STUDIU: Cu cât s-au scumpit mașinile compacte în perioada 2002 - 2020

de Alexandru Monenciu
Duminica, 05.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu recent, mașinile compacte de segment C, comercializate în Europa, s-au scumpit cu 63% în perioada 2002 - 2020. De asemenea, și prețul mașinilor de segment B a crescut cu 59% în aceeași perioadă.

Mașinile noi sunt atractive, pline de tehnologie și echipate cu sisteme de asistență care fac călătoria mai ușoară și mai sigură. Desigur, toate acestea costă și sunt de fapt câteva dintre motivele pentru care mașinile au ajuns să fie mai scumpe decât erau acum 19 ani, spre exemplu.

Un studiu realizat de publicația germană Automobilwoche dezvăluie că prețul mediu al unei mașini compacte de segment C (Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Volkswagen Golf etc.) a crescut cu 63% în perioada 2002 - 2020.

Spre exemplu, cei de la Jato Dynamics arată că un Golf costa circa 18.400 de euro în 2002 (în Germania), iar în 2020 prețul a ajuns să fie de 30.000 de euro. Dacă se ia în calcul inflația, creșterea nu este atât de mare (21%), dar tot există.

Pe lângă motivele evidențiate mai sus, publicația germană mai susține că prețul mașinilor a crescut și pentru că oamenii cumpără cu precădere versiuni mai bine echipate (și implicit mai scumpe) decât în trecut.

Totodată, și costul de producție al unei mașini moderne este mai mare decât era în anii 2000.

Și mașinile compacte de segment B s-au scumpit în perioada 2002 - 2020.

În medie, un Volswagen Polo, Opel Corsa sau un Renault Clio costă acum cu 59% mai mult.

Prognozele recente arată că, până în 2027, mașinile electrice, comercializate în Europa, vor fi mai accesibile decât cele echipate cu sisteme de propulsie convenționale.

via Automobilwoche

Comentarii (13)

  • În 2027 electricele vor fi mai accesibile, după ce multe modele de volum cu ardere internă vor dispărea, rămânând alea mai scumpe, deci o compactă electrică va fi doar 40.000 euro, rămâne de văzut cât vor mai rezista subvențiile.
    12 4
  • Johnny
    Preturile au explodat in special de cand s- au apucat sa faca electrice, pt a compensa costurile de dezvoltare ale acestora. Faptul ca au pus gadget-uri pe noile modele termice nu explica diferenta de pret in totalitate.
    24 4
  • LUCCI LUCIANO
    In sfarsit a indraznit cineva sa o spuna verde in fată ! Asa e ! Ceea ce luai cu 20.000 de euro acum 18-19 ani( sau echivalentul in marci/dolari) , azi costa 32-33.000. Ca sa intelegem de ce un Golf GTI a ajuns de la 24.000(5-ul) la 36-40.000 azi(8-ul). Sau, nu-i asa, Loganul 1 de 10.000 , din sept 2004, azi e 15.700. Chiar sub media cresterii europene
    8 1
  • "prețul mediu al unei mașini compacte de segment C"
    Oare o masina compacta poate fi si de alt segment decat C?
    10 1
  • Analiza JATO as zice ca e gresita. Preturile au crescut cu precadere in ultimii 3-4, pe fondul anticiparii costurilor pentru retehmologizare si reorientarea producatorilor spre productia de masini electrice. Exact cu zicea Johnny. Adica nu or fi i industria proasta sa plateasca ea costurile. Costurile cu retehnologizarea vor fi platite de catre consumatoti.
    6 0
  • Si eu credeam ca doar masinile electrice s-au scumpit.
    Hai ca m-am mai linistit.
    Dar totusi cum sa dai pe un amarat de Golf 30000???Mai oameni buni, astia care cumparati panarame cu 4 roti, voi sunteti sanatosi??? 30000 euro pe un golf si comentati ca la 40000 o masina electrica e scumpa??? Sunteti prajiti tare :))
    9 11
  • Seriff
    30.000 eu un Golf full, unul mai decent, nu e 30.000, nu cred ca isi ia nimeni Golful de 30.000, dar da oricum e mult si nu se merita.
    Cum o electrica de 40.000 iar nu se merita, peste 5 ani o dai la gunoi.
    6 0
  • Sa nu uitam ca unul dintre motivele cresterii preturilor este politica EU de reducere a noxelor. Implicit instalarea de tehnologii si echipamente eficiente (catalizatori, filtre de particule, start-stop, dezactivare cilindri, cutii automate/robotizate imbunatatite, SCR cu adblue etc) dar ... costisitoare !
    7 0
  • Din pacate costurile sunt in trend puternic crescator. Iar aceasta si datorita scumpirii f. agresive a materialelor si materiilor prime (vezi scumpiri la otel de 80-100%, la plastic mult peste 100% si la transport din China cu aprox. 270%)
    6 0
  • Vaidevoi
    "Asa e ! Ceea ce luai cu 20.000 de euro acum 18-19 ani( sau echivalentul in marci/dolari) , azi costa 32-33.000".Pai da, dar acum 18,19 ani, daca aveai salariu 1000 de lei, ziceai sarumana. Salariul minim era 400,500 de lei, pe acolo. O paine era 4 mii de lei( 40 de bani in banii de acum). Deci si atunci si acum, o persoana cu venituri minime, tot isi face rata pe 27.5 ani ca sa isi ia o masina.
    7 0
  • Vaidevoi
    Piesele facuta in Asia la preturi mici si apoi transportate si montate in Europa pt producția de masini, dezvoltarea si eficientizarea transportului containerizat pe mare care a dus la costuri de transport mult mai mici(excludem aici criza din ultima perioada) , dezvoltarea in IT precum internetul, tot felul de software pentru managementul resurselor, stocuri, roboti pe care ii gasim in uzine care sunt mult mai eficienți din punct de vedere financiar, utilizarea telefoanelor mobile de marea majoritate a populației si "furtul" de catre gigantii IT care vad zilnic ce accesam si etc si cu ajutorul inteligentei artificiale pot determina trendurile in industria auto, astfel ca producătorii se preteaza exact pe cererea si nevoile clienților, reclamele individualizate pe care le vedem zilnic pe telefoanele noastre si care ne "baga pe gat"
    masina visurilor noastre si spunem mirati "ce coincidenta" si multe alte exemple (in special din domeniul aceasta IT) duceau spre o scădere masiva a costurilor de producție DAAAR, nu fac decat sa amortizeze costurile suplimentare cu montarea de dispozitive pentru reducerea noxelor si dezvoltarea de tehnologii noi(electrice, hybrid etc). In rest, scumpirea cu aprox 60% nu face altceva decat sa urmeze mai mult sau mai putin trendul creșterii economice sau al salariilor (din 2002 si pana in 2020).
    6 0
  • pui tableta in bord si punte rigida spate... progres!
    7 0
  • Da, au crescut cu 60%, dar salariile au crescut cu mult mai mult. Deci e mai accesibila o masina acum decat era in 2002.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru