Studiu: Românii ajung să plătească de trei ori mai mult pentru o maşină second hand adusă din Germania

de Paul Cosma
Vineri, 14.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Românii ajung să plătească de trei ori mai mult pentru o maşină second hand adusă din Germania, iar fenomenul rablelor "cosmetizate" de vânzători a scăzut calitatea parcului auto naţional şi a crescut costurile cu diminuarea poluării, potrivit unui studiu realizat de o companie specializată în consultanţă tehnică şi financiară.

Datele unei cercetări privind tendinţele consumatorilor din România în ultimii cinci ani arată că unul dintre cele mai populare modele pe care clienţii le preferă este BMW Seria 3, modelul E90.

"Exemplarele pe care în general le caută românii sunt cele echipate cu deja celebrul motor N47, 2000 cmc, Diesel. Foarte mulţi cad în capcana unui preţ atractiv şi achiziţionează maşini întreţinute necorespunzător, la care apar foarte des probleme. Numai remediind problemele clasice, adică distribuţia, injectoarele şi turbosuflanta, costurile reparaţiilor se ridică la peste 3.000 de euro, dacă reparaţiile se fac în România. Dacă reparaţiile se fac în Germania, costurile ajung până la 5.000 de euro. Astfel, la maşina cumpărată din Germania, la un preţ iniţial de circa 6.000 de euro, costul se poate dubla după reparaţii,” se arată în studiu. 

Potrivit specialiștilor, un alt inconvenient la achiziţia unei maşini din vestul Europei este drumul. Astfel, costul drumului până în ţara vânzătorului se ridică la 100 - 150 de euro cu avionul, la care se poate adăuga o noapte la hotel, adică încă cel puţin 70 de euro, plus alte mici cheltuieli.

“La întoarcere, costurile sunt şi mai mari: 250 de euro numerele provizorii, plus 350 de euro combustibilul şi taxele de drum.

În total, dacă nu apar şi alte evenimente şi cheltuieli neprevăzute, numai costul drumului va fi în jur de 900-1.000 de euro, la care se adaugă oboseala şi presiunea timpului, care duc foarte adesea la o alegere greşită. Dacă este nevoie şi de reparaţii, preţul final al maşinii poate fi şi de trei ori mai mare,” se mai arată în studiu. 

Via Agerpres

Comentarii (23)

  • Pai daca Dacia nu e buna, normal ca platesc.
    Prostia costa scump si se profita de pe urma cocalarilor cat de mult se poate.
    Despre ce costuri cu poluarea se vorbeste ca eu nu pricep???
    Jos electricele si hai cu dieselurile!!!
    Mare noroc pe vest europeni ca gasesc prosti orin est care iau orice, ca doar sunt germane si doat germanii fac masini:))
    Greu cand poporul e limitat.
    28 15
  • Specialisti in consultanta tehnica nu stiu ca "deja celebrul motor N47, 2000 cmc, Diesel" e, de fapt, de 1.995 cmc.
    14 10
  • Hooooo
    Dar ce vreți să cumpărăm Dacia (nesimțit de scumpe ) , este piața liberă !!!!
    Hoooooooooo
    17 20
  • A indraznit cumva cineva sa aduca in discutie BMW cu super mega motorizarea N47, super fiabila super masina, cele mai cele dintre germane.
    O sa-l lasam pe dan_grc sa ne explice cum la BMW-uri nu pica nimic, sunt cele mai fiabile, confortabile sunt chintesenta masinilor din lumea asta. Bine el nu e atat de sarac ca ceilalti cu Seria 3 si are Seria 5.
    Sa se aduca in discutie si jafurile alea japoneze, sau la ele nu umbla asa mult samsarii, ca nu au destui fraieri care sa fie interesati?
    Romania da in continuare exemplu de groapa de gunoi. Asta cu acordul unor romani care importa jafurile diesel in continuare.
    Conteaza semnul de BMW de pe capota, restul sunt detalii cosmetice. Multi si prosti cum zicea cineva.
    27 9
  • mie imi miroase ca dacia si ford au platit pentru acest articol: si cum tocmai a inceput programul rabla, coincidenta e cel putin stranie. insa a generaliza ca toate masinile vor avea aceste probleme si costuri pt reparatii, arata clar rea vointa.
    din pct devedere insa al poluarii si a vechimii parcului aveti dreptate. ar fi frumos daca cei care nu vor o masina noua sa aiba voie sau sa isi permita sa isi cumpere una second dar cu minim euro 6. aceasta utopie insa e ucisa din fasa de ue cu drepturile tuturor
    22 8
  • Catalin
    A anunțat catzu un mecanism prin care sa reduca sau sa stopeze importul SH, a aparut si studiul si stirea.
    19 1
  • Atunci o sa fug repejor sa-mi iau un Ford american sau o Dacia frantuzeasca,o sa fie bataie pe ele. De abia astept sa dau 20 000euro pe un Duster nou!
    18 3
  • Descurajare fara taxe nu există, degeaba latra cu spume la gură obsedatul de serviciu.

    Așadar seria 3 E90 este preferata, adică mai mult ca Passat ? Ma îndoiesc, VW ca marcă este preferata si la mana a doua, înaintea oricărui Bmw, dar daca asa spun specialiștii...apoi această grijă pentru costuri, daca dai 6000 euro, plus 3000 reparații este prostie, dar dacă te bagi la un seria 3 nou, la 60.000 euro si-l vinzi la jumătate de preț dupa trei ani este inteligența maximă.
    18 1
  • Gogu de la scularie
    Pai daca dau 6000 de euro si mai bag 6000 in reparatii tot ies la juma de pret fata de o electroaca. Si am o masina valabila cu care pot sa merg unde si cand vreau eu spre deosebire de electoaca care e numai de oras.
    oricum sa-ti iei masina de 6000 de euro nu e recomandat ca n-ai ce sa-ti iei de banii astia decat un junghi. Un sh bun incepe de la 9-10000 de euro.
    Eu avand un buget de 12000 am avut de ales intre un Logan nou si un sh cu 100.000km Golf 7 2 litri Diesel cu aproape toate optiunile. Am ales Golful si ma felicit zilnic.
    24 11
  • Nici nu ma asteptam sa nu te feliciti pentru putoarea care iese pe teava.
    Probabil ca nici resoftare nu ii faci, ca e mai bine cu emisiile de 40 de ori mai mari decat in cartea tehnica.
    La masinile germane limitele nu se pun la viteza, ci la creierul soferilor se pare:))
    Altceva la 12000 euro nici nu gasesti: Toyota, Hyundai, Kia nu sunt bune, ca nu sunt germane...
    Nu pot decat sa ii felicit pe germani pentru cum spala est europenii pe creier.
    17 25
  • Somebody
    Măițaș (ante postac), tu ești cel spălat nu pe creier... Ci în creier.
    Despre ce reaoftare povestești tu acolo?
    De curiozitate. Știi ce e aia Golf 7...nu ca ar fi "adevărul absolut" în materie de mașini, însă e de câteva ori mai masina fata de Logan.

    Pe de alta parte mai tine și de gusturi, oportunități, necesități etc... Ești mulțumit și îți sta popo bine în Sandero, go for it. Lasă-ne pe noi dei ce vrem un junghi din Jermania sa ne facem damblaua.

    M-am coborât dintr-un Hyundai, cu ceva km, în căutare de Dacie nouă. Prietene dacia nu e nici la călcâiul lu' Hyundai de acum 10 - zece- ani!

    Ford 'sPuma nu am "călărit" însă nu ma aștept sa ma basculeze pe spate.

    Hai sa fim serioși... Problema e mai amplă.
    11 9
  • Ursul Arthur mai din N-V
    @goguta de la 21:50,cine e tampit sa-si faca resoftarea dieselgate si sa-i consume apoi masina mai mult,sa traga mai prost,sa isi faca dpf-ul regenerarea la fiecare 500km si egr-ul sa-si dea apoi demisia din 1000 in 1000 de km? Pt.dieselari,oricum va pun astia botnita si la masini nu numa' la moaca,anulati egr-ul sa nu mai aveti probleme cu calamina pe supape si cu el colmatat,dpf-off,anulat profesional fizic si din soft,o sa consume nu doar mai putin,o sa traga cu mult mai bine,canci probleme de regenerare,uitati de uree,optional puteti sa-i mai ardeti si un cip stage 1 de la o firma de tuning serioasa. Ps. ,Catalizatorul la diesel cel putin sub euro6 n-are sonde lambda inainte si dupa el,anulati-l cu incredere,merita.Luati Itp -ul fara probleme,fara atentie daca aveti tubulatura de la intercooler si turbo in mintile ei,0 fum.Pt benzinari acum,am la benzinara recircularea gazelor anulata,supapa pcv off,catalizator sport,NU poluez de rup(nu-mi miroase uleiul a benzina pe joja ca la voi) da' oricum ma doare undeva de ursii polari si de plamanii vostri ca nu eu sunt cel mai mare poluator,din contra.Pss. Va arunc electrotroacele la gunoi,oricum o calc de-o rup cu viteze unde electrizatii sug bateria in 30 de secunde.
    9 8
  • inexorabil
    Mafiot drag, unguent pentru inimă, ai auzit de Frédéric-Guillaume Bergmann? A fost un franco-german (alsacian) din sec. al XIX-lea (nota bene: un occidental, başca decorat cu Ordinul Legiunea de Onoare, nu un rus, nu un ortodox!), cu următoarele îndeletniciri: filolog, teolog şi filosof.
    Ei, iată numai una dintre operele sale: “Les Gètes ou la filiation généalogique des Scythes aux Gètes et des Gètes aux Germains aux Scandinaves” (1859).
    Titlul lucrării este tendenţios, nu? Dumnealui nu i-a cunoscut pe “avansaţii” (pro-)occidentali de astăzi, care l-ar fi pus urgent la punct/colţ – mai ales cei cu analiza matematică însuşită la nivel universitar (dar cu limba maternă abandonată la creşă).

    Cu alte cuvinte şi ca să te parafrazez, cea mai vestită (nu neapărat şi cea mai importantă) ramură etnică a…noastră ne spală pe creier acum. Ştii ce plăcut poate fi acest proces?! N-ai nici cea mai vagă idee!

    Mă rog, să fim bărbaţi, adică să recunoaştem: tot dintre dânşii s-au ridicat alde…Illuminati. Totuşi, aceştia din urmă nu sunt nişte tolomaci (în schimb, ticăloşi, da, o-ho-hoo, fără număr) – în virtutea acestui argument, de ce nu s-or fi ridicat dintre ruşi?
    Apropo, ca o paranteză, ruşii se trag tot din marele neam scitic, dar via sarmaţi, de aceea se afirmă (nu fără temei) că, în cele două războaie mondiale, conflictul ruso-german a fost niţeluş…fratricid.

    Precum am constatat deunăzi, Illuminati şi-au pierdut puţin busola, împotmolindu-se în (co)vid, dar geniul lor malefic latent (pentru care nu este de nutrit nicio consideraţie) îi va ajuta să iasă la…lumină [aşa întunecată cum este ea :) ]. Oricum, nu aceste lepădături de soi (slugi jurate ale satanei) sunt germanii autentici! Problema provine şi de la ceilalţi “iluminaţi” (de alte naţionalităţi), care, împreună cu cei teutoni, joacă pe degete UERSS (nu este cazul să precizez din nou că singura naţionalitate care contează în cadrul EMOL este…banul, şi încă grup, să te dea afară din casă, recte un sine qua non al Castei respective). Fii sigur însă că…AfD-iştii cunosc mult mai bine decât noi aceste cumplite adevăruri şi tocmai faptul de neconceput că unii de acelaşi sânge cu ei activează în tabăra “cealaltă”, cu Putere mult superioară “extremei drepte”, îi montează, îi determină să fie maximum intransigenţi…

    PS. “Cele trei voturi negative ţi le-a asigurat “Tatraurss”, corect? O dată de pe laptop, a doua oară de pe Smart şi a treia oară…i-am trimis eu un gadget multimedia.
    13 8
  • Sesizez o oarecare "grija" a celor de la AM in abordarea subiectului. Dupa parerea mea, greseala e totala. Aici ar trebui dusa munca de lamurire a romanilor: cumparati masini noi romanesti, daca asta va permiteti. Nu luati mizerii prajite din Germania! Nu va luati dupa sigla de pe capota! Ce cumparati voi la bani de nimic nu mai are nicio legatura cu ceea ce a fost acea masina noua.
    @AM: in loc sa promovati masini cu baterii scumpe, care la noi nu vor prinde in urmatorii 20 de ani, mai bine v-ati asuma o munca de educare a publicului in domeniul auto. Toata lumea ar avea de castigat. In primul rand clientii, apoi economia romaneasca, apoi angajatii in industrie, pur si simplu e win-win pentru toata lumea. Mai lasati promovarea surda a masinilor cu baterii. Ganditi si pe termen scurt. Problemele pe care le avem noi aici sunt mult mai acute si mai dureroase decat cai VERZI pe pereti.
    O sa revin maine cu mai multe idei aici, pe tema asta.
    18 4
  • Edikkk
    A cumpăra produse, şi deci şi maşini SH este o măsură ecologică - în principiu.

    Dacă maşinile termice nu ar arde petrol să emită CO2 care ne face problema asta foarte gravă pentru copii noştri şi generaţiile viitoare.... nu aș avea nimic contra maşinilor termice, cu atât mai mult celor SH

    Minim 1 miliard de oameni vor muri sau vor avea calitatea vieţii distrusă dacă nu s-ar face nimic în privinţa climate change.

    Problema maşinilor SH este aceasta: aproape nimeni nu vine o maşină care merge bine !!!!

    Există 10%-20% maxim care îşi schimbă maşina, pentru că vor una mai nouă, în Germania, Olanda, Suedia, etc

    Restul o schimbă când service costă prea mult, când reparaţii care costă prea mult, când nu mai trece ITP (în Vest se face covârşitor pe bune) deci peste 80% din maşinile SH sunt foarte mari poluatoare - fiind şi vechi , poate foarte vechi, dar având şi multe probleme.

    Nu toate, dar mai mult de jumătate.

    Dacă s-ar face ITPul pe bune peste tot, jumătate din maşinile SH nu ar exista în circulaţie şi ar rezolva în mare parte problema.

    Cel mai important lucru la o maşină termică este motorul. Dacă motorul este stricat sau are probleme, poluează peste norme, nivel,... restul, dotări, vopsea mişto, devin irelevante.

    Când o să se facă ITP pe bune absolut peste tot în România, atunci o să respirăm o țâră mai bine.

    Deci ideea e cumpăra de la un proprietar bogat, foarte bogat, care îşi vinde maşina doar că vrea alta.

    Maşina SH o să fie bună, pentru că a fost întreţinută la timp (săracii nu întreţin deloc sau prost sau nu la timp maşinile) iar evaluări de genul "dacă troncăne" sau "să îi dăm tare" sunt prostii.

    Făcut testul de emisii, mediu şi testul "pe computer" sunt pe departe cele mai importante.
    Mai ales, o să devină în viitor. Chiar cel apropiat.
    8 4
  • Edikkk
    Oricum nu toţi au atât de mulţi bani şi maşinile s-au scumpit nesimţit de mult.

    80% maşini SH mi se pare o normalitate iar oamenii trebuie să aibă şansa să cumpere maşini

    A pune taxe prea multe este o prostie. Oamenii fără mari venituri şi aşa o duc greu, să îi mai chinui cu taxe excesive este o prostie.

    DACĂ VOR SĂ FACĂ CEVA pentru poluare, lucru simplu, care niciun guvern nu l-a făcut, ar trebui să fie aşa :

    1) NUMĂR VERDE pentru maşinile care poluează - vezi că maşina din faţă este o troacă care face fum încontinuu - sunat, alo, uitaţi cutare maşină ,număr înmatriculare, deplasez direcţia etc

    Pac, maşina poluantă oprită în trafic şi făcut teste

    2) dacă este foarte stricată pac.... investigat unde a făcut ITPul !! Suspendată, anulată licenţa acelui service RAR
    Este imposibil ca întrun singur an (pot fi şi 3 că degeaba) să se fi stricat un motor aşa tare şi deci sigur a trecut ITP ilegal

    3) Taxa 1 eurocent în combustibil fosili din care făcut staţii de încărcare !!
    De care deci vor beneficia toţi !!
    Nu 10.000€ la bogaţi, luat de la săraci, eco bonus de azi, care e o prostie.
    11 3
  • Gogu de la scularie
    Vad ca un retard face spume. Sa aduc cateva lamuriri. Motorul masinii mele nu face parte din cele trucate de VW asa ca n-am ce resoftare sa-i fac. Masina s-a cumparat legal cu respectarea tututor legilor si plata tuturor taxelor, era si este in parametrii tehnici Euro 5, deci emisii scazute daca asta te arde pe tine acum. Merge super, a trecut ITP-ul cu brio, masina este foarte economica si fiabila, n-am bagat niciun ban in ela in afara de schimbul de ulei si de filtre pe care il fac anual. Cheltuieli minime, siguranta si confort. Performante dinamice bune la un cost mic. Ma mai felicit inca odata. De ce nu mi-am luat asiatice? Pai in primul rand sunt mai scumpe in exploatare, daca ai nevoie de o piesa de schimb ai pus-o, valoarea de revanzare e zero si nu in ultimul rand, asiaticii nu se pricep la Diesel.
    Faptul ca am ales ceea ce e mai avantajos pentru mine ma face spalat pe creier de germani? Nu, nu cred.
    In viitor ma gandesc sa trec la un A6 tot Diesel pentru drumuri lungi, fac in fiecare luna cate unul, si o Dacia Spring pentru oras daca se mai mentine prima aia. Spalare pe creier nu? De la cine de data asta?
    18 7
  • Dar nu trebuie sa ne lamuresti. Atat timp cat in capul tau nu exista decat VAG si Audi Diesel e clar. Asta spune tot despre ce poti si sunt lamurit. Faptele,nu vorbele conteaza. Deci suntem lamuriti cu ce ai facut. Si nu stiu cum se face dom'le ca astia toti care iau jafurile diesel germane nu baga in ele niciun ban decat ulei si filtre, dar service-urile sunt pline de masini din astea. Nu, nu ale lor, ale altora.
    Se fac studii de fiabilitate de ani buni peste tot, troacele germane ies ultimele si in Germania (ca de aia le schimba ei la 2-3 ani), dar apoi sunt excelente la romani. Se strica la germani, dar nu la romani.
    https://www.4tuning.ro/editorial/editorial-de-ce-romanul-de-rand-nu-vede-nimic-altceva-decat-volkswagen-23957.html
    Esti doar unul din multi si limitati si spalati pe creier. Abureala asta cu nu se strica o vad la vecinii de la bloc cu golf si Passat. Repara si tot repara si tot baga bani, ca isi luau masini noi cu cat au bagat in ele. Dar prostia trebuie sa se plateasca si e bine pentru germani.
    Toate studiile arata ca romanii sunt fraierii si ei insista ca nu si nu, ei sunt aia mai destepti printre toti europenii care nu se pricep la masini. Ei le vand de proaste si romanii care le iau fac super afaceri. Aia isi iau noi, romanii se bucura ca baga bani in troace.
    Deci ca si concluzie: cand iei VAG, scrie pe tine limitat. Asta se vede in semnul ala: limita.
    7 20
  • esti un trol si nimi mai mult.
    Am si eu Audi A4 Diesel de 10 ani.
    N-am avut nicio problema trolache. Imi pare rau ca il vand acum sa-mi iau altul. Habar n-ai de masini. Ceea ce eu nu inteleg e de ce te f..te grija de ce fac eu cu banii mei?
    Cum zice cineva pe aici. Zi de zi Diesel deasupra tuturor. Über alles. Hai oftica-te. De data asta Dieselul va fi de 3 litri ca sa te depasesc pe oriunde te prind. Ha ha ha.
    15 8
  • Ca sa te depasesc pe oriunde te prind. Nu ca nu o faceam si inainte.
    10 2
  • Clique
    Problema românului în general este aroganța pe stomacul gol, nu este vorba despre bani sau taxe.

    Ci de aroganța asta infectă și jegoasă care duhnește din 90 până în prezent.

    Dacă mă vede vecinul că mi-am luat Dacie, o să zică la tot satu, trebuie să-mi cumpăr BMW, Mercedes, Audi, X-uri, Z-uri etc.. cum are Gheorghe de pe deal sau Vasile a lu Maricica.

    Trebuie să dau bine pe Facebook și Instagram la gagici, să moară fetili când bag o poză din aia mâna pe volan, ceas la 70 lei și sigla pe volan Bavareză sau alte torpile germane.

    Deci nu este vorba despre bani, că nu sunt bani, că nu știu ce... este vorba strict de mentalitatea infectă a românului.

    Nu sunt bani ? Nu știu cum se face că văd pe stradă multe GLE-uri, multe Porsche-uri, multe Bmw-uri noi sau aproape noi etc etc.

    Multe motorizări mari, nu sunt bani în țară ? bani sunt.

    Cât timp la litoral se sparg anual sute de mii de euro șamd.

    Când îi mai auzi pe unii ce le i-a interviu
    Întrebare " Cam cât a-ți cheltuit ?"
    Râspuns " Doar 2000 de euro "

    Toți sunt afaceriști prin țara asta, dar fără măcar o afacere sau fabrică, a dracului.

    Merge bine contrabanda cu țigări, evaziuni și bijnițăreală și alte combinații ce fac mulți prin exterior.

    Să nu veniți cu argumente că nu este adevărat, eu am fost în exterior, au fost și alte rude de-a mele și amici și pot confirma ce fac mulți românași pe acolo.
    12 2
  • nici macar nu conteaza,de multe ori se merge mai repede pe jos decat cu masina, lucru care se va agrava, infrastructura nu permite atatea masini, viitorul nu va fi nici diesel nici electric distractia asta cu urcat in masina pentru o paine s-a terminat, luati-va de pe acum cate-o trotineta si-un AKM, vor urma vremuri imputite...
    6 0
  • Seriff
    Si in afara se cumpara masini sh, nu doar noi, care e problema daca isi iau oamenii masini sh? De ce mi-as lua masina noua cu motor in 3 cilindrii care abia merge si tremura tot, mai degraba una sh intretinuta, chiar daca ii fac o distributie, un schimb de ulei, discuri, placute tot ies mai bine.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru