STUDIU: Șoferii care au și mașină electrică și termică, o preferă pe cea cu zero emisii pentru majoritatea călătoriilor

de Alexandru Monenciu
Vineri, 30.12.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat de către britanicii de la Zap-Map arată că cei care au în garaj atât o mașină cu zero emisii cât și una echipată cu motor termic, o preferă pe cea electrică pentru majoritatea drumurilor pe care le au de făcut cu mașina.

Britanicii de la Zap-Map au realizat un studiu pe un eșantion de 4.300 de proprietari de mașini electrice.

Studiul a arătat că circa 1.300 dintre aceștia au, de asemenea, în garaj și o mașină echipată cu motor termic, dar o preferă pe cea cu zero emisii pentru majoritatea drumurilor pe care le au de făcut cu mașina.

Mai exact, 85% utilizează mașina electrică pentru a merge la cumpărături, la restaurant sau pentru a-și duce copiii la școală. Totodată, 71% folosesc mașina cu zero emisii pentru naveta zilnică, iar 67% o aleg chiar și pentru călătorii mai lungi (de peste 160 de kilometri).

În același timp, 55% dintre britanicii care au în garaj o mașină electrică și una termică, o preferă pe cea cu zero emisii atunci când vine vorba de o călătorie "de-a lungul țării", chiar dacă sunt nevoiți să utilizeze rețeaua publică de încărcare.

Același studiu mai arată că mai puțin de 2% dintre proprietarii de mașini electrice ar reveni la o mașină termică.

"Studiul nostru arată de câțiva ani încoace că odată ce ai trecut la o mașină electrică, nu revii la una termică.

Anul acesta am mers mai departe și am demonstrat că șoferii care încă nu au renunțat de tot la mașina termică, tot aleg să conducă mașina electrică în majoritatea timpului," susține Melanie Shufflebotham, co-fondator Zap-Map.

via Zap-Map

Comentarii (39)

  • Shi T.
    "În același timp, 55% dintre britanicii care au în garaj o mașină electrică și una termică, o preferă pe cea cu zero emisii atunci când vine vorba de o călătorie "de-a lungul țării", chiar dacă sunt nevoiți să utilizeze rețeaua publică de încărcare."

    ha ha ha ha
    Propaganda ecoextremista nu mai are simtul masurii!
    Hai idi utili, sariti cu gura. Ca doar aveti destul timp la pauza de 10 cafele din timpul incarcarii.
    ha ha ha
    36 15
  • https://project-e.ro/2022/12/30/presedintele-toyota-spune-ca-majoritatea-tacuta-nu-este-convinsa-de-viitorul-vehiculelor-electrice/?fbclid=IwAR0VpaKJXTB0PZ-iR8B2TXSDn2YyMMuKf0nJAbTIXSbDjUO5AHYVVsveV38
    26 8
  • QED băieţi ... QED.

    67% preferă maşina electrică pentru drumuri LUNGI !

    2% s-ar întoarce la maşini termice !
    (ăia cu Toyota EV cred, HA HA HA, vezi range ridicol de mic şi viteza ruşinoasă de mică la încărcare a Toyota EV bz4e!!!)

    Şah mat pentru dieseliști şi manelişti (de la manuală, manetă) !
    12 38
  • Liță
    https://www.zap-map.com/home/about-us/
    Atat am avut de zis!
    19 7
  • Un alt studiu arată faptul că Mike nu are nici electrică, nici termică.
    37 9
  • Cercetătorii englezi sunt prilej de amuzament aici în România. Studiul mi se pare corect doar pe jumătate. Dar cu toată ura asta viscerala împotriva electricelor a unora, progresul vine încet și sigur peste toți și poate vom apuca să trăim în orașe în care aerul să ne umple plămânii cu sănătate și nu cu gudron. P. S. : Am un turbo diesel de care sunt foarte mulțumit așa că înjurați mai cu milă.
    9 25
  • @Dan, @r

    Nu trebuie să fie ceva personal. Nu este o învinovăţire a celor care nu au şi încă nu îşi permit !
    Este o critică puternică împotriva maşinilor termice extrem de poluante în general şi a celor care, deşi sunt un dezastru chiar şi pentru ei, le admiră !!!

    Da, oamenii sunt.... umani, emoţionali şi mereu se leagă de maşina care o au. Eu nu combat asta.

    Ce critic eu este
    - cei bogaţi care îşi permit electrice dar cumpără termice
    - cei care admiră termicele deşi produc cancer (este dovedit) şi poluare

    Hai să lăsăm aşa personalul şi să ne bucurăm că vin vremuri bune pentru lumea auto

    PS poate nu noi, dar cum am luat noi diesel SH cu 300k km, nu ne stă în gât nici EV SH.
    Culmea e că o să vă placă mai mult EV decât fostul diesel. Vă zic eu. O să vă schimbaţi opinia ;)

    Hai, seară bună
    12 26
  • PS poate nu noi nouţe*
    6 21
  • Octavian
    Voi tot vorbiti de poluarea termicelor dar de poluarea cu PET-urile de pe marginea drumurilor cand o sa vorbim si cand o sa se intample ceva? Mie mi se pare mult mai grava si culmea e ca de acest aspect nu zice nimeni nimic. Am avut de curand un drum mai lung prin tara si m-a luat depresia. Vara macar sunt ascunse in iarba dar acum e jale.
    23 7
  • @Octavian

    Toate formele de poluare trebuie combătute la maxim.

    Se fac paşi, timizi, dar se fac. Vezi toate plastice de unică folosinţă care acum sunt din carton / hârtie, ceva lemn ;)
    10 24
  • Daca ai in garaj o masina noua si o masina veche, probabil cel mai mult o vei folosi pe cea noua. Cu siguranta majoritatea participantilor la studiu au electrica mai noua decat termica. Si cum nu-ti iei masina in fiecare an, diferenta de varsta poate fi chiar mare.
    5 0
  • Ar fi fost frumos un studiu al unei publicatii neintetesate in promovarea masinilor electrice. Zap-Map e aplicatie pentru retele de incarcare electrice, deci nu e impartiala.
    Oricum viitorul apartine electricelor full sau PHEV.
    Troacele diesel se vor mai folosi in tarile subdezvoltate ca Romania.
    Romanii ii vor curata de jafuri pe olandezi, francezi, germani, belgieni.
    Ei vor trece pe electrice, romanii vor importa jafurile lor. Asta e circuitul.
    7 24
  • maior crantza
    In sfarsit se lumineaza si mintea rumanilor pe automarket. Daca nici din articolul asta n-ati inteles nimic, sunteti fara speranta.
    9 30
  • După ce se trezesc din bețiile sărbătorilor, papagalii electrici din România să mai contabilezeze 2500 electrice vândute în 2023. Și 10 000 de baterii tip spring.
    O adevărată oază de aer curat. Mai puțin în zona termocentralei pe cărbune Mintia care va fi redeschisă special pentru susținerea infrastructurii de încărcare pentru trotinetiștii eco.

    Mai puțin de 2% din ei s-ar întoarce la mașina termică pentru că nu le mai permite bugetul.
    19 9
  • La acest moment, la nivel național, există 8.501.718 deținători de permise de conducere și 9.952.850 de vehicule înmatriculate.

    Cu rata de înlocuire de 2500 electrice pe an, să calculeze imbecilii planetei, papagalii electrici, în cât timp vor scăpa de poluție. :)
    19 9
  • când văd că am conaţionali precum.... să nu le dau nume.... mă apucă greaţa.

    O greaţă fără margini
    6 19
  • Mircea Badea
    normal ca nimeni nu mai vrea cu tractorul odata ce pasesti in enterprise..
    5 13
  • Maaaare descoperire, era nevoie de o echipă (nu unul sau doi) de cerșetori britanici (studiu plătit sa scoată in evidentă ce vrea cel care plătește). De ce sa nu prefere electrică pe care au dat 60.000 de euro și pe care și-o încarcă in garaj peste noapte… era greu de anticipat rezultatul, așa ceva noaptea minții!
    Acuma au electrice cei care mai au o mașină (așa cum spune marele studiu), deci nu-i relevant!!!
    11 5
  • Papagal electric, am studii serioase în domeniu, pe baza cărora mi-am ales o carieră într-un domeniu... conex. Sunt dispus să fac multe pentru Planetă, să plantez pomi... la mine în grădină, să colectez separat deșeurile în pubelele care mi-au fost puse la dispoziție de către compania municipală de salubritate și... cam atât.
    În perioada restricțiilor din timpul pandemiei, PM2.5 și PM10 din principalele orașe din România n-au scăzut. Din contră, în București au crescut din cauza protanului care a profitat de situație.
    Sunt probleme grave care necesită acțiuni imediate și există problema traficului la nivel de calitate a vieții în centrele urbane, aspect legat mai mult de nasurile fine decât de nevoile... Planetei.
    Soluțiile radicale de tipul mașinilor electrice de 50k nu rezolvă nimic și îngroapă și mai mult industria auto. Dar sunt optimist, criza din 2023 va șterge multe politici prostești de pe agenda CE.
    Europa încă e plină de mașini euro ZERO și euro UNU, iar tu te dai cu capul în piatră că nu vrei termice euro 6d sau euro 7 pentru că nu ai fost la școală cât trebuie și ai rămas lemn.
    23 6
  • Idic, nici măcar un alias nu ţi-ai ales liber ci doar aşa să jigneşti.

    Degeaba te lauzi că eşti în domeniu, chiar mai rău !

    Eşti de o ignoranţă etalon şi te şi lauzi.

    Greaţă, e puţin spus.

    Stai acolo, la gândirea de anii 1800 toamna.

    Tot aşa, ţigările sunt bune? Este CE proşti ?

    Eşti precum doctorii care luptau dedicaţi împotriva vaccinului anti COVID.

    Ha ha ha... Mda
    6 21
  • petrush
    respectivii erau hotarati in acest sens inainte de a-si cumpara electrica.
    la polul opus, multi dintre cei care detin fumigene, nu si-ar cumpara elrctrice.
    4 10
  • Mi-e de ajuns să parodiez o panaramă de ratat până se clarifică trendul.

    O rată anuală de 2500 electrice nu permite înlocuirea a peste 9 milioane termice, independent de tutun.
    13 6
  • Urăsc cei care zic "Ţi-am zis eu" dar lăsaţi-vă de fumat.
    Este îndeajuns că atmosfera este extrem de poluată (faţă de valoarea bază, reală, a epocii pre industrializare, acum 200 de ani) ca să mai poluezi artificial, în plus, în exces, plămânii.

    Stai tu liniştit, aşa cum a dispărut TV cu tub, telefonul fix, discheta, CD-ul, cântarul mecanic, aşa o să dispară şi maşina termică.
    7 18
  • @lidic
    europa si vestul nu e romania, dar pana si pt ro vor exista spring etc...
    si motorinul a ajuns tarziu in ro..dar pe mine nu m-a prostit..
    4 13
  • Banditos
    Studiul respectiv, o manipulare ordinara, nu se compara cu studiile serioase in domeniu ale unora dintre noi.

    Clar.
    7 14
  • maior crantza
    @idic, tiripliciul din gaura-de-sarpe, frustrat si cu burta plina de carnatz, a iesit, sa traga niste ragaiuri pe automarket. Mars la loc, ca n-ai ce cauta in lumea civilizata. Singurele studii serioase le ai in domeniul vocabularului de ghetto si fitzelor de intelectual inchipuit.
    5 15
  • Tocmai mi-am luat o Mazda din 2011, 2.5 benzina. Life's good!
    2 2
  • Maioare, mă doare la 3 hectare în fața cuibului că ești o putoare de samsar inept.

    Cu un procent de înlocuire negativ, România nu va participa în timpul vieților noastre la salvarea Planetei în scenariul prostovanilor ce sunteți.
    5 3
  • @Bambilicos
    Contează cu ce ocupă cei care fac studiul. Dacă le trebuie harneli pentru păcălit cretini ca tine, cu siguranță le vor numi studii și le vor publica gratuit pentru cei ca tine.
    5 4
  • maior crantza
    sobolane, lasa previziunile ca nu poti. Daca as fi samsar, te-as vinde in Sri Lanka, la dezmembrat de vapoare.
    3 5
  • Banditos
    baiatul de la 20:04

    am facut o observatie de bun simt, dar pentru a-ti raspunde pe masura, concluzionez: cretin e fiu' lu' ma-ta.
    3 0
  • maioru` vieții
    Maior, colonel, căpitan...dar nu cred că vei folosi și „general”, nu ai altitudinea necesară pentru nivelul ăla.
    4 2
  • La Multi Ani!

    Mie imi vine foarte greu sa cred acest studiu, dar, poate in vestul indepartat au infrastructura atat de buna incat este fezabila folosirea masinii si la drum lung.

    Insa nu stiu de ce ne infierbantam noi de aici, unde nici benzinarii nu avem peste tot.

    Daca cineva pe aici are electrica, poate are rabdare si ma lamureste si pe mine cum ajunge la Timisoara din Bucuresti.

    Vad zeci de Tesle care trec prin zona mea si nu pot decat sa imi imaginez un calvar: sa fii prudent sa nu o calci ca poate ramai in drum, sa calculezi opririle la milimetru si asa mai departe.

    Nu fac misto ci chiar am o stare de anxietate pentru ei.
    9 3
  • @Calin gura

    timişoara bucureşti, merg foarte bine, doar proştii îşi fac griji cu drobul de sare

    Dacă dădeai pe google map "statie incarcare" găsești din start 3 pe autostrada Timişoara - Sibiu (lângă
    Hunedoara, Sebeş, Sibiu), nu mai zic de app dedicate, sau software încorporat nativ în Tesla care îţi arată drumul plus unde să încarci.
    2 11
  • Tu daca erai mai educat si invatai sa te exprimi cu bun simt erai departe.

    Are rost sa iti mai explic nuanta mesajului meu si ca eu nu eram deloc agresiv sau ironic cand am intrebat cum se descurca?

    Apropo de google, cauta cum se scria corect fraza ta: "Dacă dădeai pe google map "statie incarcare" găsești din start ".
    Iti dau un indiciu: timpurile sunt ca in celebra expresie: daca taceai, neprost ramaneai! :)))
    9 1
  • Lumea e condusă de proşti pentru că sunt prea mulţi inteligenţi cu prea multe îndoieli

    Nu crezi studiul.... Mda...

    Dar că lăsăm copiilor noştri o planetă dezastru
    ???

    Sunt uimit cum unii "panel gap maşini Tesla" nebăgând de seamă că de fapt maşinile Tesla sunt o bijuterie a tehnologiilor de vârf !!!

    Da, că nu poate să stea 20-30 minute la încărcare dar planeta muci, nu o vezi.
    Vezi gramatica mea... Mda...

    Inteligent şi cam degeaba, dle Caligura
    3 8
  • Acest "studiu", ca multe altele, trebuie privit cu o doza de scepticism. Nu de alta, dar pe home-page-ul Zap Map sta scris foarte clar: "A purpose-led company, Zap-Map’s mission is to accelerate the shift to electric vehicles and help the drive towards zero carbon mobility."

    Nu stiu cum sa spun, dar nu cred nicio secunda ca acest studiu este pe bune. Din contra, mi se pare un studiu cat se poate de subiectiv, extrem de tendentios. Pai cum naiba sa spuna ei ca nu vrea John Smith sa isi foloseasca electrica 110% din timp, ca de fapt isi vor da foc la diesel si benzina si de-acum isi vor baga singuri degetele in priza.
    9 3
  • Mircea Badea
    https://www.telegraph.co.uk/business/2023/01/01/electric-cars-driven-petrol-models-despite-claims-range-anxiety/
    1 2
  • Probabil că englezii stau bine cu infrastructura de încărcare, de aceea n-ar mai reveni la o ICE. Totuși, un Civic Type-R nu e de lepădat.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru