrice incarcate cu surse verzi sunt clar ceea ce ne trebuie.... doar ca, pana acolo, drumul este foarte lung
    17 5
  • Marius
    GPL nu are dupa ardere particule !

    benzina are si cele noi si cele vechi unde intra benzina in Motor iese si fum + Noxe asa ca degeaba euro 4-5-6-7...
    5 1
  • Bla Bla
    "Motoarele cu injecţie directă de benzină, singurele unităţi cu aprindere prin scânteie care pot să respecte norma Euro 6" - Se pare na nimeni nu verifica informatiile, cine a zis ca numai cu motoare cu injectie directa pot sa respecte norma de depoluare EU6??? In mod curios, doar pentru cine este interesat, o sa vedeti ca din punct de vedere depoluare EU5==EU6 (pentru benzinare), la omologare. Si in plus (tot datorita directivelor internationale) TOATE VEHICULELE CU INJECTIE DIRECTA TREBUIE SA FIE ECHIPATE CU FILTRU DE PARTICULE!!!! O stire ca este complet lipsita de verificare legislativa. Apropo, daca tot este obligatoriu ca sa motoarele cu injectie directa sa fie echipate cu filtru de particule, propabil ca studiul prezentei particulelor din emisii s-a facut acum ceva vreme in urma, nu credeti?
    12 1
  • http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/publications/2010/02/environmental_commendation0.bin.html/binarystorageitem/file/100224_up_t5_hb_gb.pdf

    pare-se TUV Nord Hanovra nu este un fistecine.....

    si pentru mai multe informatii:

    http://www.just-auto.com/news/new-petrol-engines-pollute-more-than-diesels_id140327.aspx

    daca aveti rabdare veti gasi ceva detalii foarte interesante despre montajul acestor filtre de particule
    3 3
  • gica_contra
    Articolul nu are sens.
    Nu este posibil ca acelasi amestec de carburant, dar mai bine omogenizat (si implicit o ardere mai completa), sa genereze mai multi compusi poluanti decat un sistem mai ineficient de ameste aer - carburant.
    10 1
  • ne trebuie masini pe hidrogen nu masini incarcate la priza. Daca e sa fim verzi eficient asta ne trebuie, nu tone de baterii.
    6 2
  • @AM..corectati-va, va rog frumos, articolul!

    este vorba despre comparatia cu DIESEL-urile MODERNE!!!!

    "New Gasoline Direct Injection (GDI) petrol engines for cars emit more cancer-causing particles than modern diesel engines"

    se starnesc niste discutii de te doare capul.

    Articlul asta (adica originalul) trage un semnal de alarma si evidentiaza o situatie ciudata. Daca acum cativa ani Dieselurile erau blamate pentru cantitatea mare de particule bifand pozitiv la emisii de CO2, acum GDI-urile pierd si la emisiile de noxe.

    Ca fapt divers, in vest si mai ales in Benelux, dieselurile (din varii motive) nu sunt apreciate de autoritati. Nu cunosc motivul (politice, economice, whatever) dar subiectul articolului are mai mare legatura benzina-diesel decat combustibili fosili-electrice.
    3 3
  • marius
    Centru independent din Hanovra, hai sa fim seriosi, orice analizor de gaze de pe piata spune exact ce scoti si cat scoti, vrajeala pe fata.
    2 3
  • cred ca deja este o metoda de taxare suplimentara utilizata de ceva timp .....
    cand apare ceva nou apar articole cu avantaje bla,bla,bla si se fac reduceri
    lumea cumpara si se ajunge la stadiul la care clientii nu-si mai doresc altceva ;atunci incep sa te taxeze pe diverse motive cum ar fi si cel din articolul asta
    si cu masinile electrice cred ca va fi la fel - de la momentul " X" vor incepe sa le taxeze, sa zicem ,pentru poluarea cu cantitatile uriase de baterii uzate rezultate .....
    6 2
  • http://www.atzonline.com/Article/13372/The-New-1-8-l-TFSI-Engine-from-Audi-%E2%80%93-Part-2-Mixture-Formationkomma-Combustion-Method-and-Turbocharging.html
    1 0
  • balanel
    Fals! Exista motoare cu injectie indirecta de benzina, atat aspirate cat si turbo, care au Euro 6!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru