Sub 7 minute pe Nurburgring: un Subaru WRX STI de 600 CP dă de pământ cu AMG GT-R și Aventador LP750 SV

de Cornel Șocariciu, Foto | Subaru
Miercuri, 26.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un Subaru WRX STI pregătit de Time Attack a reușit să dea peste cap topul celor mai rapide mașini care au alergat pe Nurburgring. Niponul a parcurs Iadul Verde în mai puțin de 7 minute.

Circuitul de la Nurburgring reprezintă un templu pentru constructorii auto. În ultima perioadă, nu doar mașinile de performanță ajung să fie testate pe Iadul Verde, ci și versiunile "civile" ale acestora. Și uite așa, producătorii vor să vină cu mașini din ce în ce mai bune pe Nurburgring, dar uneori uită că marea majoritate a lor nu vor vedea niciodată asfaltul unui circuit.

În cazul de față, lucrurile stau puțin diferit. Specialiștii din cadrul Prodrive au dezvoltat un Subaru WRX STI capabil de performanțe impresionante. Sub capota modelului nipon se află un motor de 2.0 litri, dar în urma unor modificări majore, unitatea produce peste 600 de cai putere la 8.500 rpm.

Transmisia standard a fost și ea înlocuită cu una de competiții capabilă să schimbe treptele în 20 - 25 de milisecunde. În urma acestor modificări, acest WRX STI a primit și un nume special: Type RA NBR Special.

Dar să revenim la Nurburgring. Pe cei 20.6 kilometri ai circuitului german, modelul nipon a reușit să scoată un timp de 6 minute și 57.5 secunde.

Și uite așa, WRX STI reușește să depășească modele precum Mercedes-AMG GT-R sau Lamborghini Aventador LP750 SV și să se apropie de Porsche 918 Spyder.

Totuși nu trebuie să uităm că modelul nipon este pregătit special pentru circuit. Din acest motiv, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio își păstrează titlul de cel mai rapid sedan de serie de pe Nurburgring. Pentru moment, oficialii nu au oferit un clip video cu turul de circuit, dar au promis că vor remedia această "problemă" în cel mai scurt timp.

Comentarii (11)

  • nu e tocmai fair, ca nu e o masina de productie, ca restul.ci una pregatita special
    insa este totusi o performanta remarcabila, motorul acela e un ej207 de pe sti, putin imbunatatit
    11 4
  • Putin imbunatatit? Daca ar fi PUTIN imbunatatit, ai putea sa-l modifici chiar tu .In subsolul blocului? Ai idee ce modificari se fac pentru asemenea performantze? Totul se schimba inmotor. Ai idee cat costa asa ceva? Time attack este o competitie total diferita de celelalte.
    Unlike other timed motorsport disciplines such as sprinting and hillclimbing, the car is required to start off under full rolling start conditions following a warm up lap where they will have to accelerate out as fast as possible to determine how fast they enter their timed lap.[1] Commonly, as cars consist of modified road going cars, cars are required to have tires authorized for road use.
    Asta este explicatia data de wiki.
    9 7
  • someone
    doar cutia, care face pe cele de la ferrarri si bmw si porsche de serie sa para lente, e opera de arta si aduce imbunatatiri semnificative timpilor pe tur
    4 5
  • iar te bagi ca musca n lapte Kotegaeshi

    Power output is 600 horsepower. Torque is nearly even at 590 lb-ft from a production based (that means stock block and heads) 2.0- liter turbocharged boxer four cylinder engine out of the STi. It’s the crankshaft, rods, pistons, gaskets, cams radiator/intercooler and Garrett turbocharger that are all custom motorsports bits. One of the hardest things to get this engine to do was rev up to 9,000 RPM. Prodrive normally builds engines like this to redline at about 6,700.

    ca sa ti traduc, long block e stock, internele si vilbrochenul sunt forjate iar turbina e mai mare.
    0 5
  • Blocul motor poate fi stoc, ca el rezista la multe. Rezista si la Golf R de 2.0l turbo la 600cp.
    Internele tre sa fie forjate.
    1 0
  • @mog, dar de chiulase nu zici nimic? Sau nu ai gasit informatii pe net? Axele cu came, supape, tacheti, culbutori , ghiduri,etc crezi ca sunt cele standard? Totul este schimbat in motor, desteapto! Pana si baia de ulei este construita altfel decat cea de la subi. Ce sa mai zicem si de engine management ? Cat crezi ca rezista un motor subaru cu asemenea performante? Tu inca nu ai desfacut si nu vei desface un motor de subaru in vecii vecilor. Nici macar o curea de distributie nu ai schimbat! Si mai zici ca esti fan inrait. Stiu, tu duci masina la mecanici. Ceva din experienta ta personala, ceva concret facut de tine, pe cand? Halal!
    6 0
  • nu sunt mecanic, nici nu ma intereseaza sa fiu, nu mi place sa mi murdaresc mainile. imi place sa conduc, atat
    ce spui tu acolo e o prostie, nu ai nevoie sa schimbi toate alea pt 600cp pe un ej207.
    si ecu standard, daca l rescrii cu o harta custom, e destul, nu ai nevoie de altul. ia vezi aici:
    http://www.thedrive.com/video/12902/let-a-pro-subaru-tuner-teach-you-about-building-1000-hp-ej-engines?xid=fbshare
    0 7
  • Teoria ca teoria, dar practica te omoara. Nu-ti place sa te murdaresti pe manutze, dar esti fan subi. This is bullshit, man. Probabil tu stii ca si un filtru KNN montat , mareste puterea la un motor. Stii ceva despre temperatura aerului de sub capota? Sunt o gramada de pro subaru tuners care habar nu au ce fac. Copiaza de pe net! Las-o balta, prietene. Vorbesti pe nas si din cartzi! Ramai doar cu condusul. E mai bine ase!
    6 1
  • someone
    nici eu nu sant mecanic, dar stiu ca atunci cand dublezi puterea unui motor, pe langa o cutie de viteze mai zdravana, ceea ce aici e schimbata, mai trebuie sa intaresti si alte elemente ale transmisiei, cum ar fi diferentialele, planetarele. si la 600 cai ai face bine sa ai frane pe masura si o rigiditate a caroseriei ce necesita claaaar un roll-cage....
    e drept ca nu vorbesc aici doar de motor, dar asa performante ca intreg, ca pachet, nu se scot la un garaj de cartier ci de o echipa profi in asemenea proiecte
    4 0
  • ati deviat de la subiect deja.
    Kotegaeshi : eu nu ti mai raspund de acum, nu stii sa porti un dialog si esti si mecanic inchipuit, culmea si specialist in subaru. pe naiba...
    1 5
  • Eu nu stiu sa port un dialog? Cine a inceput cu musca-n...? Eu? Mechanic? E gresit termenul. Technician auto, da. Lucrez la un dealer auto Subaru din 2008. Undeva prin emisfera sudica. Si ,spre deosebire de tine, stiu ce vorbesc.Din proprie experientza. Nu am nevoie de mr. google si you tube, ca sa arat ce stiu. Nu pot sa uit discutia care am avut-o despre editia limitata cu motor de 2.2 litri. Atunci ai dat cu mucii in fasole, rau de tot,domnule fan subi. Fan subaru,pe naiba....Inchipuit ,poate .
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru