STUDIU: Producătorii chinezi de automobile vor fi competitivi abia peste zece ani

de Sebastian Toma
Marti, 26.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu realizat de specialistii de la Sanford C. Bernstein Research, producătorii de automobile din China sunt la zece ani distanţă de momentul în care vor avea modele competitive pe piaţa auto globală.

Esential 2500 de ingineri lucrează la centrul de dezvoltare General Motors din China.
Industria auto din China este la zece ani de la momentul în care va avea un producător competitiv la nivel global, spun cei de la Bloomberg citând analişti din industrie. Un raport de 200 de pagini realizat de specialiştii de la Sanford C. Bernstein & Co. arată discrepanţa dintre producătorii de automobile din China şi marii jucători ai pieţei auto globale, cum sunt General Motors, Volkswagen AG şi Toyota Motor Corporation. După cum explică Max Warburton, un analist auto de la Bernstein, chinezii au voinţa şi banii necesari dezvoltării industriei auto indigene la un nivel global, dar nu investesc la fel de mulţi bani în cercetare şi dezvoltare precum marii constructori de automobile. Potrivit celor de la Bernstein, constructorii de automobile din China investesc, în medie, 100 de milioane de dolari în fiecare an pentru cercetare, pe când o companie de talia lui Volkswagen investeşte aproape zece miliarde de dolari în fiecare an în cercetare şi în dezvoltarea noilor modele.

"Chinezii au parcurs deja 80% din drum.

Celelalte 20 de procente nu sună foarte dificil de realizat, dar sunt cea mai complexă parte a întregului proces. Chinezii vor investi bani în cercetare şi dezvoltare până când vor reuşi să producă maşini competitive.", spune Max Warburton, analist auto la Bernstein. Din cei peste 100 de producători de automobile din China, Warburton spune că SAIC Motor Corp are cel mai mare potenţial, deoarece a obţinut cunoştinţe vaste în baza parteneriatului joint-venture semnat cu americanii de la General Motors, iar inginerii lor au un nivel superior de experienţă în raport cu companiile rivale.

Urmareste Automarket
Echipa de cercetători de la Bernstein a fost impresionată şi de producătorii independenţi din China, cum ar fi Geely Automobile Holdings, ai căror ingineri au dezvoltat o gamă de motorizări "aproape competitivă" la nivel global, după cum a arătat o analiză atentă a modelului Geely EC7 şi a lui Great Wall H6.
Compania de cercetare a cumpărat două automobile chinezeşti şi le-a adus în Europa, unde le-a testat în facilităţile pe care le folosesc şi constructorii europeni, iar rezultatele au fost interesante, modelele chinezeşti marcând o evoluţie evidentă la nivel tehnologic, dar şi soluţii nefericite de reducere a costurilor. În cazul modelului Great Wall, se remarcă o evoluţie dramatică faţă de generaţia precedentă, noul model fiind dezvoltat în doar 15 luni.

Via Bloomberg

Comentarii (7)

  • Vrajeli pentru naivi!
    Aratarea prezentata in stire seamana cu Seria 3 modelul precedent.

    China= Copy= Paste
    13 7
  • Deci vor invata meserie de la GM :) Uriasul din Detroit detine multe departamente de cercetare-dezvoltare, de foarte buna calitate. Dintotdeauna. Dar poate nu vor adopta chinezii si naravurile conducerii GM. Deocamdata, in linii mari, asa cum just remarca slVW, galbiorii par interesati sa preia de-a gata munca altora, sa-i puna alte plastice si alta vopsea si atat. Este doar o practica ne-deontologica, nu un mod de a invata, de a progresa. Nu stiu cat de realista sau cat de naiva poate fi estimarea respectivilor specialisti, dar nu ma indoiesc ca universul auto din China va fi tot mai prezent pe scena globala de profil, si nu numai in urmatorii zece ani. Geely mi se pare cel mai cerebral operator local, administrand excelent Volvo, fara sa-l "ingalbeneasca", in schimb Chery si subsidiarul Qoros trebuie sa amelioreze substantial calitatea si siguranta. In definitiv, China Motors aka GM Shanghai ramane etalonul valoric al tinerei piete chineze. De la acest nivel se pornesc comparatiile sau competitiile pe plan autohton.
    11 3
  • Nu vad de ce va mirati de mentalitatea chineza.
    Japonezii cand au inceput sa faca masini au copiat modele americane iar acum au o industrie respectata chiar si de adulatorii de masini europene. Macar pentru fiabilitate daca nu pentru design/feeling.
    Coreeni au facut exact la fel, insa in general cu masini europene si japoneze cand au inceput sa produca mai vartos prin anii 80 iar acum au un concern in primele 5 ca productie si in primele 10 ca fiabilitate (ma refer la H-K), in fata unor firme mult mai vechi si mai de renume ca Peugeot, Citroen, Fiat, Alfa, etc
    In industrie nu conteaza cand intrii pe piata si cum, conteaza cum te dezvolti in raport cu concurenta si daca ajungi pana la urma sa fii la acelasi nivel sau peste. Atunci implicit urmeaza si vanzari multe si review-uri laudatoare prin reviste.
    18 3
  • Am vazut acest Great Wall H6 in Rusia (la ei e Haval 6) si credeti-ma ca daca ajunge in Europa ....cad multe capete.Cel putin in zona italo-franceza.
    3 1
  • Papagalul mistocar tot papagal ramane...
    7 4
  • @Mafia: Ia zi-mi si mie de la ce fiat au preluat si au facut S-class ? Sau ma intreb daca existau masini koreene cand erau milioane de masini germane.
    Tu auzi ce vorbesti ?
    De la care italiana au dezvoltat AUDI V8, SERIA 7, S-CLASS in anii 90 ? wtf man !
    10 2
  • Asa, si? Vi se pare mult 10 ani? Acusica trec! Si stati linistiti ca de obicei astia care fac studiile astea stiu ce vorbesc! A crede ca producatorii din China au inceput sa dezvolte modele pentru piata europeana, fara sa-si fi facut anumite calcule inseamna sa fii naiv! Cand or incepe sa angajeze specialisti europeni oferindu-le lefuri duble fata de ce castiga la companiile "consacrate", veti vedea ca le va creste si calitatea.
    Maine - poimanie apare o fabrica la Loveci, raspomanie vreo doua - trei prin alte tarisoare mai sarace ale UE. Mana de lucru? Se poate aduce din China.

    Stiti cati dintre snobii anilor '95- 96' care se dadeau cu sh-uri germane de zeci de ani, dat isi cumparau tigari la bucata, nu afirmau sus si tare ca nu-si vor cumpara niciodata Dacia ? Foarte multi! A aparut Loganul si au devenit mai putini. Apoi a aparut Dusterul si au devenit si mai putini. Si tot asa....

    Ce va aceti sa credeti ca doar Dacia este detinatoarea secretului absolut in materie de calitate-pret!
    Totul e pe bani, baieti! Si credeti-ma , de bani China nu duce lipsa.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru